Toon posts:

Welke kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de keuze tussen de volgende 2 laptops:

Dell Inspiron 5160

Processor: Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz
Geheugen (RAM) : 1024 mb
Harde schijf: 60 gb
Videokaart: DDR nVidia(R) GeForce 5200 Go 64 mb

HP Compaq NX6125

Mobile AMD Sempron 3000+
756 Mb Intern
128 Mb Ati Radeon Xpress 200
60Gb Hardeschijf

Het enige wat ik op de dingen wil doen kwa games is World of Wacraft, niks geen fancy spul met alles op ultra high etc. Maar gewoon op 1024x786 met medium is meer dan zat. Voor de rest alleen een beetje office werken.

Welke raden jullie aan? En welke gpu is krachtiger?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:34

rg-mohwa

Phoe Hé

nou ikzelf zou voor de dell machine gaan, De processor daarvan is gewoon sneller en je hebt meer geheugen. Beide videokaarten zijn onboard neem ik aan. Ik weet namelijk niet precies welke sneller is maar anders zou ik er voor 100 extra gewoon een ATI 1650Pro of een 7600GS bijzetten dan weet je zeker dat het Super draait

Verwijderd

Topicstarter
Beetje onduidelijk van me, maar het gaat hier over laptops ;) Kaartje bijzetten gaat helaas dus niet. Zal de titel ook even aanpassen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

rg-mohwa schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:42:
nou ikzelf zou voor de dell machine gaan, De processor daarvan is gewoon sneller en je hebt meer geheugen. Beide videokaarten zijn onboard neem ik aan. Ik weet namelijk niet precies welke sneller is maar anders zou ik er voor 100 extra gewoon een ATI 1650Pro of een 7600GS bijzetten dan weet je zeker dat het Super draait
Ik zou het heel knap vinden dat je de door jou genoemde VGA kaarten in de systeempjes kunt plaatsen welke TS hier voorlegd. Het zijn namelijk twee laptop's ;)

Maar TS ik denk dat de Dell de betere keuze is vanwege de snellere processor en het extra geheuegen. De VGA kaart zou WoW wel moeten kunnen trekken op een res. van 1024X768, maar met niet te veel details. Ik heb WoW namelijk wel gespeeld op een Dell Inspiron 4150 met een Pentium 4-m 2Ghz, 1GB PC2100 DDR en een ATi Radeon Mobility 7500 32MB.

Ik weet alleen niet hoe zich dat houd tijdens een grote RAID of instance's, aangezien ik deze niet heb gedaan op mijn laptop.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand overigens ervaring met de dell? hoe sterk is de behuizing? Het gevaarte schijnt aardig zwaar te zijn, en heb weinig zin dat dat ding bijna door zijn eigen gewicht door de behuizing zakt. Hij moet namelijk wel elke dag mee naar mijn opleiding. Het gaat om de volgende behuizing:

Afbeeldingslocatie: http://www.portables.co.uk/acatalog/Pix/15160/inspiron_5160.jpg

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Zelf zou ik er GEEN van de 2 kiezen, maar dat is mijn eigen mening. Zeg eerst maar eens wat je budget is, hoe je aan deze laptops kan komen. Het lijkt me dat ze 2e hands zijn.

De Dell:
Tsja, straalkachel 1e klas met zn Pentium 3GHz. Die wil je iig niet buiten op je schoot hebben. Heeft wat meer geheugen, maar dat is makkelijk bijplaatsen. Een Geforce Go 5200 is natuurlijk wel een dedicated videokaart, maar die loopt ook alweer 3 jaar achter...

De Compaq:
Lijkt me een vrij goed laptopje. Redelijk nieuw volgens mij. Verder een Sempron 3000+ die ik zeker boven een Pentium straalkachel zou verkiezen. De sempron zal wel nieuwere instructies kennen en zal evensnel zijn ongeveer. Verder is dit een mobiele versie die 35W maximaal verstookt en rond de 10W op de accu waardoor die lekker koel blijft en je tenminste ook even zonder stroom kunt werken. De videokaart is minder, maarja. Wat is minder? Een van X300 afgeleide integrated graka die dan gedeeld geheugen gebruikt tegenover een NVIDIA GeForce Go 5200 dat zeker geen geweldige kaart is. Ik weet niet of een Xpress 200M zoveel minder is, denk eigenlijk dat het niks uitmaakt. Wss heb je nu 1x 512MB en 1x 256MB. Desnoods gooi je dan die 256MB eruit en prop je er 512MB bij. Er zijn genoeg celeron laptops met 256MB te vinden die dat wel willen uopgraden ;)

Ik zou persoonlijk voor nr 2 gaan dus. Puur omdat hij nieuwer is (en dat telt ook bij laptops) en omdat het meer laptop is ipv makkelijk verplaatsbare computer.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn inderdaad 2e handsjes, ik kan ze ruilen voor een desktop die ik hier heb staan en die ik nooit meer gebruik. Dus een budget is er niet echt.

De HP heeft inderdaad 1x256 en 1x512, zelf zat ik ookal aan die te denken inplaats van de dell omdat ie nog in nieuwstaat is (3 keer aangeweest) en hij moet wel elke dag mee naar mijn opleiding...

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:02:
Heeft iemand overigens ervaring met de dell? hoe sterk is de behuizing? Het gevaarte schijnt aardig zwaar te zijn, en heb weinig zin dat dat ding bijna door zijn eigen gewicht door de behuizing zakt. Hij moet namelijk wel elke dag mee naar mijn opleiding. Het gaat om de volgende behuizing:

[afbeelding]
Wij hadden zo laptop in de ziekenhuis staan, persoonlijk vond ik dat ding nogal plastic uitzien. Hij is overigens wel zwaar in vergelijking met de laptops die nu op de markt zijn en heeft een matte scherm.

Wat is eigenlijk jou budget, misschien dat een TS een betere laptop heeft zien staan?

• GENETX
Ehrm, hij heeft dus geen budget en kan hem ruilen, hij is zelfs de TS....

Dan de vraag: wat is je huidige desktop? Misschien kun je er een mooi bedrag voor krijgen en daar een betere laptop voor halen als je het op marktplaats oid zet.

Zoals je zegt moet hij ook elke dag mee naar school. Dan is het ook wel goed om te weten of het gaat om een 17" of 15" model oid. Ik zou zelf niet iedere dag met 17" willen sjouwen....

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 29-04-2007 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:53:
Ehrm, hij heeft dus geen budget en kan hem ruilen, hij is zelfs de TS....

Dan de vraag: wat is je huidige desktop? Misschien kun je er een mooi bedrag voor krijgen en daar een betere laptop voor halen als je het op marktplaats oid zet.

Zoals je zegt moet hij ook elke dag mee naar school. Dan is het ook wel goed om te weten of het gaat om een 17" of 15" model oid. Ik zou zelf niet iedere dag met 17" willen sjouwen....
het is een 15inch, gewoon lekker vierkant (ben ik persoonlijk een liefhebber van)

Desktop nu:

Bigtower
Sempron 3000+ 64 bits
1 GB ram
6600 met 128 mb
40 GB
160 GB
250 GB schijven
DVD speler
CD brander

• GENETX
Ja die desktop is dus idd niet heel veel meer waard. Overigens zou ik onderhandelen over die schijven. Het is nl de moeite waard (omdat je veel ruimte gaat verliezen) om die 250GB eruit te halen en in een externe behuizing te zetten. Lijkt me voor de ruil ook wel zo netjes aangezien je op de CPU na overal zou inleveren. Iig 1GB in de laptop zetten en dat is dan volgens mij wel een mooie laptop, zeker vergeleken met wat je nu hebt zul je alleen veel inleveren op grafisch gebied, maar dit barrel is nooit genoeg waard om een andere goede laptop te halen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier de NX6125 en gamen gaat daar niet echt goed mee. Een potje Quake 1 gaat nog wel maar WoW gaat er echt niet lekker op draaien. Die laptop zou dan eigenlijk al gelijk afvallen.

• GENETX
Tsja, heb je hem niet op energie besparing staan dan? WoW draaide nl prima (niet eens helemaal low) op een AMD Athlon XP 1800+, 512MB en een GeForce 2 MX400 hier..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog ff het een en ander opgeduikelt, die kaart blijkt een X300 te zijn op de 200M chipset -.- Deze heeft een eigen GPU en heeft 128 dedicated en kan nog een keer 128 mb erbij pakken van het normalen ram. Prestaties zijn een tikje hoger als de Intel GMA950 (die ondersteund word door Blizzard).

http://nl.notebookcheck.c...y-Radeon-X300.2805.0.html

Dat is dus geen probleem meer... Niet high, maar dat heb ik nu ook niet, en dat verwacht ik er ook helemaal niet van.
Pagina: 1