Toon posts:

[XP] corrupte downloads, failed hash checks*

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zit met het volgende probleem opgescheept waar ik nu al maanden last van heb.
Al mijn downloads blijken corrupt te zijn, en dan heb ik het ook over windows opdates, patches voor games, plaatjes waar rare strepen opkomen (bij plaatje van minimaal 1400*900) en video's met zwarte stukken erin, en witte puntjes.
Ook bittorent downloads lopen niet goed, ik krijg met een dowloaad speed van 400 KB per seconde bij pakketjes van 256 MB ongeveer 10 keer per minuut: failed hash checks.

Ik heb zelf het gevoel dat om de aantal seconde mijn internet verbinding uitvalt ofzo, en op andere computers in dit huis is er niets fout.

Wat ik al heb geprobeert:

windows opniew instaleren,
drivers opnieuw instaleren,
Nieuwe harde schijf :X
Daarop windows instaleren
drivers opnieuw instaleren

Ik heb echter nog geen bios update gedaan, is het verstandig dat te proberen??

systeem:
P5B,
2*maxtor 80 GB
1*seagate 320 GB
Een router van belkin,
wanadoo internet.

Ik heb op internet lang gezocht en kwam daar een iemand maar tegen die hetzelfde probleem heeft als ik, hij heeft het nie opgelost op dat forum, echter wel kwam ik dit hier tegen

:corrupte bestanden bij downloaden

vergelijkbaar probleem
Downloads corrupt

DIe plaatjes zien er precies hetzlefde eriut bij mij :o
[Planet]Corrupte Downloads
Als iemand mij zecht hoe ik foto's kan uploaden, graag :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 10:22 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Gebruikt je een antivirus of firewall pakket? Zet die eens uit.
Wat voor verbinding heb je met je router? Kabel of draadloos? Indien kabel, vervang de kabel eens.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Geheugen al eens getest met Memtest86+?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Zeer waarschijnlijk het ram geheugen. Controleer dat eens met memtest86.

Verwijderd

Is de chipset / netwerkkaart van Nvidia, zoja dan heb je waarschijnlijk de nvidia networking tool ofzo iets geinstalleerd, en daardoor krijg je ook vaak corrupte downloads.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Boot eens van een Linux live CD (Ubuntu, Knoppix, DSL, ...) en download een paar bestanden waarvan je vervolgens de md5 hashes controleert.
code:
1
$ md5sum filename

Op die manier kun je er achter komen of het een hardware- of software probleem is.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:14
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Volgens memtest86+ was mijn geheugen prima. Maar wat bleek. Mijn moederbord kon niet goed met het geheugen overweg dus heb ik de snelheid van 400 teruggezet naar 333 dat loste het probleem voor mij op.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:34:
Gebruikt je een antivirus of firewall pakket? Zet die eens uit.
Wat voor verbinding heb je met je router? Kabel of draadloos? Indien kabel, vervang de kabel eens.
Geen antivirus, geen firewall, niet draadloos, ik neem aan de kabel tussen mijn computer en de router??

Ik ga zo het geheugen controleren met memtest

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:38:
Is de chipset / netwerkkaart van Nvidia, zoja dan heb je waarschijnlijk de nvidia networking tool ofzo iets geinstalleerd, en daardoor krijg je ook vaak corrupte downloads.
Het betreft een realtek kaart, Realtek RTL8111b 10/100/1000M LAN, ik weet niks van een netwerk tool, wat bedoel je daar precies mee??

Henk007 in "corrupte downloads, failed hash checks"
Ja, ik heb een boot CD gemaakt, en zal eens proberen

et36s in "corrupte downloads, failed hash checks"
Ik heb MDT geheugen, op 533 MHZ lopen, (stock, ik kan dat niet lager zetten tenzij ik hem ga OCen naar een FSB van 220 ofzo, dan kan ik het op 420 zetten dacht ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:47:
[...]

Het betreft een realtek kaart, Realtek RTL8111b 10/100/1000M LAN, ik weet niks van een netwerk tool, wat bedoel je daar precies mee??
dat is volgens mij alleen bij Nvidia netwerkkaarten zo, als je de drivers installeerd vraagt hij om een netwerk tool te installeren. En daar heb ik zelf ook de corrupte downloads, dat de verbinding uitvalt etc. gehad.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

die tool is bijgeleverd bij Nvidia chipsets met Firewall...op jou niet van toepassing dus

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met memset getest-geen fouten en ik heb in de bios mijn geheugen op 420 gezet in plaats van 533, maar dat gaf geen succes :(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hoe lang getest? 8 passes lijkt me toch wel het minimum.. Kan natuurlijk ook zijn dat je LAN-adapter stuk is, heb je niet nog een ander ding liggen om mee te testen?

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:03:
Hoe lang getest? 8 passes lijkt me toch wel het minimum.. Kan natuurlijk ook zijn dat je LAN-adapter stuk is, heb je niet nog een ander ding liggen om mee te testen?
Op de andere 2 PC in huis doet hij het wel en ik heb ook zonder router gebrobeert, ik zal nog eens wat langer testen :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier eigenlijk over? :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Je processor zou ook nog defect / instabiel kunnen zijn. Ik had dit soort vage dingen toen ik te ver overgeclockt had.

[ Voor 46% gewijzigd door pinockio op 01-05-2007 09:11 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
elevator in "corrupte downloads, failed hash checks"
windows xp home edition
pinockio in "corrupte downloads, failed hash checks"
Tsja, ik heb hem eens op 4. 0 GHZ gezet, en nu weer terug, had jij het nog kunnen maken?

Ik zie nu dat bij utorrent, een bestand met pakketjes groter dan 2 Mb , er geen enkel pakketje foutloos gedownload wordt -O- :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou (als je 2x 80 in RAID1 draait tenminste) één van je schijven eens lostrekken en een nieuwe install proberen, om zo uit te sluiten dat het aan je installatie ligt.
Meestal is dit een bijwerking van overspannen hardware bij OC'en, en slechts zelden een OS kwestie (Nvidia uitgezonderd dan).

gelijk XP in titel gevrot

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2007 14:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:36:
Ik zou (als je 2x 80 in RAID1 draait tenminste) één van je schijven eens lostrekken en een nieuwe install proberen, om zo uit te sluiten dat het aan je installatie ligt.
Meestal is dit een bijwerking van overspannen hardware bij OC'en, en slechts zelden een OS kwestie (Nvidia uitgezonderd dan).

gelijk XP in titel gevrot
Ik denk niet dat dat veel zin heeft aangezien ik windows eerst op een van de 80 Gb harde schijven had staan dan op de andere gezet hat en nu op de nieuwe HDD, aan de installatie zal het niet liggen lijkt mij

Verwijderd

heb je de casema technische helpdesk al geprobeerd? Misschien gaat daar wel een lichtje branden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:23:
heb je de casema technische helpdesk al geprobeerd? Misschien gaat daar wel een lichtje branden...
Heeft dat zin?, de rest van de computers ( 2 ) doen het wel, een daarvan gaat via de zelfde kabel als die van mij dus aan de kabel kan het ook niet liggen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een andere netwerkkaart ; geheugen kun je wel uitsluiten, anders had je ook wel andere problemen gehad in Windows die niet gerelateerd zijn aan downloaden/netwerkverkeer e.d. .

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:20:
Probeer eens een andere netwerkkaart ; geheugen kun je wel uitsluiten, anders had je ook wel andere problemen gehad in Windows die niet gerelateerd zijn aan downloaden/netwerkverkeer e.d. .
Ik heb de onboard van de p5b, wel opnieuw drivers geinstalleerd, maar dat werkt niet.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Heeft dat zin?, de rest van de computers ( 2 ) doen het wel, een daarvan gaat via de zelfde kabel als die van mij dus aan de kabel kan het ook niet liggen.
Hoe bedoel je via dezelfde kabel?
Je hebt toch niet een cat5 kabel uitgesplitst in 2x 4 aders ?
Als dat toch zo is > dan zou ik die maar eens heel goed nakijken , en als eerste inderdaad even een gewone testen.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2007 22:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb je die boot CD al getest? Dat geeft vaak een indicatie of je moet kijken naar de hardware of de software.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:24:
[...]

Hoe bedoel je via dezelfde kabel?
Je hebt toch niet een cat5 kabel uitgesplitst in 2x 4 aders ?
Als dat toch zo is > dan zou ik die maar eens heel goed nakijken , en als eerste inderdaad even een gewone testen.
Hm, de kabel die van de router naar mijn PC gaat, wordt verlengt met nog een kabel als hij naar een andere computer gaat, die gaat dus via dezelfde kabel als mijn computer, dus daar licht het niet aan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En toch zou ik maar eens een normale cat5 kabel zonder verlengstukken testen :)
Meten = weten in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:15:
En toch zou ik maar eens een normale cat5 kabel zonder verlengstukken testen :)
Meten = weten in dit geval.
Ik snap dat niet helemaal, waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd, tussen de router en mijn computer zit een kabel, soms haal ik die er bij mij uit, zet ik er een verlenningsblokje op, en gaat hij via een tweede kabel naar een andere computer, die geen fouten heeft, ( 8 pins kabel)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 23:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:39:
[...]

Ik snap dat niet helemaal, waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd, tussen de router en mijn computer zit een kabel, soms haal ik die er bij mij uit, zet ik er een verlenningsblokje op, en gaat hij via een tweede kabel naar een andere computer, die geen fouten heeft, ( 8 pins kabel)
Test die boot CD maar, dan weten we meer.

Eerst eens uitzoeken of het software of hardware is, dan pas kunnen we verder.
Een Linux live CD kan hierover uitsluitsel geven (maar hoeft niet per se), werkt het onder de Linux live CD ook niet goed kun je er donder op zeggen dat het een hardware probleem is en kun je aan de slag met andere kabels netwerkkaarten etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:29:
[...]

Misschien wel, misschien niet, maar één manier om er achter te komen. De kans is vrij groot dat ze bij Casema het probleem eerder zijn tegengekomen en weten wat je er aan kan doen, ook al ligt het aan jouw hard/software. Ik weet uit ervaring dat er op de Casema helpdesk erg aardige en competente mensen werken die hun best zullen doen je te helpen.
Pagina: 1