Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ik heb via mijn werk een Acer N35 weten te bemachtigen, die terugkwam van reparatie (waarbij het board en accu zijn vervangen), die ik nu aan het testen ben alvorens tot aankoop over te gaan.

Ik had al TomTom 5 aangeschaft, dus die heb ik meteen geinstalleerd en geactiveerd via ttcode.com. Ook de update (v 5.21) gelijk geinstalleerd, TomTom werkt nu prima. Alleen heb ik het probleem dat hij de interne GPS antenne niet ziet. De antenne komt wel voor in het lijstje dat je kan selecteren bij "Andere NMEA GPS" (GPS On Navigator) en het blauwe lampje knippert als teken dat de GPS geactiveerd is (uiteraard ook uitgeklapt), maar hij blijft zeggen "Geen GPS apparaat gevonden!". Nu heb ik twee verschillende versies van MS Pocket PC 2003 geprobeerd, de gewone versie en de SE versie, die ik allebei vanaf de site van Acer heb gedownload, volledig legaal dus (ftp.work.acer-euro.com/handheld/n35). Vanuit de reparateur kwam versie 2003 'gewoon' geinstalleerd, die had ik al snel dus geupdate naar 2003 SE. Omdat ik dus problemen had met de GPS icm TomTom 5, ben ik teruggegaan naar versie 2003, maar ook daar kreeg ik de GPS niet aan de praat. Ik heb alle Baud waardes geprobeerd (van 1200 tot 57600), maar bij geen van alle werkt de GPS, hij blijft zeggen dat de GPS niet gevonden is.

Nu was ik dus op zoek naar een soort van GPS test programma, welke in staat is om met de interne antenne te werken, die niet meer hoeft aan te geven dan in welke coordinaten ik sta, puur voor de test dus. Helaas blijkt dat zoeken naar zo'n programmaatje voor de Pocket PC 2003 (SE) makkelijker gezegd dan gedaan. Bijna alles wat ik vond werkt alleen op Windows (of Mac) en de programmaatjes die ik heb gevonden, zijn of dode links of gemaakt voor een oudere versie van Pocket PC. Heeft iemand hier ervaring met de Acer N35 en dan in het bijzonder met TomTom 5 icm de ingebouwde GPS? Hoe heb jij het aan de praat gekregen? Moet ik nu concluderen dat de GPS stuk is en terug moet naar Acer of zijn er andere dingen die ik kan proberen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:47
Uhmmm... Interen antene selecteren in TT..

Ik heb zelfde appareaat. werkt perfect

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Topicstarter
Kies jij ook voor 'Andere NMEA GPS' -> baudsnelheid (waarbij ik alles al heb geprobeerd) -> 'GPS On Navigator' ? Dat werkt bij mij dus niet, hoewel de antenne-led vrolijk knippert....

[ Voor 24% gewijzigd door Glaanie op 04-05-2007 15:23 ]

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 06:54
Modbreak:Vraag & Aanbod

[ Voor 86% gewijzigd door Eggy op 08-05-2007 11:46 ]

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Topicstarter
Nee hoor dank je wel :) Ik raad je aan dit niet meer te doen, volgens de policy van GoT mag dit niet ;)