Toon posts:

Aantal vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 vraagjes en ik hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven:

Soms zie je onderaan sommige digiflex camera's een soort 'blok' (zo zal ik het maar noemen) hangen, zoals hier
http://www.digitalcamerat...ges/Pentax-K10D-Large.jpg
Wat is dat, een accu?

2de vraag :) Zou je een gewone lens van een anologe camere op een digiflex kunnen zetten? ( denk zelf van niet, maar weet niet zeker)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

BTW, ik weet niet of deze vraagjes een nieuw topic waard zijn, zo niet, trash maar..

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1. dat is een powergrip, voor extra gewicht, grip en 2 accu's. Vaak zit er ook een extra sluiterknop op om op een relaxte manier in portretstand te schieten
2. over het algemeen wel, maar sommige lenzen kunnen een te groot back-element hebben waardoor je spiegel er tegenaan klapt. Even goed nachecken dus, maar de meeste lenzen zullen gewoon werken hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Wortelsoep op 29-04-2007 19:22 ]

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat blok is een battery grip. Daar kan je idd extra batterijen in stoppen, maar deze bevat meestal ook een ontspanknop dus als je je camera in de portretstand houd, dan kan je makkelijker een foto maken, en hoef je niet moeilijk te doen.

Sommige analoge lenzen zijn idd te gebruiken op digitale camera´s, maar dat is niet altijd het geval. Daarbij heb je dan ook niet altijd autofocus meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Justawitte op 29-04-2007 19:22 ]

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 09:08
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:19:
Hallo,

ik heb 2 vraagjes en ik hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven:

Soms zie je onderaan sommige digiflex camera's een soort 'blok' (zo zal ik het maar noemen) hangen, zoals hier
http://www.digitalcamerat...ges/Pentax-K10D-Large.jpg
Wat is dat, een accu?

2de vraag :) Zou je een gewone lens van een anologe camere op een digiflex kunnen zetten? ( denk zelf van niet, maar weet niet zeker)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

BTW, ik weet niet of deze vraagjes een nieuw topic waard zijn, zo niet, trash maar..
1. Dat blok is een batterygrip. Hierin kunnen accu's geschoven worden of batterijen. Tevens heeft het vaak wat knoppen als de shutter, averture etc zodat je de camera verticaal kunt bedienen zonder je hand te draaien.

2. Indien de mount hetzelfde is kan dit gewoon alleen heb je met oudere modellen geen autofocus e.d.

edit:
Moet sneller leren typen

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

niet lullig bedoeld maar ik vind beide vragen geen topic waard.
De eerste ok, maar de 2e had je met wat zoekwerk wel kunnen vinden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Dit topic is gesloten.