Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Deskjet 710c onder Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik weet dat het een oudje is, maar hij doet het nog prima :P

Probleem is dat ik vanuit Windows Vista x64 niet kan printen naar het ding. Hij hing eerst aan een Linux servertje zodat 't hele netwerk kon printen, maar als ik vanuit Windows Vista een printopdracht gaf dan begon 'ie te knipperen, voerde netjes 't papier in, maar bleef knipperen tot in de eeuwigheid. Hij begint dus niet met printen. Het rare is dat Linux en Windows XP clients prima konden printen naar deze dino onder de printers :P

Nu heb ik hem eventjes direct aan de Vista machine aangesloten (ik heb nog een LPT1 op m'n moederbord) maar hij geeft hetzelfde rare gedrag? Het lijkt 'm dus in de printer driver of zoiets te zitten? Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Hier stond een dode link.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Iemand? Mijn arme printer ;(

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm.. ik heb dit ding ook (XP, that is).

Welke gek gaat er dan ook nog drivers voor Vista schrijven voor een dino-printer? :P Anyway, ik had de drivers hier vandaan. Daar staat al dat het op 95> moet werken, maar ME nog niet getest is. XP dus waarschijnlijk ook niet (hadden we dan mazzel mee ;) ), laat staan Vista :o

@onder: Hmm.. vaag. Verder zijn die ingebouwde drivers niet geweldig, want zonder 'losse' deed hij het hier niet :? (misschien dat dat 't is).

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 02-05-2007 12:34 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
XP heeft drivers ingebouwd voor deze dino :P Vista ook, de drivers installeren dan ook prima. Printen doet 'ie alleen niet, terwijl de ingebouwde drivers van XP het wel prima doen.

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik had dit probleem ook. via via ben ik op een ander forum gekomen waar dit andwoord stond. Voor mij werkte dit ook en kan nu gewoon weer printen
I had the same problem. I found a solution. Logically it makes no sense to me, but it worked so...

Go to Control Panel. Choose printer. Then choose Add Printer.

ChooseAdd a local printer. Click on Create a new port. The default in the drop down box is Local Port. Do not change that. Click Next.

A dialogue box will appear asking for you to enter a port name. Type in the \\computer name\printer name ie. My computer's name is basement and the printer name is EpsonSty so I typed in \\basement\epsonsty

Yahoo! It worked. Go figure! I guess Microsoft thinks printers on a intranet are local.

Hope this helps someone else so they don't spend the hours I did on it!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 16:18

REPLAY

Tik een eitje

michelkoenders schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:53:
Ik had dit probleem ook. via via ben ik op een ander forum gekomen waar dit andwoord stond. Voor mij werkte dit ook en kan nu gewoon weer printen

[...]
goede tip, de netwerk printer wil maar niet werken onder Vista ondanks
dat de driver is geinstalleerd. Via de beschreven tip:
\\computernaam\printer werkt hij via Vista ;)

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik zal nog eens proberen om 'm aan de printserver te hangen en op die manier te installeren, maar ik heb nu het probleem dat 'ie via m'n LPT1 ook niet wil printen :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
He ik heb dat ook met mijn 4470c scanjet dino, werkt ook niet onder Vista :(

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Schop! :P

Heb het probleem nog steeds, nu verschijnt er bij een printjob ook nog iets in 't eventlog:

Event ID: 6161
Source: Print
The document Test Page, owned by Strandbal, failed to print on printer HP DeskJet 710C. Try to print the document again, or restart the print spooler.
Data type: NT EMF 1.008. Size of the spool file in bytes: 104216. Number of bytes printed: 104156. Total number of pages in the document: 1. Number of pages printed: 0. Client computer: \\CORE2. Win32 error code returned by the print processor: 87. The parameter is incorrect.

De print spooler restarten maakt natuurlijk geen zier uit, en het geval niet laten spoolen resulteert in een error direct bij het printen. De pest is dat ik over event 6161 wel e.e.a. kan vinden, maar niet in combinatie met die error code 87 :(

• bitwarrior
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

Dutch_Razor schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:53:
He ik heb dat ook met mijn 4470c scanjet dino, werkt ook niet onder Vista :(
Dan wordt het tijd voor de vlucht naar voren: Windows 7. Ik heb beide dino's ( Deskjet 710C en Scanjet 4470c) werkend onder Windows 7 RC1.

De printer moet gewoon handmatig toegevoegd worden omdat de automatische installatie niet goed werkt.

De scanner werkt onder virtual xp onder Windows 7. Gewoon de XP installer uitvoeren in virtual PC.

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik lees regelmatig mee maar nu zit'k vast, namelijk met die 710c.

Ik ben overgeschakeld van xp naar W7RC begin mei maar krijg dus die printer voor gen meter aan de praat.
Elke week loop ik de internetfora af om te zien of er al geen oplossing uit de bus gekomen is.

Bitwarrior, jij bent de eerste die weet te zeggen dat het gelukt is! (en dat van op veel fora Engels en NL)

Kan je omschrijven wat je juist gedaan hebt?

Ik zou je heel dankbaar zijn!

Welke driver gebruik je voor de handmatige installatie?
Ik kan documenten versturen , die komen in het wachtscherm en verdwijnen daar dan ook weer als "voltooid" maar er komt niks uit de printer.

Een testpagina afdrukken lukt dan weer wel...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 16:06 ]

• bitwarrior
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

bitwarrior

Ride On

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:05:
Hallo iedereen,

Ik lees regelmatig mee maar nu zit'k vast, namelijk met die 710c.

Ik ben overgeschakeld van xp naar W7RC begin mei maar krijg dus die printer voor gen meter aan de praat.
Elke week loop ik de internetfora af om te zien of er al geen oplossing uit de bus gekomen is.

Bitwarrior, jij bent de eerste die weet te zeggen dat het gelukt is! (en dat van op veel fora Engels en NL)

Kan je omschrijven wat je juist gedaan hebt?

Ik zou je heel dankbaar zijn!

Welke driver gebruik je voor de handmatige installatie?
Ik kan documenten versturen , die komen in het wachtscherm en verdwijnen daar dan ook weer als "voltooid" maar er komt niks uit de printer.

Een testpagina afdrukken lukt dan weer wel...
De installatie is eigenlijk gewoon standaard. In het configuratiescherm kiezen voor printer toevoegen, daarna LPT1 als poort kiezen (staat al voorgeselecteerd). Daarna komt een lijst van fabrikanten waaronder HP. In de lijst van HP printers staat de Deskjet 710C gewoon vermeld.

Ik heb ook Virtual PC en de XP mode voor Windows 7 geïnstalleerd (voor de 4470 scanner) Misschien dat dat nog wat uitmaakt. Printen werkt lokaal en via het netwerk.

Windows 7 probeert de printer ook automatisch te installeren maar dat lukt niet. Hij zegt dan dat hij geen driver kan vinden 8)7

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord.

Ik had het reeds zelf ondervonden maar ik begin nu meer en meer te twijfelen dat het niet aan W7RC meer ligt maar aan de pci-e kaart met lpt poort die ik geïnstalleerd heb. (Sweex)

De poorten staan op elkaar afgesteld,enkel bij "sources" kan ik niks aanpassen (grijs).
Ook kan ik het niet via de bios aanpassen want het is een pci-e kaart en zit niet op het moederbord...

Iemand een idee?
Pagina: 1