Ik zit nu al 2 dagen naar een oplossing waar ik niet uit kom.
Situatie:
Ik heb categorieen opgeslagen in een tabel (id, categorie). Dan kan je ergens anders kiezen welke categorieen bij het object horen wat je toevoegt. LET OP: er kunnen 1 of meer categorieeen geselecteerd worden door checkboxes. Deze artikelen worden in de tabel opgeslagen als een stringlist (2,4,6,7).
Probleem:
Ik wil gaan zoeken in deze objecten op onder andere de categorieen. Dus als ik categorie 4 en 6 selecteer wil ik heb object zien die oa deze categorieen heeft. Maar daarnaast wil ik ook nog op andere velden in de tabel van het object zoeken. Deze combinatie lukt maar niet.
Wat heb ik gevonden?
Als eerste een PHP functie om een SQL query aan te maken:
Wie weet er raad?
Situatie:
Ik heb categorieen opgeslagen in een tabel (id, categorie). Dan kan je ergens anders kiezen welke categorieen bij het object horen wat je toevoegt. LET OP: er kunnen 1 of meer categorieeen geselecteerd worden door checkboxes. Deze artikelen worden in de tabel opgeslagen als een stringlist (2,4,6,7).
Probleem:
Ik wil gaan zoeken in deze objecten op onder andere de categorieen. Dus als ik categorie 4 en 6 selecteer wil ik heb object zien die oa deze categorieen heeft. Maar daarnaast wil ik ook nog op andere velden in de tabel van het object zoeken. Deze combinatie lukt maar niet.
Wat heb ik gevonden?
Als eerste een PHP functie om een SQL query aan te maken:
PHP:
Maar dit werkt niet als je ook een andere selectie wil maken. Daarnaast heb ik de MYSQL command FIND_IN_SET gevonden maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al gedacht aan een andere tabel met (id, object_id, cat_id) maar dat lijkt me zo onhandig en het moet ook op deze manier kunnen denk ik.1
| $sqlSoort = " AND soort LIKE '%" . implode("%' OR soort LIKE '%", $arrSoorten) . "%'"; |
Wie weet er raad?