[Visual C#] Een bestand includen zoals in PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt die redelijk veel items in de menubalk heeft staan (>10). Nu ben ik begonnen om voor elk item dat daar staat een apart panel te ontwerpen, maar nu vroeg ik me af of je op een bepaalde manier een panel in een extern bestand kon ontwerpen en deze dan (net zoals in PHP) kan includen als bron.

Dingen zoals panel1.source ofzo zijn er (naar mijn weten) niet in Visual C# 2005.

Alvast bedankt!

PS. Ik hoop dat alles duidelijk is in mijn post met wat ik bedoel...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Het is me niet helemaal duidelijk, maar bedoel je niet gewoon dat je een server- of usercontrol kan maken van je gewenste functionaliteit en deze control gebruikt in je code.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Niet op de PHP manier. Wat je wel kan doen is er een User Control van maken en deze vervolgens referencen in je project(en).

Edit: Annie was me net voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Laurens-R op 29-04-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Kijk eens naar user controls, of componenten. Is niet echt een include, maar wel een manier om stukken code opnieuw te kunnen hergebruiken en je applicatie qua code overzichtelijk en onderhoudbaar te houden.

Maar als je puur wilt dat je source code niet te groot wordt, kijk dan eens naar partial classes.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien wel mogelijk in C++?

Aangezien ik pas in de visuele fase ben kan ik nog overstappen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Ik heb pas geleden ook zo'n soort vraag gesteld. Antwoord op je vraag is hier te vinden: \[C#] Meerdere dingen openen in 1 Form zonder MDI

In PHP ging het allemaal zo makkelijk :P

[ Voor 24% gewijzigd door aex351 op 29-04-2007 22:17 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie niet echt wat het probleem ten opzichte van php is. Je include hier alleen geen bestanden maar je maakt gewoon een instance van een user control aan en die voeg je toe. Net zo eenvoudig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Tjah je kan het wellicht doen in C++, maar of het binnen .net een 'good coding practice' is, is vraag 2.

User controls, components en/of class libraries zijn toch wel 'the way to go' in C#

[ Voor 29% gewijzigd door Laurens-R op 30-04-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

rwb schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:22:
Ik zie niet echt wat het probleem ten opzichte van php is. Je include hier alleen geen bestanden maar je maakt gewoon een instance van een user control aan en die voeg je toe. Net zo eenvoudig.
Nah, het vereist feitelijk nadenken ipv als een braindead zombie bestandjes bij elkaar frotten totdat het werkt.

Als je wil programmeren als in PHP3, pak gewoon PHP. Talen als C# en C++ moet je niet pakken als je geen benul hebt waar je mee bezig bent, en dat ben je echt niet getuige uitspraken dat je nog zo kan en wil switchen als een van de twee wel de mogelijkheid heeft om sourcecode inline te includen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
curry684 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 08:43:
[...]

Nah, het vereist feitelijk nadenken ipv als een braindead zombie bestandjes bij elkaar frotten totdat het werkt.
Ja je zult wel moeten weten waar je mee bezig bent. Maar het is niet 'moeilijker' tijdens het implementeren
Als je wil programmeren als in PHP3, pak gewoon PHP. Talen als C# en C++ moet je niet pakken als je geen benul hebt waar je mee bezig bent, en dat ben je echt niet getuige uitspraken dat je nog zo kan en wil switchen als een van de twee wel de mogelijkheid heeft om sourcecode inline te includen.
Het verbaast me ook dat je om een dergelijke reden op het laatste moment nog van programmeer taal wil switchen. Het lijkt me dat je voordat je iets gaat maken al onderzocht hebt wat de beste omgeving is om dit product in te maken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 08:43:
[...]

Ik wil helemaal niet programmeren in PHP :). Ik weet ook niet waar je dat uit haalt...
rwb schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:34:
Het verbaast me ook dat je om een dergelijke reden op het laatste moment nog van programmeer taal wil switchen. Het lijkt me dat je voordat je iets gaat maken al onderzocht hebt wat de beste omgeving is om dit product in te maken.
Het was meer een idee voor een programma dat in m'n hoofd opkwam (ik ben ook maar een hobby-ist (of hoe je dat ook schrijft)). En wou kijken of het uit te werken was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:46:
[...]
Ik wil helemaal niet programmeren in PHP :). Ik weet ook niet waar je dat uit haalt...
In je openingspost heb je het over een techniek die in PHP gebruikt wordt. Vandaar dat het doe vermoeden dat je dat wilt.
Het was meer een idee voor een programma dat in m'n hoofd opkwam (ik ben ook maar een hobby-ist (of hoe je dat ook schrijft)). En wou kijken of het uit te werken was :).
Ook als je iets voor de hobby doet ga je toch van te voren bepalen wat de beste ontwikkel omgeving is? Dat die keuze vooral afhangt van je eigen kennis ( of wens om kennis op te doen ) veranderd daar niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:28:
[...]

In je openingspost heb je het over een techniek die in PHP gebruikt wordt. Vandaar dat het doe vermoeden dat je dat wilt.
Ik wou weten of er een simpele functie was zoals in PHP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:17:
[...]

Ik wou weten of er een simpele functie was zoals in PHP :).
Zwaar offtopic, maar zoiets heb ik nog nooit gebruikt in PHP. In mijn php-bestanden (en ik heb er inmiddels al heel wat geschreven) staat alleen een hele reeks require_once-regels bovenaan. Soms wat verder naar onderen, op de index-pagina, om de goede klasse te includen. In een ver verleden heb ik een index.php gemaakt met een switch/case van 3 kantjes om op basis van een id een .php bestand te includen, maar ik heb echt nog NOOIT een bestand meerdere keren geinclude om dezelfde functionaliteit te hergebruiken.

Daarvoor hebben ze namelijk functies uitgevonden. Dat werkt ongeveer zoals jij een include vermoedelijk gebruikt, alleen zet je dan zoiets neer:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function blaat($naam)
{
  echo "<p>we hebben een $naam</p>";
}

//veel verderop, of in een ander bestand:
blaat("fiets");
blaat("fietsbel");
blaat("hele berg onzindingen");

Ik vermoed dus dat jij zoiets bedoelt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
$naam = fiets; //ja, dat doe ik expres :P
include("blaat.php");
$naam = "fietsbel";
include("blaat.php);
$naam = "hele berg onzindingen";
include("blaat.php);

Met dan in blaat.php de inhoud van de functie hierboven.

Als dat niet is wat je bedoelt, ben ik heel erg benieuwd hoe je dat dan in gedachten had. Op welke manier wil je een bestand op een zinnige manier meerdere keren includen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat doe ik nooit in PHP, dat is zinloos en kost ruimte, daarvoor gebruik ik ook functies.

Wat ik zegmaar wil is:

Klik op menu item -> load content
Klik op ander menu item -> unload vorige content, laad nieuwe content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Uh heb je het nu over Ajax? :?

edit:
of voordat de puristen komen: dynamisch clientside content in containers laden middels XMLHTTP requests

[ Voor 65% gewijzigd door curry684 op 02-05-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:06:
Nee, dat doe ik nooit in PHP, dat is zinloos en kost ruimte, daarvoor gebruik ik ook functies.

Wat ik zegmaar wil is:

Klik op menu item -> load content
Klik op ander menu item -> unload vorige content, laad nieuwe content
Pfew, gelukkig maar. Maargoed, wat heeft dat met je vorige opmerking te maken:
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:12:
[knip] of je op een bepaalde manier een panel in een extern bestand kon ontwerpen en deze dan (net zoals in PHP) kan includen als bron.
:S
Bedoel je iets van een template-engine?

offtopic:
@curry: Asynchronous Javascript And Xml, waarin verschilt dat van wat jij zegt? ;) Oh, je maakt het iets specifieker :P

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 02-05-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

MBV schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:46:
[...]

offtopic:
@curry: Asynchronous Javascript And Xml, waarin verschilt dat van wat jij zegt? ;) Oh, je maakt het iets specifieker :P
offtopic:
niet helemaal. AJAX in z'n zuiverste vorm houdt in dat je met Javascript XML objecten aan de server opvraagt, deze clientside parset en vervolgens dynamisch de DOM aanpast of bijbouwt waar nodig. Simpelweg lappen HTML middels XMLHTTP opvragen om deze in een divje te proppen is volgens voornoemde puristen geen 'AJAX'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

curry684 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 01:50:
[...]

offtopic:
niet helemaal. AJAX in z'n zuiverste vorm houdt in dat je met Javascript XML objecten aan de server opvraagt, deze clientside parset en vervolgens dynamisch de DOM aanpast of bijbouwt waar nodig. Simpelweg lappen HTML middels XMLHTTP opvragen om deze in een divje te proppen is volgens voornoemde puristen geen 'AJAX'.
offtopic:
NEEE! ik zat nou juist even niet aan de baggercode op mijn werk te denken :'( Enneh, bedankt he! :(

;)
Men neme een div, met daarin een table. Wat doe je dan om een nieuwe rij eraan toe te voegen?
div.innerHTML = substr(div.innerHTML, 0, -8) + "<tr>[hele lap html-code]</tr></table>";

:'(

Maar ik zie nog steeds niet hoe dat niet voldoet aan 'asynchrone Javascript met XML' :S

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 02-05-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
MBV schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:09:
offtopic:
Maar ik zie nog steeds niet hoe dat niet voldoet aan 'asynchrone Javascript met XML' :S
offtopic:
waar is de XML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

cowgirl schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:57:
[...]

offtopic:
waar is de XML?
offtopic:
XMLrpc :? Even voor de duidelijkheid: DOM heeft net zoveel met XML te maken als document.write. Je kan met beiden XHTML = XML schrijven, toch?

[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 02-05-2007 16:02 ]

Pagina: 1