zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Daarvoor moet 'ie aan de computer gehangen worden. Of je moet iemand zoeken die VAG-COM (http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html) heeft.Bonkdoos schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:15:
Op mijn afstandbediening heb ik 2 knopjes zitten. 1 voor openen en 1 voor sluiten. Als ik de open-knop indruk gaan alle deuren open + de achterklep. Nu staat er in de handleiding dat het ook mogelijk is enkel het bestuurdersportier te openen. Voor details hierover moet ik contact opnemen met de VW dealer (maar geen zin in natuurlijk). Weet iemand of deze instelling zelf te maken is of moet ie hiervoor aan de computer gehangen worden??
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Yep, dat bedoelt TS ook. Maar dat is een functie die aangezet moet worden. In m'n V heb ik het aan laten zetten, in de IV staat het nog niet aan.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:01:
Bij onze VW is het simpel: 1 maal drukken opent enkel het bestuurdersportier, 2maal snel achter elkaar drukken doet alles open.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
PS. Bij de dealer hebben ze het bij mij graties en voor niets gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door PsychoG op 29-04-2007 14:56 ]
Een beetje tweaker doet dat zelf. kabeltje solderen http://pinouts.ru/Converters/car_obd2cable_pinout.shtml en vagcom downloaden en je kan allerlei zettings in je VW aanpassen. (Kabeltje kopen kan natuurlijk ook).
Dat van die ramen komt mij ook bekend voor: in de handleiding staat dat de ramen open en dicht moeten kunnen met de afstandsbediening...niet dus bij mij..zal dan vast ook wel 'uit' staan. Wel raar dat zulke, in mijn ogen handige opties, standaard uit staan...dat wordt dus toch naar de dealer (ben niet zo'n fan van de dealer, maarja dat is weer een andere discussie). Ik vind dat ze dat inderdaad ook kostenloos mogen doen, aangezien het onmogelijk zelf te doen is.PsychoG schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:56:
Klopt ik heb dat op mijn vorige Golf IV ook aan laten zetten.. tevens heb ik het de functie aan laten zetten dat automatisch mijn ramen dicht gaan zodra ik op de "sluiten" druk. Op mijn huidige Golf V heb ik het ook aan laten zetten, heb alleen geen idee hoe ze dat doen. Zal het dinsdag eens vragen.
PS. Bij de dealer hebben ze het bij mij graties en voor niets gedaan.
Overigens. Als je een Golf via het portierslot afsluit en even wacht voordat je de sleutel terug draait gaan de electrische ramen ook automatisch dicht.
[ Voor 28% gewijzigd door Timmey op 01-05-2007 22:55 ]
Verwijderd
tuurlijk hebben ze vaak mooie panden met alles netjes enz
maar dat MOETEN ze waarom? anders verliezen ze het merk/bonussen
ook zijn de Computers die gebruikt worden om autos te kunnen uiltezen zeker niet goedkoop
en deze zijn vaak ook nog aan het aantal monteurs die er werken gebonden
tevens zijn de verplichte cursussen die we volgen ook onwijs duur
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 23:18 ]
Ik weet dat bij Opel. een soort optie scherm hebben. alla BOIS.Timmey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:54:
Ik weet dat het bij Saab enorm veel tijd kost om alle instellingen van de auto aan te passen via de computer. Weet niet hoe 't bij VW zit, maar ze zullen er daarom wel niet zo happig op zijn.
Overigens. Als je een Golf via het portierslot afsluit en even wacht voordat je de sleutel terug draait gaan de electrische ramen ook automatisch dicht.
0 is uit 1 is aan. optie selecteren van 0 een 1 maken. en werken. wel testen natuurlijk
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat laatstgenoemde ken ik inderdaad, comfortsluiting..maar dat duurt me altijd te lang + waarom zou ik m'n sleutel erin steken als het ook met de AB kan. Maargoed, voor die tijd was het leuk. Echter, op een knoppie drukken en de ramen gaan open staat net weer wat stoerder bij het wegrijden heTimmey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:54:
Ik weet dat het bij Saab enorm veel tijd kost om alle instellingen van de auto aan te passen via de computer. Weet niet hoe 't bij VW zit, maar ze zullen er daarom wel niet zo happig op zijn.
Jammer dat m'n Polo al die extra's niet ondersteunt...
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
[html][norml][/norml][/html]