Hey,
Op sitemasters.be heb ik de zeer bruikbare en functionele upload class van Proximus gedownload (klik hier).
Nu werkt alles helemaal geweldig, alleen lukt het mij niet om gegevens weg te schrijven naar de database, bijvoorbeeld bestandsnaam, bestandsgrootte en mime type.
Ik gebruik onderstaande code om de functie aan te roepen:
Ik zie nu als output na het uploaden het volgende:
array(1) {
["file_upload"]=>
&array(5) {
["name"]=>
string(21) "staalconstructies.skp"
["type"]=>
string(24) "application/octet-stream"
["tmp_name"]=>
string(29) "cphp5\uploadtemp\phpEA0.tmp"
["error"]=>
int(0)
["size"]=>
int(884410)
}
}
Hoe kan ik deze gegevens (bestandsnaam, enz.) apart in een variabele zetten en wegschrijven naar de database?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Op sitemasters.be heb ik de zeer bruikbare en functionele upload class van Proximus gedownload (klik hier).
Nu werkt alles helemaal geweldig, alleen lukt het mij niet om gegevens weg te schrijven naar de database, bijvoorbeeld bestandsnaam, bestandsgrootte en mime type.
Ik gebruik onderstaande code om de functie aan te roepen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| require_once 'classes/upload.class.php'; $oFile = new FileUpload($_FILES['file_upload']); $oFile->addFileType('skp', 'application/octet-stream'); $oFile->addFileType('dwg', 'application/acad'); $oFile->addFileType('zip', 'application/binary'); $oFile->addFileType('pdf', 'application/pdf'); $oFile->addFileType('doc', 'application/msword'); $oFile->addFileType('docx', 'application/msword'); $oFile->addFileType('ppt', 'application/mspowerpoint '); $oFile->setMaxSize(8000000); $oFile->move('bestanden'); if ($oFile->getErrors() === false) { echo '<pre>', var_dump($_FILES), '</pre>'; } else { echo '<pre>', var_dump($oFile->getErrors()), '</pre>'; } |
Ik zie nu als output na het uploaden het volgende:
array(1) {
["file_upload"]=>
&array(5) {
["name"]=>
string(21) "staalconstructies.skp"
["type"]=>
string(24) "application/octet-stream"
["tmp_name"]=>
string(29) "cphp5\uploadtemp\phpEA0.tmp"
["error"]=>
int(0)
["size"]=>
int(884410)
}
}
Hoe kan ik deze gegevens (bestandsnaam, enz.) apart in een variabele zetten en wegschrijven naar de database?
Alvast bedankt voor jullie reacties!