Laptop voor 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Het is nu erg lekker weer buiten, en ik zit nu bij mijn ouders boven op zolder. Nog een hoop werk te doen voor school en mijn datatypistenbijbaantje. Dit zou allemaal veel mooier zijn met een laptop in het zonnetje. Maar er zijn zo ontzettend veel van die dingen en ik heb echt geen idee waar ik op moet letten. Het is toch 800 euro en dan wil je niet een verkeerde keus maken.

Natuurlijk snap ik het onderscheid tussen processoren en ram, videokaarten. En kan ik best een laptop uitzoeken aan de hand van de specs. Maar waarschijnlijk leidt dat tot cognitieve dissonantie omdat er zoveel meer dingen zijn waar je op moet letten.

Wat ik zoek is een laptop van rond de -800 euro, met een zo lang mogelijke batterijduur en zo degelijk mogelijk ontwerp.

Hier ben ik al mee tevreden:

Besturingssysteem: XP
Processor: Core Duo
Videokaart: Sneller dan een Radeon 8500:)
Ram: 2 slots zodat ik uit kan breiden
Harddisk: 100 gig
DVD: DVDR brander
Netwerk: uiteraard WiFi en Ethernet aansluitingen
Kleur: lieftst zwart.

Dit is het, ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen. En goede ervaringen hebben met een soortgelijk systeem.

Overigens wil ik hem gebruiken voor vooral kantoor en ontwerpapplicaties.

[ Voor 3% gewijzigd door hattorihanzo op 29-04-2007 14:41 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Je zou toch zelf eerst met een laptop moeten komen, zodat wij een advies kunnen geven of deze laptop dan wel geschikt zal zijn. Lees overigens eerst deze topic door voordat je een andere topic opnieuw gaat openen. Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Mijn advies op dit moment is: Kijk even bij www.laptops4U.nl of www.4launch.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Voordat je een laptop koopt onder het motto: dan kan ik lekker in het zonnetje zitten, moet je je even realiseren dat je het beeld dan gewoon niet meer ziet.
Even als voorbeeld: ik zit nu buiten, onder het uitgedraaide zonnescherm. Dat is redelijk te doen, photoshoppen moet je dan niet willen, tekst lezen en schrijven gaat prima. Maar zodra ik in de zon ga zitten dan word het a) te warm voor remco_k en b) te licht en zie ik niet wat er op het scherm staat.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 29-04-2007 12:31 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Je bent het allerbelangrijkste vergeten, wat voor beeldscherm? Er is natuurlijk nogal een verschil tussen 14" of 17" laptops. Maar als ik het zo lees kun je eens kijken naar de Asus A8 (14") of A6 (15") serie. Ik ben zelf wel erg tevreden over mijn Asus A8Jn:

Core2 duo T5500
1x1GB ram (en ik heb hem uitgebreid naar 2x1GB :D )
Geforce 7300go
120GB 5400rpm schijf (heb ik vervangen door 100GB 7200rpm)
Windows Vista Home Premium

(besteld bij laptops4u, zoals hierboven ook al aangegeven wel een degelijke winkel)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 12:37 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
Als je buiten gaat zitten zou ik hoge eisen stellen aan je scherm.
Daarin moet je afwegen:

glossy scherm heeft een hoger contrast (en brightness) en betere kleurweergave. Daar tegenover staat wel dat glossy schermen flink spiegelen en zie je jezelf en vooral lichte vlekken (zon) ed.

een mat scherm heeft minder contrast, brightness en kleurweergave. Deze weerspiegeld wel weer minder.

Uit mijn eigen ervaring (beperkt) kan je het beste voor glossy keizen. Zorg daarbij wel dat je een dikke shutting achter je rug hebt. Kijk gewoon eens bij de mediamarkt.

Over de kleur: zwart absorbeerd sneller warmte, een zilver-achtig kleurtje weerspiegelt de zonnestralen en houdt een koeler hoofd.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
800 euro + gamen (RTS) = impossible. Ik neem aan dat je een beetje graka wilt voor games als CnC3. Voor games zou ik al aanraden minimaal een X1600/7600 te nemen en dan zit je op 900> (en dat is dan al lastig te vinden voor het bedrag...). Je zou een F3Tc kunnen nemen. Zelfde specs als below, dan 1Gb en een 7300 ipv 7600. Die is voor ~850 te krijgen meende ik. Per core trager als een 3500+ (1.6GHz/core vs 2.2GHz?). Verder is het een laptop. Video uitbreiden gaat niet. Je eist 2 slots en die zitten wel in laptops. Verwacht echter wel dat je dus 2 slots hebt en niet 4 waarvan nog 2 vrij!

Verdiep je eerst maar eens wat meer in de werking/layout van laptops. Die dingen zijn vaak heel anders als een desktop. Ga ook na hoe lang je er mee wilt werken. Wat ga je er mee doen. Heb je hoge resolutie nodig, wil je 17" of juist 15.4". Ga je nog andere games spelen in de toekomst?

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 29-04-2007 12:46 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
Wat voor grafische programma's werk je mee en hoe groot zijn de bestanden waar je mee werkt?
Als je een laptop koopt, doe het goed, je kan niet zo makkelijk alles upgraden als een dektop.

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Bedankt voor jullie reacties:

RTS moet ik toch iets duidelijker mee wezen merk ik. Ik haal het meteen even weg, want ik bedoel eigenlijk oudere RTS games.

Wat betreft de monitor, liefst 15.4". Voor in het zonnetje wil ik er in ieder geval op kunnen typen en surfen.

De applicaties die ik er in de toekomst op wil draaien inderdaad fotobewerking/dtp en een beetje webdesign tooltjes (dreamweaver). Geen profi kleurenkalibratie e.d. Gewoon een beetje hobbydingetjes.

Ik zie Asus, en Toshiba, zijn dat een beetje redelijke laptops? Ik zie hier pricewatch: Toshiba Satellite A100-405 (Core Duo T2050; 1GB; 160GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MC)

[ Voor 41% gewijzigd door hattorihanzo op 29-04-2007 14:51 ]

Verwijderd

Mijn Geforce 7300go trekt C&C3 gewoon op 1280x800 met alle instellingen op medium/high (zonder AA/AF). Battlefield 2, Hl2 etc zijn ook geen enkel probleem, zelfs op mijn 19" tft met 1280x1024
Prima grafisch kaartje voor in een laptop dus, en zou zeker voldoen voor wat oudere rts games

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 14:56 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Zie nu dat deze toch al onder de 800 euro zit: Asus F3Tc: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=33813&ref=2

Is toch 1 van de betere opties denk ik omdat er mooie ruimte is voor uitbreidingen en die AMD Turion X2 net zo snel is als een T2300, maar dan wel 64-bitready is en niet veel onderdoet voor de nieuwere T5500 bv. Een T5200 zal ook evensnel zijn ongeveer. Ik heb zelf zn wat krachtigere "vader" (De A6 serie is opgevolgd door de F3, A6Tc => F3Tc) zou je kunnen zeggen en die bevalt me prima. Geen budget spul, 2 jaar garantie, goede mogelijkheid tot uitbreiden en de graka is zeker niet verkeerd voor het budget.
Pagina: 1