Toon posts:

Hoe Wireless te gaan met een Casema Moterola modem...

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb sinds vandaag internet via casema (kabel dus) met die mooie moterola modem.......... ik heb aardig verstand van zaken behalve met dit akkefietje dus... ik heb een belkin wireles modem/router redelijk nieuw.. en ik heb geen flauw benul hoe ik het draadloos internet door mijn huis kan laten vloeien. Ik heb met het bijgeleverd kabeltje de Casema modem met de belkin modem/router aangesloten...maarrrr uiteraard nog steeds geen internet(ik heb nu het kabeltje in de laptop gestoken zodat ik hier om hulp kan vragen).

ik kan wel in de belkin setup pagina maar ik heb geen flauw idee hoe of wat ik moet verandere daar zodat ik de belkin het internet kan gaan laten uitzenden... wel heb ik hier en daar mensen horen praten over mac-cloning and uiteraard de DHCP instelling, een ding is zeker de DHCP staat aan en als ik bij de settings kijk staat bij IP-autmatic..boven op de computers zien ze de belkin wel en ik connect er ook mee maar geen internet. De belkin gebruikte ik, voor vandaag, casema werdt aangesloten, probleemloos en wel makkelijk ook, dat was gewoon een kwestie can PPPoA selecteren en de juiste gegevens invullen..

De opties die ik krijg als ik op connection type in de modem krijg zijn als volgt:
-PPPoE
-PPPoA
-Dynamic IP (1483 Bridge)
-Static IP (IPoA)
-Modem only (Disable Internet sharing)

alstublieft een klein beetje hulp. alvast bedankt!!!

mvg Daniel

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 22:46 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je Modem/Router is niet geschikt voor kabelinternet, maar voor ADSL.
Je kunt je belkin wel verkopen/terugbrengen, en dan gelijk voor een fatsoenlijk merk router gaan.

Asus WL500G, Linksys WRT54GL, Draytek, US Robotics :)

En dan een met een Ethernet WAN poort.
Geen ADSL.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, er staat adsl modem, en router huppeldepup G op de doos... dus ik nam aan dat alleen de modem voor adsl was, en dat ik het router gedeelte gewoon zou kunnen gebruiken...hmmzz... okeeee hartstikke bedankt voor die post, onder de merken die je vermeldt hebt welke (natuurlijk persoonlijke opinie maar tog..) zou het best geschikt zijn om samen met de SB moterola van Casema te werken??

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Iedere draadloze router voldoet.

Kies je favoriete kleur en kijk welke doos je het beste past.

SMC heeft een redelijk eenvoudige, Asus heeft de leukigheid dat je er een usb disk op aan kunt sluiten, en dan nog met een aangepaste firmware kunt spelen, USR is imho overrated, net als Linksys.

Zolang het maar geen adsl modem router combi is, gaat het voor jou werken.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:31:
hmm, er staat adsl modem, en router huppeldepup G op de doos... dus ik nam aan dat alleen de modem voor adsl was, en dat ik het router gedeelte gewoon zou kunnen gebruiken...hmmzz... okeeee hartstikke bedankt voor die post, onder de merken die je vermeldt hebt welke (natuurlijk persoonlijke opinie maar tog..) zou het best geschikt zijn om samen met de SB moterola van Casema te werken??
De Motorola modem werkt gewoon als DHCP server. Hang er een willekeurige WiFi router aan die het IP-adres kan oppakken en deze zelf kan routeren. Er zitten verder geen checks op.
Heb je wel internet als je je pc/laptop rechtstreeks aan je modem hangt?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de combi adsl modem/router is what kills it ok duidelijk... ik denk dat ik inderdaad voor smc ga sinds ik eerder een combi net zoals de belkin had nog steeds heb en werkte altijd perfect beter als de belkin eigelijk

hartstikke bedankt met de hulp!

edit:

Ja ik heb nu een ellelange kabel de trap op en in de pc gestouwt gewoon direct internet :P well lekker hoor hehe, dus dat is allemaal in order moet gewoon ff een compatible dsl routertje zoeke

:)))

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 00:45 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Je moet dus geen dsl iets hebben, maar een kabel ding ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nou kreeg ik net te horen dat ik juist een dsl router moet hebben(omdat dat voor kabel is zij die) en geen *adsl* iets

greetz

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:23
Zolang er geen ADSL modem in zit is er niks aan het handje. Let daar op, je wilt *wel* routerfunctionaliteit, maar *geen* modem.

• Romke

Romke

Dieselhead

cable/dsl zal er bedoeld worden.
Daar kun je een ethernet DSL modem (zoals bijv. de speedtouch 510 in bridge, speedtouch home etc.) op aansluiten, maar ook een kabelmodem.

Pagina: 1