Toon posts:

Woofers gekocht. Nu nog kast en filter?

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo TweaDy's.

Ik heb zojuist deze:

woofers gekocht, (2 stuks)

En wil er een behuizing om maken. Dit wil ik doen van 22 MM MDF. ook heb ik gelezen dat ik 60 liter inhoud nodig heb... dat word dus een forse behuizing.

Ik wil per behuizing 1 woofer stoppen. en 1 filter.

Ik heb opzich hoge tonen zat nu. Ik wil alleen diepere en hardere bass.
Is het verstandig dat ik alleen een Woofer + Filter in een behuizing stop en die op m'n versterker aansluit? of moet (lees: is het zinvol) om er ook een tweeter bij in te doen?

De specs van te woofer:

Impedance: 8 Ohm
Freq. Range: 40-4000Hz
Crossoverfreq.: 1000Hz
Music power: 350W
Power rating: 250W
SPL (1W/1m): 101dB
Afmetingen: 385mm
Baffle cutout: 353mm
Inbouw Diepte: 129mm
Gewicht: 3,84 Kg

En wie kan me vertellen welk filter ik hiervoor moet gebruiken?
Ik bestel ze waarschijnlijk bij conrad.

Heb al heel wat topics etc hierover gelezen etc. Maar dat ging allemaal over verschillende combinaties en / of speakers behuizingen etc....

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Als je nou eens je best doet en googled op "subwoofer zelfbouw" dan zie je HEEEEL VEEEEL dingen die je wilt weten !

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Verwijderd

Koop ook 2 leuke subwoofer versterkers, en je hoeft je niet meer druk te maken over filters en zo.
Ik neem tenminste aan dat 't een aanvulling op je bestaande set is? Kan de vraag over die tweeter nl. niet echt plaatsen...

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
kan je niet beter 1 sub maken? scheelt een berg werk, ruimte en uitgangen op je versterker :P weet je trouwens zeker dat het geen pa spul is wat je koopt?

Verwijderd

volgens mij zijn dat PA woofer's
Verder zou ik eens voor een hypex module gaan kijken waar je ze op aansluit
En als je dan slim bent maak je er 2!

Verder kun je eens kijken op HT-forum bij zelfbouw !

Stadium III

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bladzijde: Zo te zien wil je hulp bij het zelfbouwen. Dat is allemaal wel erg leuk, maar het is niet de bedoeling dat je hier een woofer neerplempt met wat specs en dan zegt "wat moet ik nu doen". Er zijn veel, heel veel topics en FAQ's over hoe je zelf een speaker of een subwoofer bouwt.

Lees die eens door en probeer eerst eens te begrijpen wat je uberhaupt allemaal moet doen. Ga dat dan doen en als je dan nog specifieke vragen hebt, kan je die wel stellen. Nu begin je gewoon met speakers kopen en bent niet eens begonnen met nadenken over wat je zelf wil.

Ga je en sub maken? Of een luidspreker? Lees eerst eens heel veel over dit onderwerp, want dit is niet helemaal de bedoeling.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.