Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lucht 'lek' in auto

Pagina: 1
Acties:
  • 3.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Het Topictitel is niet al te duidelijk, maar ik zou het niet in één zin kunnen beschrijven.

De auto:
Renault Clio 1.2 16v uit 2001

Sinds vandaag heb ik een geluid ontdekt in mijn auto. Na wat nader onderzoek bleek het van bij mijn rempedaal te komen. Het kan best beschreven worden als het geluid dat een fietsband maakt als er een klein gatje in is. Het 'sist' zachtjes. Mijn gedacht is een lekende luchtlijding, maar die heb je niet echt in een auto.
Het geluid kan ik beinvloeden door op mijn rempedaal te duwen. Als ik mijn voet lichtjes op de rem laat steunen (dus zonder dat ik daadwerkelijk rem), is het geluid weg. Raak ik de pedaal niet aan of als ik rem, dan hoor je de 'lucht-lek'. Ook voel ik geen lucht dat wegspijpelt. Het geluid is enkel in de auto hoorbaar, onderde motorkap hoor ik niets speciaals.
Nu heb ik juist een kort ritje gedaan en het 'service' lampje en het waarschuwingslampje voor de airbag zijn gaan branden. :?

Nu snap ik er dus volledig niets meer van. Een luchtlek aan mijn rempedaal die iets met mijn airbag te maken heeft. De auto reageert exact zoals ervoor en remt nog perfect.

Wie weet hier raad mee? Ik wil enkel weten of ik morgen mijn 150km ritje naar school kan doen zonder problemen te krijgen of dat ik een airbag in mijn gezicht krijg.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je rembekrachtiger werkt op motorvacuum, en is waarschijnlijk lek.
Het kan zijn dat je bekrachtiger ermee ophoudt, en dan moet je redelijk doortrappen om te remmen.

De meeste computers zullen met een vacuumlek een foutmelding geven, en mijn ervaring is dat dan niet altijd de juiste lampjes gaan branden.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Dat van die airbag is normaal bij de clio 2 phase 1 and 2. Das een ontwerp fout aan de voor stoelen. De sensors in de stoelen zijn slecht vast gesoldeerde connectors die bij het geringste fout gaan/slecht gaan staan.
Dat gepiep zal ik 1 2 3 niet weten.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

Met H-P: klinkt inderdaad als een lekje (gescheurd slangetje?) bij je vacuumpomp. Zou ik persoonlijk niet te lang mee blijven rijden om de reden die H-P ook al noemt: een falende rembekrachtiger is op zijn zachtst gezegd niet relaxed :X

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik zou er even mee langs de garage gaan.

offtopic:
luchtlijding > luchtleiding ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 01-05-2007 15:33 ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

Part

Helemaal niets.....

Wok schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:00:
Met H-P: klinkt inderdaad als een lekje (gescheurd slangetje?) bij je vacuumpomp. Zou ik persoonlijk niet te lang mee blijven rijden om de reden die H-P ook al noemt: een falende rembekrachtiger is op zijn zachtst gezegd niet relaxed :X
Denk niet dat er een vacuumpomp in zit.
Het vacuum is gewoon een slang die van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger loopt.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Dus als ik het goed begrijp zou het een 'kleine' (voor zover mijn dealer dat woord kent) reparatie zijn? Morgen breng ik de auto binnen en zie'k wel...

• Chevy454
  • Niet online
Part schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:20:
Denk niet dat er een vacuumpomp in zit.
Het vacuum is gewoon een slang die van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger loopt.
Onder het mom van "Zuigen KRENG!!!" idd :) Zit idd geen vacuumpomp op, waarom zou je dat nodig hebben als je al er al 4 hebt? :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Dus een V8 remt harder? :+

Maar effe serieus, gewoon slangetje vervangen, hoeft niet zoveel te kosten.

[ Voor 60% gewijzigd door mace op 01-05-2007 16:05 ]

• Chevy454
  • Niet online
Slipperclutch afstellen is makkelijker op een motor met een grote inhoud dan met een kleine cilinderinhoud. Juist omdat de pompwerking daar beter is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

jvvv schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:56:
Dus als ik het goed begrijp zou het een 'kleine' (voor zover mijn dealer dat woord kent) reparatie zijn? Morgen breng ik de auto binnen en zie'k wel...
nee
grote kans dat dit je rembekrachtiger is
tevens dat airbag lampje: Stekkers onder de voorstoelen willen dit wel eens laten gebeuren

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Chevy454 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:25:
[...]

Slipperclutch afstellen is makkelijker op een motor met een grote inhoud dan met een kleine cilinderinhoud. Juist omdat de pompwerking daar beter is.
Is dat die koppeling die losgaat als je op de motor remt?
Zodat je dus geen snelheid verliest als je gas loslaat?
Pagina: 1