MHz prob met XFX 8600GT XXX

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-07 00:54
Hoi,

Ik heb dus een week geleden de XFX 8600GT XXX aangeschaft en het kaartje bevalt prima. Wel zit ik met het volgende probleem. Overal waar ik lees staat dat de memory clock speed op 1600 Mhz zou moeten liggen terwijl als ik hier op de NVIDIA monitor kijk ik 800 Mhz zie.

Zit er misschien een of andere multiplyer in die dit verhoogt tijdens het gamen? Ik heb het geprobeerd te zoeken maar heb niks kunnen vinden. Verder heb ik een spel opgestart namelijk ut2k4 om te kijken of het omhoog gaat oid, maar niks gebeurde.

Daarnaast als ik kijk naar de resultaten van 3dmark 06 scoor ik de helft van de fps tov van de 7900GS terwijl deze twee kaarten toch wel dicht in de buurt van elkaar moeten liggen.
De PC's waarmee ik het heb vergeleken hadden weliswaar 2 gig geheugen en ik maar 1, maar zoveel kan het daardoor toch niet schelen? Ik snap er niks van...

Groeten,

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07 12:36
DDR = double data rate

dus 800 * 2 = 1600MHz ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-07 00:54
Oh heh. Noobie me :D maareh hoe zit het met de 3d mark scores? Ligt het dus wel aan het geheugen?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:26:
Oh heh. Noobie me :D maareh hoe zit het met de 3d mark scores? Ligt het dus wel aan het geheugen?
Het is nuttig als je de volledige specs geeft van de beide PC's, en de 3D Mark scores. Heb je zowiezo wel de nieuwste nVidia ( zie www.nvidia.com ) driver geinstalleerd? En test het eens in spelletjes ipv met 3D Mark 2006.

Overigens meet je met 3D Mark door het aantal punten aan het einde te laten zien. Zoals hier is gedaan: http://www.hardware.info/...Mark06__Overall_1280x1024

[ Voor 19% gewijzigd door TweakerNummer op 29-04-2007 13:55 ]

Verwijderd

3DMark laten runnen zonder de cpu test mee te nemen en dan vergelijken met scores van mensen met dezelfde kaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is al zo vaak langsgekomen. Die hogere snelheden zijn marketingblaat - per kloktik worden weliswaar twee stukken info verstuurd (wat de bandbreedte wel verdubbeld), maar het aantal kloktikken blijft gelijk. DDR dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.