[Debian 4] Webserver icm ISPconfig, werkt niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb volgens deze howto een debian webservertje opgezet en heb hierna ISPconfig geinstalleerd.
Nu zit ik met een aantal vraagjes die ik niet kan vinden in de documentatie van ISP config of op hun forum.

Ik wil mijn eigen site, die op dit moment op een andere server draait overzetten naar deze linux webserver, nu heb ik in ISP config eerst een reseller account aangemaakt en hierna een site aangemaakt.

Ik kan nu niet vinden waar ik de document root kan veranderen, maargoed. Deze heb ik gevonden en dit is /var/www/www.extera.nl of /var/www/web1

allemaal prima, alleen nu kan ik met geen mogelijkheid een connectie maken naar deze map via ftp. het enige account wat werkt, is het account "administrator" welke ik tijdens de installatie van debian heb aangemaakt.

Nu weet ik dat proftpd of ispconfig (helaas) echte systeemgebruikers aanmaakt, ik heb het idee dat dit niet goed gaat, want als ik via de webftp of via een ftp client wil inloggen als de gebruiker die bij de site hoort krijg ik geen verbinding.

Ik wil alles zo instellen dat ik straks alleen het ip adres in mijn router hoef te wijzigen naar de debian server (deze verwijst nu naar een windows 2003 server met WAMP)

Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb ook geen idee hoe ik nu een site kan benaderen, is het misschien stom geweest om de server de hostname web01 met de domeinnaam extera.nl mee te geven?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Mja, het werkt zoals bedoeld.

Ik heb voor de grap ook eens die stappen doorlopen en het werkt best aardig.

Als je niet weet waar je mee bezig bent, zou ik gewoon de bestaande sites migreren naar het nieuwe platform, zie ook :
Important: ISPConfig is meant to be installed on new Linux installations with no web sites, so if you run a server with hundreds of web sites and need a control panel that can take care of those existing web sites, then ISPConfig is not for you!
Het werkt allemaal wel als je voor de site een user hebt aangemaakt:

In mijn geval dus 'web1_graver'. Hiermee kan ik zowel SSH-en als FTP-en in de betreffende site.

Zal zo nog eens kijken of een reseller in alle domeinen kan komen, in plaats van voor iedere site aparte gebruikers aan te maken.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Het probleem is intussen opgelost, ik heb alles weggegooid en een nieuwe site aangemaakt (moest wel eest even de prullenbak legen, duurde even voor ik dat door had)

Alles werkt nu naar behoren, op 2 dingen na.

1. Ik moet ISPconfig handmatig starten in debian na een reboot, ik had hier een oplossing op internet voor gevonden, maar ik kwam hier niet uit. Ik zal hier morgen nog even naar kijken, het bier van dit weekend heeft zijn werk gedaan, morgen weer een dag dus :+

2. Hoe kan ik de sites benaderen? ik las ergens anders dat ik http://<hostname van de server of ip adres>/~<aangemaakte gebruikersnaam> moest pakken, maar ik krijg dit niet voor elkaar.

Zoals ik al zei, morgen weer een dag :P dan ga ik ff verder pielen

Mijn Serverrack - iRacing Profiel