Raar probleem met geluid van decoder

Pagina: 1
Acties:

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Hallo,

Ik heb sinds kort een raar probleem. Maanden heeft mijn decoder voor digitale televisie (Samsung HD-decoder) uitstekend gewerkt in combinatie met mijn versterker. Hij is altijd aangesloten geweest via twee tulpstekkertjes (rood/wit).

Maar plotseling komt er uit de linker speaker belabberd geluid en uit de rechter goed geluid. Het vreemde is nog altijd dat mijn computer en dvd-speler ook op de versterker zijn aangesloten en deze wel goed geluid geven over beide speakers. Ook deze twee zijn aangesloten met tulpstekkers.

Wat natuurlijk direct bij me op kwam was dat mijn decoder kaduuk was, dus heb ik meteen mijn decoder op een andere versterker in huis aangesloten (ook met tulpstekkertjes) en tot mijn grote verbasing komt er hier wel normaal geluid uit de speakers. Ook heb ik de decoder met de kabels van de dvd-speler op de versterker aangesloten, echter met hetzelfde resultaat 8)7

Ik ben ten einde raad! Kan iemand mij helpen met dit probleem?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TV op andere versterker gehangen?

2 opties me dunkt: tulpstekkertjes naar de eeuwige elektronicavelden, of je uitgang van je TV kaduuk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• bassie91
Kan je misschien iets duidelijker zijn? Volgens mij moet je de startpost ook nog eens een keertje goed doorlezen, want hoe kan het aan m'n tv liggen als deze niets met het geluid(ssignaal) van doen heeft?

Verwijderd

Ingang van je versterker stuk? Prik die decoder 's op bv. de ingangen waar je nu je DVD speler aan hebt hangen. Doet 'ie 't dan wel goed?

• bassie91
Net even geprobeerd, maar zonder resultaat. Het slechte geluid blijft :?

Verwijderd

Definieer 'belabberd geluid'. Klinkt 't vervormd? Dan kan 't zijn dat het uitgangssignaal te hoog is. Sommige versterkers gaan daar redelijk soepel mee om, maar andere versterkers zijn daar heel erg allergisch voor.
Als dat 't geval is ligt 't toch aan je decoder.

• bassie91
Het klinkt als krakerig en stotterend geluid. We hebben hier nog een Samsung HD-decoder staan, dus die zal ik eens op mijn versterker aansluiten en kijken of dan het geluid dan beter is.

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
kan je hem niet digitaal aansluiten? misschien helpt dat wel :P

• bassie91
Helaas, mijn versterker is niet meer zo nieuw, dus heeft alleen tulpstekker-ingangen en één digitale coaxiale ingang die mijn decoder weer niet heeft 8)7
Pagina: 1