Sinds kort heb ik een nieuw systeempje;
Asus P5B
Intel E4300
4x 256mb corsair CM2X256A-5400c4 geheugens
Omdat ik de temp van de processor te hoog vond worden haalde ik vanmiddag de koeler van de cpu af om betere koelpasta aan te brengen.
toen ik de boel weer in elkaar gezet had wou het systeem niet meer opstarten...
na wat experimenteren kwam ik erachter dat het systeem wel op wil starten zolang ik geheugenslots nummer 1 en 2 maar niet bezet..
zodra ik geheugen in slot 1 en/of 2 stop wil die niet booten..
Heeft iemand een idee?
Ik heb elke module afzonderlijk getest in slot 3 en 4 en dat gaat zonder problemen..
is dit een bekent probleem? (denk het niet want ik heb er niks over kunnen vinden
)
Het bord heeft trouwens de laatste bios (1202, als het goed is is dat de laatste)
Asus P5B
Intel E4300
4x 256mb corsair CM2X256A-5400c4 geheugens
Omdat ik de temp van de processor te hoog vond worden haalde ik vanmiddag de koeler van de cpu af om betere koelpasta aan te brengen.
toen ik de boel weer in elkaar gezet had wou het systeem niet meer opstarten...
na wat experimenteren kwam ik erachter dat het systeem wel op wil starten zolang ik geheugenslots nummer 1 en 2 maar niet bezet..
zodra ik geheugen in slot 1 en/of 2 stop wil die niet booten..
Heeft iemand een idee?
Ik heb elke module afzonderlijk getest in slot 3 en 4 en dat gaat zonder problemen..
is dit een bekent probleem? (denk het niet want ik heb er niks over kunnen vinden
Het bord heeft trouwens de laatste bios (1202, als het goed is is dat de laatste)