IP Camera + OpnameHardware

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 21:07
Ik ben dus op zoek naar een geschikte IP camera voor mijn ouders hun zaak.
Je zou denken ga eens bij zo'n bedrijf in de buurt langs.Dit heb ik gedaan bij aantal,
ze zijn allemaal bij ons thuis geweest om een kijkje te komen nemen.Wij hebben dan
een offerte gevraagd,maar nooit eentje gezien ook niet door bij elk bedrijf een aantal keer te bellen.
Precies of ze niet willen verkopen.We zijn het daarom beu, nu ben ik dus op zoek naar goede IP Camera's en opnamehardware.

Hebben jullie suggestie's voor camera's ( megapixels,infrarood,...)
En ook voor opnamehardware (waar dus alle beelden worden opgenomen).

Ik hoor het graag van jullie!!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan eens kijken naar iets van Sony of Axis.

Beide hebben verschillende typen IP Camera's (Fixed / dome / PTZ ) en recording oplossingen.
De intelligentie van Sony camera's is wat hoger, maar je moet ff bekijken of je dat nodig hebt.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 10:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik mag hopen dat je de leveranciers wel wat meer concrete info hebt gegeven, want op basis van dit zou ik geen offerte kunnen maken.

Hoeveel camera's gaat het om ? Moet je later kunnen uitbreiden ? Wil je alleen over IP opnemen, of ook de camera rechtstreeks kunnen connecten ?
En bovenal : wat zijn je verdere eissen en budget ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Sven_Vdb
De leveranciers zijn hier geweest,bij mijn ouders.
En alles is in geuren en kleuren uitgelegd wat en hoe.
Ze hebben enkele voorbeelden laten zien,hoeveel het kost,...
En ze gingen een offerte doorsturen allemaal,maar geen enkele die iets laten horen.
Ook niet na een aantal keren bellen.

Het zou eerste gaan om 2 camera's ,later misschien uitbreiding van 1 of 2 camera's.
Wat bedoel je met enkel ip of direct connecten?

Eisen zijn dat je alles goed kan zien,nu hebben we een analoge maar daar zien we eigenlijk niet veel op
Hoop dat je iets bent met deze uitleg.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Toch is het handig als je wat meer info kunt geven. Zoals het budget. Want je hebt echt flinke variatie in prijs. En hoe je wilt gaan opnemen. Kun je daar bijvoorbeeld een computer dedicated voor neerzetten? Of had je meer een standalone recorder in gedachten? Wat voor details moet je kunnen zien?

Zelf ben ik bekend met Afreey/Vivotek cameras. Die zijn op zich vrij goedkoop (300-400 p/s). Heb je in verschillende modellen. Met 10x zoom en zonder, met wireless en zonder. Ken ze allemaal en zou de 10x zoom aanraden, omdat die ook autofocus heeft. Of de wireless goed werkt kan ik je helaas niet vertellen, want in het gebouw waar wij ze ingezet hebben werd alle wireless spul weggedrukt. In totaal hadden wij er 9. Hadden wel eens wat problemen met de opname software (die draaide op een desktop). Hdd raakte erg gefragmenteerd en het kwam regelmatig voor dat we na een Windows update weer een nieuwe versie van de software nodig hadden. Ook moesten sommige cameras dagelijks een reset krijgen. Nooit echt de oorzaak van kunnen vinden.

Wij haalden ze bij reterink.nl. Goede ervaring mee. Zie dat hij ondertussen ook iets van Digitus heeft, wat misschien wel interessant is.

Maar kijk dus eerst even vooral zelf goed wat je eisen en budget zijn..

• Sven_Vdb
Tycoontje schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:13:
Toch is het handig als je wat meer info kunt geven. Zoals het budget. Want je hebt echt flinke variatie in prijs. En hoe je wilt gaan opnemen. Kun je daar bijvoorbeeld een computer dedicated voor neerzetten? Of had je meer een standalone recorder in gedachten? Wat voor details moet je kunnen zien?

Zelf ben ik bekend met Afreey/Vivotek cameras. Die zijn op zich vrij goedkoop (300-400 p/s). Heb je in verschillende modellen. Met 10x zoom en zonder, met wireless en zonder. Ken ze allemaal en zou de 10x zoom aanraden, omdat die ook autofocus heeft. Of de wireless goed werkt kan ik je helaas niet vertellen, want in het gebouw waar wij ze ingezet hebben werd alle wireless spul weggedrukt. In totaal hadden wij er 9. Hadden wel eens wat problemen met de opname software (die draaide op een desktop). Hdd raakte erg gefragmenteerd en het kwam regelmatig voor dat we na een Windows update weer een nieuwe versie van de software nodig hadden. Ook moesten sommige cameras dagelijks een reset krijgen. Nooit echt de oorzaak van kunnen vinden.

Wij haalden ze bij reterink.nl. Goede ervaring mee. Zie dat hij ondertussen ook iets van Digitus heeft, wat misschien wel interessant is.

Maar kijk dus eerst even vooral zelf goed wat je eisen en budget zijn..
Het budget zal iets van een €1000 à €3000 zijn.
Deze zal dus moeten dienen voor de opnameaperatuur (geen pc,maar een standalone systeem)
en voor 2 camera's.
Wij hebben nu een analoge hangen maar daar zie je dus niets op.Alleen als er een auto voorbij gereden komt en als je die persoon ziet lopen,zie je alleen hem.Je ziet niet wie ofzo dat is.
Kwaliteit is dus niet echt goed,daarom dat ik naar ip camera's wil overschakelen omdat die volgens sommige mensen meer detail aankunnen.

EDIT: je zegt dat jij ze gebruikt,heb je mss foto's van het beeld ?
Zodak ze ook aan ouders kan laten zien,voor wat ze te zien zullen krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Sven_Vdb op 01-05-2007 15:22 ]

• Tycoontje
Met dat budget moet je in elk geval aan die klasse van cameras denken. Dus goedkope. Sterker nog, ik vraag me af of je het daar mee redt. Het is een beetje afhankelijk van of je het zelf wilt gaan installeren (ophangen) en of de infrastructuur al beschikbaar is (netwerkaansluitingen, voldoende vrije poorten op een switch). Geen idee wat een standalone systeem kost. Ik denk dat je daarvoor zelf even wat rond moet kijken. Neem bijvoorbeeld contact op met het bedrijf wat ik eerder vermeldde. de eigenaar daarvan is zeer behulpzaam. En kijk eens in de Pricewatch wat een en ander kost.

Ik heb geen foto's van het beeld, want ik werk daar ondertussen niet meer. Maar ga er even van uit dat het een webcam is met goed beeld. Zeker die modellen met 10x zoom die ik noemde, door de autofocus. Bovendien weet ik daarvan zeker dat de iris instelbaar is en je dus de lichtsterkte kunt bepalen. Natuurlijk zie je verschil met de duurdere cameras..

Succes ermee.

• Sven_Vdb
Ik ben Belg he :)
Gaat die persoon mij via mail willen helpen?
Omdat ik dan waarschijnlijk,als ik iets koop.
Hier ga kopen,want als er iets aan is kan ik niet naar nederland crossen he

• Tycoontje
Dan moet je er denk ik even zelf meer tijd in stoppen en daar een leverancier zoeken. Is vast wel wat voor te vinden. Misschien zelfs wel in de Pricewatch of Shopsurvey.

Zo ver is het natuurlijk ook allemaal niet trouwens. Wij lieten de spullen opsturen vanuit Raalte (geloof ik) naar Oosterhout in Noord-Brabant. Volgens mij is dat hetzelfde als van de ene kant van Belgie naar de andere.

En je kunt het natuurlijk altijd proberen. Informatie is meestal gratis. Misschien weet hij via zijn importeur ook een dealer in Belgie te noemen. Iedereen blij..

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Je kan eens gaan kijken bij www.inewit.be
Dit belgisch bedrijfje levert deze technologie.

Camera's over elk denkbaar netwerk van wired tot wimax....
Wat ik heb gezien en gelezen is het easy to install.

Because Great minds Think alike

Pagina: 1