Toon posts:

Windows installeren via linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De oorzaak
ik heb was van plan om te dual-booten tussen Ununtu & xp maar toen ik Feisty Fawn had geinstaleerd (met de nodige gereserveerde partities voor windows) kwam ik er achter dat wanneer mijn aspire laptop de xp-cd laad (is niet beschadigd) hij op 1,80 ghz gaat draaien en na 10 sec uitvalt van de hitte (draait niet terug to 800mhz).

De eigenlijke vraag
Nu wou ik dus windows instaleren via linux. Is dit mogelijk? Is hier een programa voor Of heeft iemand een andere oplossing?

alvast bedankt,
P_B

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien in een virtual machine, maar Windows installeren vanop een draaiende PC, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik zou zeggen: geef je laptop de kans om af te koelen, of kijk je ventilatie/koeling na. Want dat is het probleem :).

Ik veronderstel dat je de snelheid van je CPU ook niet kan beperken in je BIOS? (Niet Cool & Quiet)

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 29-04-2007 21:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer in je bios eens de optie dat de fan altijd draait wanneer er een stekker aanzit, acpi wil nog wel eens niet werken in dos waardoor de fan niet aan gaat. Als die fan wel aan is maakt het niet uit dat ie op 1800MHz draait.

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:18

Neo

Je kan binnen Feistje met VMWare of Virtualbox of een andere oplossing, Windows XP in een virtuele machine draaien. Dat zal voor de meeste doeleinden geschikt zijn, maar niet voor gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een groote teleeurstelling...
Ik kan in de BIOS niets veranderen en mijn ventilators draaien zowieso altijd al...

Ik heb speciaal ubuntu Edgy Eft eraf gezwierd om ook windows te kunne draaien voor games... ;)

Ik zal VMware eens probere want daar heb ik al wat ervarig mee.

Bedankt voor de reacties,
P_B

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:57
Ik zou toch eerst even contact opnemen met Acer, want dit hoort in geen geval zo te gaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

VMware inderdaad, en dan op een fysieke partitie installeren. Het lijkt me dat dit moet lukken :). Weet je trouwens ook zeker dat de pc uit gaat doordat hij te warm word?

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
Breepee schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:31:
Ik zou toch eerst even contact opnemen met Acer, want dit hoort in geen geval zo te gaan.
Garantie is al voorbij en het scherm hangt er af (moet worden gesteund) dus ik vind het niet echt de moeite meer...

edit:
icyx schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:32:
VMware inderdaad, en dan op een fysieke partitie installeren. Het lijkt me dat dit moet lukken :). Weet je trouwens ook zeker dat de pc uit gaat doordat hij te warm word?
Yep, ik heb een cpu van 1800 Mhz en hij draait altijd 800Mhz want elke keer hij zwaarder belast word en naar 1800 gaat, word hij 85° en draait hij automatisch terug op 800

Als ik niet in een OS zit is er geen drive en dus ook geen beveiliging voor de temp.
(ik heb al zelfs ijs gebruikt om af te koelen :| )

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 21:39 ]

Pagina: 1