Geforce 6800 GS XXX wordt bijna 100 graden?!!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik merkte net tijdens het spelen van BF2 dat mijn GPU bijna 100 graden werd...ik ging dit checken naar aanleiding van wat zwarte vlekjes af en toe tijdens het spelen....normaal nooit eerder last van gehad :S
enige wat ik wel sinds gister heb gedaan is mijn 250 mm koeler verwijderd uit mijn kast...maar er zit nog steeds een 150 mm fan in aan de voorkant, dus genoeg koele lucht zou je zeggen?
waarom wordt dat verrekte ding bijna 100 graden das toch niet meer normaal :S ouderdom? ding is pas net 1 jaar ofzo
als ik alt+tab doe zoals nu, dan daalt de temperatuur wel weer ineens erg snel...met 20 graden per 30 seconden ofzo nu zit ie weer op 60 graden

[ Voor 12% gewijzigd door SuX DeLuXe op 29-04-2007 15:59 ]

Verwijderd

volstrekt normaal, als ik jouw was zou ik die fan toch weer terug plaatsen

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Die fan in de voorkant van je kast, zuigt die lucht aan?

Zo ja, dan kan de computer de warmte amper kwijt omdat je de achterste (blazende?) fan heb verwijderd.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
1 fan van 150 mm blaast lucht naar binnen...
maar toch, ik vind het vreemd dat als ik ff 1 fan eruit pleur het ding meteen niet meer gewend is zonder die dikke koeling ofzo...
een videokaart moet toch kunnen functioneren zonder extra koeling in principe? tenzij de kast van binnen extreem warm wordt, maar dat is bij mij niet het geval...CPU blijft ook rond de 38/43

Verwijderd

De gpu koeler gewoon niet vervuilt door stof?
Heb ik ook eens gehad namelijk
De stof zag je zo niet tot dat ik even lucht door heen perst

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Topictitels met uitroeptekens en dergelijke willen we niet zien hier :o

Verder heb je je eigen antwoord al gegeven. Als je je in-case airflow verneukt worden onderdelen warmer omdat ze hun hitte niet kwijt kunnen. Waarheid als een koe. En dat je beter een fan hebt die hete lucht eruit trekt dan een fan die koude lucht naar binnen blaast was in guides 10 jaar terug al te lezen. Dus IMHO is dat wat je te doen staat- gewoon een beetje inlezen. Geldt ook voor die temperatuur. Zoek eens op hoe warm een 6800 GPU mag worden en vraag je dan af of je paniek terecht is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.