Zoals de topic titel al zegt wil ik uit 2 tabellen (klanten (primary key klantnr) en polissen (primary key polisnr) alle gegevens halen die daar instaan voor een overzicht.
Waarden van tabellen:
klanten
* klantnr
* klantvoornaam
* klantachternaam
* klanthuisnr
* etc..
polissen
* polisnr
* omschrijving
* geldigheid
* etc
klantpol (de 3e vergelijkingstabel)
* klantnr
* polisnr
Op het moment doe ik het nog met het volgende statement, maar dan krijg ik op de pagina alle klanten en polissen allemaal aan elkaar gekoppeld wat ik niet wil hebben.
Ook wel enigzins logisch dat dit statement alles laat zien omdat ik hier geen 3e tabel bij aanroep
Nu heb ik op internet al verschillende uitgelegde pagina's gevonden maar ik kan er voor mijzelf niet veel van smeden, en ik heb verder ook geen idee meer waar ik moet beginnen.
Waarden van tabellen:
klanten
* klantnr
* klantvoornaam
* klantachternaam
* klanthuisnr
* etc..
polissen
* polisnr
* omschrijving
* geldigheid
* etc
klantpol (de 3e vergelijkingstabel)
* klantnr
* polisnr
Op het moment doe ik het nog met het volgende statement, maar dan krijg ik op de pagina alle klanten en polissen allemaal aan elkaar gekoppeld wat ik niet wil hebben.
SQL:
1
| SELECT * FROM klanten, polissen GROUP BY polisnr, klantnr |
Ook wel enigzins logisch dat dit statement alles laat zien omdat ik hier geen 3e tabel bij aanroep
Nu heb ik op internet al verschillende uitgelegde pagina's gevonden maar ik kan er voor mijzelf niet veel van smeden, en ik heb verder ook geen idee meer waar ik moet beginnen.