Toon posts:

Speakers bij Onkyo: Wharfedale of Mordaunt Short?

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een beetje verdiept in bookshelfspeakers. Ik wil ze gebruiken als frontspeakers. (Budget is max. 275 euro en ik wil geen zuilen) Nu heb ik een Onkyo ds575x receiver en wil ik dus bookshelfspeakers kopen. Ik heb op verschillende sites zitten surfen en ik kwam bij een aantal speakers terecht. Ik vind het echter moeilijk om een keuze te maken, aangezien ik niet echt weet wat voor merk speakers goed bij mn receivers past. Ik zit te twijfelen tussen de:

Mordaunt short Avant 902i
http://www.kieskeurig.nl/...96E69C1257164003FF320.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.supersonido.es/productos/imagenes/Producto2600.jpg

Wharfedale Diamond 9.1
http://www.kieskeurig.nl/...06B6FC125700A00459A87.htm
Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/dpk/2006/01/012736.jpg

Tannoy Fusion 2
http://www.hifihuis.nl/site.php
Afbeeldingslocatie: http://www.maxaudio.pl/img?type=zdjecia_artykulow&sfld=&size=medium&id=3836&ext=jpg

heeft iemand anders nog aanraders en wie weet welk merk het best bij onkyo past.
Ook houdt ik vooral van middel en hoge tonen, deze zijn dus het belangrijkste.

Verwijderd

Topicstarter
@ mod: kan TT even worden aangepast

Wharfedale

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
onkyo 7.1 set ^^ super voor het geld!!!!

1337

Verwijderd

tja
Kijk even naar heco victa 300serie
http://www.heco-audio.de/...EN&ebene=produkte&sid=161
Duur zijn ze niet maar het geluid is uitstekent.
Ik had zeulen staan van jamo (jamo cornet 195)
Alleen deze dreunen door naar de buren (spikes zag ik niet zitten)
En deze speakers geven subliem audio waar je niet moe van hoort als je een paar uur sta te luisten.
De missions zal ik niet nemen die fiberen na bij de bass.
De B&W zijn beter dan de heco maar daar is de prijs ook na (let op 2x zo duur)

Als ik zal kiezen tussen de speakers die je op gaf
Humm de mordount is een lekkere luister speaker alleen is de laag niet optimaal.
De Wharfedale is een speaker die iets meer in het laag heeft zitten alleen is de midde een beetje afwezig.

Maar de grootste tip
Kijk en luister zelf naar de speakers met jouw soort muziek
Maar wel gebruik van de zelfde soort versterker (yamaha is vergelijkbaar als de onkyo)
Luister ook naar vreemde merken speakers want ook deze speakers kunnen je wel eens verrassen.
Zo heb ik de heco's ontdekt terwijl ik juiste naar top merken ging luisteren.
Ben nu nog steets tevreden over mijn keus kwa speakers

• Compunologist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 02:13:
tja
Kijk even naar heco victa 300serie...
Maar wel gebruik van de zelfde soort versterker (yamaha is vergelijkbaar als de onkyo)
...Ben nu nog steeds tevreden over mijn keus kwa speakers
Heb jij die Heco's nog getest met verschillende versterkers? Zo ja, wat viel je op? Aan welke (Denon?) heb je de Heco's hangen?

Verwijderd

Wharfdale :D , ik heb die 9.1 beluisterd en ze klinken uitstekend!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je zou ook eens naar Monitor Audio kunnen kijken. Destijds was ik zelf vanwege ruimte gebrek op zoek naar kleine betaalbare bookshelf speakers met een mooi vol geluid om aan te sluiten op mijn Denon AVR-2802. Na verschillende luister sessies met speakers van min of meer dezelfde afmetingen zijn het toen uiteindelijk de Bronze B1 speakers geworden.

• Compunologist
  • Niet online
Zeg, die foto's van de Wharfedale zoals geplaatst door TS zijn toch de cherry-uitvoering? Zit ik ernaast of hoe verklaar je anders dat kleurverschil met de cherry-foto's zoals bv. hier te zien is? :?

Of is die mooie wat rodere kleur alleen te krijgen in Rusland? :P

Verwijderd

Compunologist schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:33:
[...]

Heb jij die Heco's nog getest met verschillende versterkers? Zo ja, wat viel je op? Aan welke (Denon?) heb je de Heco's hangen?
Getest op en nad\ harman.kardon\ denon en op een a-classen jvs stereo versterker
De heco's hangen nu op een denon avr-1907 met bi-wire .
De heco is een natuurgetrouwde speaker je kan over op hangen zonder dat er verschil ontstaat kwa geluid.
De reden dat ik de heco heb gekozen was dat ik een speaker zoek die erg hoog kan gaan zonder dat het schel word.
Speakers die vergelijkbaar waren met de heco zijn
Klips\ jvc\ B&W en jbl
Oke waarom toch voor de heco gegaan?
De klips die ik had geluister was gewoon 3x zo duur en te groot wegens de hoorn die ze gebruiken.
De jvc hadden ze niet meer in voorraad en de demo waren net verkocht (Woodcone series)
De jbl waren gewoon lelijk en de verkeerde kleur (alleen zwart)
De B&W waren ook duurder en waren gewoon vierkant.
De heco had bi-wire en was mooi afgerond en zag er netje uit met en zonder stofkap.
Nu word er wel gezegt dat je een speaker moet kiezen die goed klinkt maar het moet ook passen in de setup van de rest van je huis

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de B&W 602 s3 voor 250 euro krijgen
Doen?

Ook heb ik eens zitten kijken naar Monitor Audio Br1 en Br2. Nadeel is echter dat ze moeilijk te verkrijgen zijn en daardoor relatief duur zijn. (zo zijn ze bijvoorbeeld in Engeland maar 135 pond per paar en in NL 260 euro)

Mordaunt-Short vind ik ook nog steeds leuk, alleen ik zit te twijfelen of ik beter een 5 jaar oude B&W set of een nieuwe MS-short set kan kopen.

Verwijderd

Neem wat jij het beste vind klinken (is er een optie om dit soort replies te bookmarken oid zodat ik het niet telkens hoef te typen).

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:02

DJ Vincento

1422055

Weer zo'n typisch "Wat moet ik kopen?" Topic. :) Gewoon naar een betere audiozaak gaan en verschillende speakers gaan luisteren. Je kunt dan wel vragen of je ze in combinatie met een onkyo versterker mag luisteren, of beter, je eigen versterker mee mag nemen.

Ik ben zelf een dikke half jaar geleden speakers gaan kopen en ik heb redelijk wat dure merken beluisterd. Maar toen kocht ik puur op de gok een set Tensai speakers op de rommelmarkt en tegen mijn verwachting in klinken ze heerlijk. Ze hebben het voor mij duidelijk gewonen van al die andere dure merken. En terwijl Tensai een merk is wat je kunt vergelijken met Akai. :') Ik heb ze trouwens ook op een Onkyo versterker, prachtmerk, Onkyo.

Het is dus niet altijd zo dat een duur merk beter is dan budget-merkjes. Het dure merk Bose klinkt tenslotte ook als een natte krant. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Vincento op 05-05-2007 21:51 ]

Verwijderd

DJ Vincento schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:50:
Het is dus niet altijd zo dat een duur merk beter is dan budget-merkjes. Het dure merk Bose klinkt tenslotte ook als een natte krant. :)
Je begon vrij aardig met je post; maar hiermee verliest ie toch wel zijn lading. Smaak blijft persoonlijk.
Schrijf gewoon dat ie zelf moet luisteren, of beter nog zeg tegen JvS dat dit soort topics dicht moeten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:53:
Neem wat jij het beste vind klinken (is er een optie om dit soort replies te bookmarken oid zodat ik het niet telkens hoef te typen).
Ja mijn punt is dat ik noch Monitor Audio (niet verkrijgbaar in N-H), noch de tweedehands
B&W kan beluisteren.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals je ziet komt er vanalles en nog wat langs en uiteindelijk helpt het je nog steeds niet echt omdat iedereen iets anders roept. Het devies is dan ook: ga lekker met he favo CD's/DVD's naar de winkel en ga eens flink luisteren. Dan kom je er vanzelf wel achter of een speaker in jou smaak valt of niet. Wat jij mooi vindt, vindt een ander misschien wel verschikkelijk...

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.