Toon posts:

Asus P5PL2-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een Core 2 Duo kopen en ik heb een goedkoop moederbord gezien, namelijk de Asus P5PL2-E voor 67 euro. Ik heb echter zeer weinig informatie over dit plankje aangetroffen, en ook geen recensies. Het is voornamelijk i965P wat de klok slaat (en dan kom je al gauw op de duurdere Asus P5B-E).

De chipset is een Intel MCH 945 met een Intel ICH7 Southbridge. Om welke variant van de i945 het gaat, weet ik niet te achterhalen, wel wordt de Core 2 Duo met 1066 MHz bussnelheid ondersteund. De maximale capaciteit van het werkgeheugen is 2 GB. Dat kan op termijn een nadeel zijn; het geheugen kan niet meer uitgebreid worden.

Weten jullie meer over dit moederbord, met name of er eventuele nadelen zijn die ik hier niet heb opgesomd? Ik heb het idee dat dit plankje niet zoveel verkocht wordt, maar voor hetzelfde geld is het een heel leuk bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem voor dit moment even aan dat dit bordje niet bekend blijkt te zijn bij de tweakers...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Toch maar een antwoord geven.
Als je toch later denkt aan uitbreiden is het volgende moederbord ook nog wel wat voor je.
Het is wel 40E duurder.
pricewatch: Asus P5NSLI, nForce 570 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATAII, RAID)

[ Voor 178% gewijzigd door The_Greater op 29-04-2007 17:56 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allang gevonden, maar ik ben eerder benieuwd naar gebruikerservaringen of mensen die hebben overwogen dit bordje aan te schaffen.

Verwijderd

http://www.asrock.com/mb/...odel=ConRoe1333-DVI/H&s=n
ConRoe1333-DVI/H
LGA 775 for Intel® Dual Core Core™ 2 Extreme / Core™ 2 Duo / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D processors
Intel® 945G Chipset
Compatible with all FSB1333/1066/800/533MHz CPUs except Quad Core
Supports Dual Channel DDRII667/533 x 4 DIMM slots with max. capacity up to 4GB
Intel® Graphics Media Accelerator 950, DirectX 9.0 and Max. shared memory 224MB
1 x PCI Express x16 slot
Hybrid Booster - Safe Overclocking Technology
Untied Overclocking : During overclocking, FSB enjoys better margin due to fixed PCIE/ PCI Buses
Dual VGA Output: Support DVI-D and D-Sub ports with DVI Graphics-HDCP card by independent display controllers
Supports HDCP function with DVI Graphics-HDCP card , to enjoy better quality with High Definition HDCP Encryption contents
Supports PCIE Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
4 x Serial ATAII 3.0 Gb/s connectors
7.1 CH Windows® Vista™ Premium Level HD Audio (ALC888 Audio Codec)
Windows® Vista™ Premium 2007 Logo Ready
Free Bundle: 1 x DVI Graphics-HDCP card
HD 8CH I/O: 4 ready-to-use USB ports, HD 7.1 channel audio jacks

Als je niet overklokt is dit een mooi bordje
Zelf heb ik de asrock 945conroe/dvi de voorloper van dit bord en draait perfect.
De onbourd vga is ook erg goed (word gebruikt voor media center)
Je kan altijd een losse pci e kaart in proppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 18:18 ]