Toon posts:

P5B weigert geheugen in slot 1&2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuw systeempje;

Asus P5B
Intel E4300
4x 256mb corsair CM2X256A-5400c4 geheugens

Omdat ik de temp van de processor te hoog vond worden haalde ik vanmiddag de koeler van de cpu af om betere koelpasta aan te brengen.
toen ik de boel weer in elkaar gezet had wou het systeem niet meer opstarten... :'(

na wat experimenteren kwam ik erachter dat het systeem wel op wil starten zolang ik geheugenslots nummer 1 en 2 maar niet bezet..
zodra ik geheugen in slot 1 en/of 2 stop wil die niet booten..

Heeft iemand een idee?
Ik heb elke module afzonderlijk getest in slot 3 en 4 en dat gaat zonder problemen..
is dit een bekent probleem? (denk het niet want ik heb er niks over kunnen vinden :P )

Het bord heeft trouwens de laatste bios (1202, als het goed is is dat de laatste)

Verwijderd

BIOS want het had gewerkt = voltage controleren. Een of meerdere reepjes kapotgegaan = andere combinatie.

Let tevens op dat je eenzelfde bankjes overigens voorzichtig in overeenkomstige eenzelfde slot kleurtjes prikt.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
voltage staat goed.. ook nog 0.1volt hoger geprobeerd maar helaas..
en nu zitten de andere twee reepjes erin en die doen het ook goed in slot 3 en 4 ...

:( :( :( :(

Verwijderd

Het nieuwste BIOS is niet automagisch het beste BIOS. Wellicht helpt een vorig BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten.. ik weet de oorzaak al.

Onder de bevestiging van de koeler (net onder zo'n pootje van de koeler, naast het bevestigings gat zeg maar) is een "spoor" op het moederbord beschadigd..
ik weet niet precies hoe het heet, maar het is zeg maar 1 van de verbindingen die van de chipset naar het geheugen toe lopen.
Hoe dit is gekomen is voor mij een raadsel..

*Zucht* hoe ga ik dit weer oplossen.. :'(

maarja, bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:49:
Laat maar zitten.. ik weet de oorzaak al.

Onder de bevestiging van de koeler (net onder zo'n pootje van de koeler, naast het bevestigings gat zeg maar) is een "spoor" op het moederbord beschadigd..
ik weet niet precies hoe het heet, maar het is zeg maar 1 van de verbindingen die van de chipset naar het geheugen toe lopen.
Hoe dit is gekomen is voor mij een raadsel..

*Zucht* hoe ga ik dit weer oplossen.. :'(

maarja, bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Als 1 baan van MEM naar CPU kapot is kan je daar verder niets mee aan doen. Ik heb dit lang geleden ook gehad en mij is verteld dat 1 baan eigenlijk meerdere op elkaar zijn. Dus als 1 baan kapot is zijn er meerdere kapot en omdat het zo klein is kan het ook niet gemaakt worden.
Pagina: 1