Toon posts:

Thin Client via ethernet aan mijn pc koppelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb onlangs een Thin Client (Windows Based Terminal) aangeschaft :) . Nu wil ik deze een verbinding laten maken met mijn pc via één simpele ethernetkabel, mijn vraag: Is dit mogelijk? en zo niet, welke oplossing kan ik dan gebruiken. Ik zou hem graag gebruiken met RDP of VNC ofzo.
Het is voorderest niet mogelijk enige data over te zetten; er zijn geen internet verbindingen en hij draait op Windows CE 2.1 d.w.z. dat hij na het opstarten dus onmiddelijk in de "Terminal Connection Manager" (waar je dus ook niet uit komt) terecht komt en je dus verder geen mogelijkheden hebt. De enige mogelijkheid is daarom dus een verbinding met een host.
Het allerbest zou zijn, om hem helemaal standalone te laten draaien met slechts een internet verbinding om met de pc te communiceren, ik ontwikkel hiermee een mini netwerk voor een lab. Ik ben me er van bewust dat dit laatste vrijwel onmogelijk is. :/

Graag jullie expertise en advies

Mijn excuses als dit topic in de verkeerde categorie staat, ik ben nieuw hier. :o

Groetjes

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 07:08

Romke

Dieselhead

Rag hem gewoon in je router en maak een verbinding met de RDP van je PC?

Tenminste, als je Windows XP Pro hebt kun je via RDP je bak overnemen.
En anders zou je tijdelijk voor testdoeleinden een VM met een server 2003 bak kunnen laten draaien?
Licenties gaan we nou even niet over lopen eikelen, gezien je niks zegt over een bedrijf waar je op dit moment in aan het werk bent.
Als je het in een bedrijf of instelling toe gaat passen moet je daar natuurlijk wel moeilijk over doen ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk puur voor mezelf ;) geen gezeik met bedrijven en geen moeite met ali illegali ;)
Ik zal het morgen zoiezo even proberen...
bedankt ;)

groetjes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ach :P VPC 2007 is gratis, en een 180 dagen trial 2003 Server doe je ook lang zat mee toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Romke

Romke

Dieselhead

Ik zou persoonlijk toch voor VMWare gaan :P
Die versies van VPC die ik geprobeerd heb waren allemaal traag.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Gaan jullie er hier van uit dat ik de verbinding open vanaf mijn Thin Client? Want dat kan namelijk niet, ik krijg er met geen mogelijkheid data op. Er zal toch echt eerst een verbinding moeten komen van window's RDP ben ik bang.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Zo thin client heeft ook geen data nodig. De terminal connection manager zoals je die ziet is al you get. Je zal connectie moeten maken met een terminal server (Ik weet niet zeker of hij daarmee ook de RDP van Win XP ondersteunt), of verbinden naar een citrix server.

Je zal niet vanaf je pc de TC kunnen bedienen. Deze heeft geen HDD, slecht een flashable ROM.

Edit: Owja denk je ook aan een DHCP server om je TC een Ip-adres te geven ?

[ Voor 9% gewijzigd door fleppuhstein op 30-04-2007 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee idd, das zeker irritant, maar RDP is ook perfect, ik denk dat ik hem thuis gewoon in de router schop (met ethernet :P) en dan met RDP iets doe, want ik zit nu bij me pa en zijn router onderhoud geen netwerk alleen internet verbinding.

EDIT: Ja DHCP is goed idee, bespaart me wel een hoop moeite, zeker als ik er uiteindelijk een wireless ethernet adapter op aansluit. Als dat tenminste kan omdat je gewoon helemaal niets kan installeren

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 10:35 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 19:24

Caveman

whahoehaha

Ik heb het idee dat je niet helemaal weet wat een Thin Client doet.. Een Thin Client heeft een server nodig, alles draait op de server. Het enige wat de Thin Client doet is muis, tobo en grafische informatie doorgeven, voor de rest gebeurt alles op de server. Dus met een Thin Client alleen kun je helemaal niets. Dat betekend dat je in je netwerk een terminal server moet draaien, en zal dus 24/7 aan moeten staan of iig als je je Thin Client wilt gebruiken, anders gebeurt er niets.
Het installeren van een wifi kaart, kan alleen als het mini OS van de thin client dat ondersteund.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Caveman schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:10:
Ik heb het idee dat je niet helemaal weet wat een Thin Client doet.. Een Thin Client heeft een server nodig, alles draait op de server. Het enige wat de Thin Client doet is muis, tobo en grafische informatie doorgeven, voor de rest gebeurt alles op de server. Dus met een Thin Client alleen kun je helemaal niets. Dat betekend dat je in je netwerk een terminal server moet draaien, en zal dus 24/7 aan moeten staan of iig als je je Thin Client wilt gebruiken, anders gebeurt er niets.
Het installeren van een wifi kaart, kan alleen als het mini OS van de thin client dat ondersteund.
waarbij standaard xp al zou kunnen figureren als termimal server, helaas met maar één console, dus als je inlogt op de tc neem je de locked de sessie op je xp werkplek en neem je deze over , og je logt in onder een andere naam en je klettterd de andere sessie er uit (admin rechten vereist om een andere sessie er uit te kletteren) tijn zij de er niemand is ingelog natuurlijk dan kun je vrolijk inloggen met elke bestaande user op die bak

Iperf

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Caveman schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:10:
Dit zal niet werken, omdat je geen uitgebreide omgeving hebt waarbij je de wireless settings kan instellen, zoals een netwerk, passkey enz.

• Romke

Romke

Dieselhead

Wireless Ethernet Bridge ;)

En daarbij: XP kan wel degelijk meerdere consoles aan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anti-XP schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:34:
Wireless Ethernet Bridge ;)

En daarbij: XP kan wel degelijk meerdere consoles aan.
met standaard xp bedoel ik ook home of pro, (zonder tweaks) niet de server versies of terminal server 8)7 versies

Iperf

• Romke

Romke

Dieselhead

Dit is standaard XP Pro idd.
En dit is tweakers.net, we zijn hier toch niet vies van een beetje tweaken he ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anti-XP schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:42:
Dit is standaard XP Pro idd.
En dit is tweakers.net, we zijn hier toch niet vies van een beetje tweaken he ;)
nueh hoor ... ik nie hoor 8)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat is allemaal leuk en bedankt voor de adviezen maar ik ben van de afgelopen 7 berichten nog niet veel wijzer geworden :P

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm ok, aansluiten en je xp pc opgeven als server

draadloos kan best werken .. er zijn zat wireless alpicatties op ce

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 30-04-2007 12:03 ]

Iperf

Verwijderd

Ik heb onlangs een Thin Client (Windows Based Terminal) aangeschaft :) . Nu wil ik deze een verbinding laten maken met mijn pc via één simpele ethernetkabel, mijn vraag: Is dit mogelijk? en zo niet, welke oplossing kan ik dan gebruiken. Ik zou hem graag gebruiken met RDP of VNC ofzo.

Daar zijn die dingen juist voor bedoeld! RDP'en. En meer niet :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:03:

Daar zijn die dingen juist voor bedoeld! RDP'en. En meer niet :)
ik denk/vermoed dat citrix (ica) wel de overhand heeft, maar de meeste clienst kunnen dit wel. maar ik vermoed dat de ts geen citrix draaid. vnc is ronduit kut vergelijken met rdp en citrix

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 30-04-2007 12:05 ]

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:17:
Nu wil ik deze een verbinding laten maken met mijn pc via één simpele ethernetkabel, mijn vraag: Is dit mogelijk?
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:33:
want ik zit nu bij me pa en zijn router onderhoud geen netwerk alleen internet verbinding.
Je kunt hem in principe ook gewoon met een crosscable aan je XP PC hangen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat probeer ik maar dat lukt dus niet, Al ben ik er niet zeker van of het een crosscable is, hij zat bij de router, gewoon een tweekoppige ethernetkabel

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Dat is waarschijnlijk een straightcable, die is bedoeld om een verbinding te maken tussen een computer en een switch. Crosscables zijn om twee computers, of twee switches, met elkaar te verbinden (al kennen de meeste mensen het verschil niet meer aangezien de goedkoopste routers al Auto MDI/MDI-X ondersteunen en de meeste thuisnetwerkjes alleen een router en wat pc's bevatten...)

Gaan de link-lampjes op je netwerkkaarten wel branden? Zodra die aan beide kanten branden zit je kabel goed en mag je naar je software gaan kijken... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
k top! ;) als ik vanaaf thuis ben ga ik met de hele handel overnieuw beginnen! ik jas hem dan eerst wel even in de router. Alstie dan gewoon werkt zit het wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
En met de paralelle poort dan? kan dat niet, ik heb zo'n kabel en ee laptop met aansluiting

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM!: IK heb de thinclient aangesloten op de router met de ethernet kabel, DHCP is enabled en toch geeft de thin client een foutmelding dattie geen IP info van DHCP krijgt :S

HELP !!!

EDIT: Het lampje op de router brand, dus ik veronderstel dat er wel een verbinding onderhouden word!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 20:36 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als hij een fixed ip heeft wordt het vervelend natuurlijk

kun je echt helemaal niets verder, wellichtt help het als ej verteld wat voor merk en type terminal ej hebt gekocht

Iperf

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:35:
PROBLEEM!: IK heb de thinclient aangesloten op de router met de ethernet kabel, DHCP is enabled en toch geeft de thin client een foutmelding dattie geen IP info van DHCP krijgt :S

HELP !!!

EDIT: Het lampje op de router brand, dus ik veronderstel dat er wel een verbinding onderhouden word!
Dat kan, maar kijk eens of dit nog steeds zo is als je de thinclient opnieuw opstart..

Je kan ook altijd een handmatig IP instellen, dat is misschien zelfs wel fijner, aangezien hij dan geen DHCP meer nodig heeft om een goed adres te krijgen :)
Ik heb iig ook een oude thinclient, en in de "ThinClientManager" (F2 dacht ik vanuit het hoofdscherm) kun je dit allemaal instellen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1