Toon posts:

Fan regelen van videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kwam laatst deze link tegen:

http://forums.guru3d.com/...hp?p=2101795&postcount=34

Met dit programmatje kun je blijkbaar de snelheden regelen (dus ook omlaag zetten als je slechts in windows zit te internetten). Dat zou me een hoop stroom en warmte in de kast besparen.

Weet iemand hoe dit programmatje heet?

Ik heb RivaTuner gedownload, maar hierin krijg ik niet de opties die te zien zijn op de foto's die je bij die site kunt zien.

Ik heb overigens een 8600GTS (EVGA), die ik een beetje wil aanpassen. De kast wordt erg warm, en ik wil de fan sneller laten draaien zodat de case fans de warmte naar buiten brengen, ipv dat de kast zelf ook in temp stijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 21:45 ]

Verwijderd

Da's Rivatuner op die site die je gaf.

AtiTool al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Rivatuner opstart, krijg ik op geen enkele manier te zien wat op die screenshots te zien is. Weet iemand hoe ik bij die tools kom?

Dit is het scherm waarmee ik Rivatuner opstart:

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/7256/naamloospa7.jpg

Hoe moet ik nu verder, ik snap er werkelijk geen bal van :X

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 21:51 ]

Verwijderd

Probeer AtiTool. Riva is voor lui die meer ervaring hebben. AtiTool begrijpt een kleuter.

Verwijderd

Topicstarter
AtiTool is voor Ati-kaarten. Ik kan mijn Nvidia kaart helaas niet selecteren bij deze tool.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Nee, Atitool is voor Ati én Nvidia kaarten

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Als ik het goed had moest je dat in de driver setting instellen in rivatuner. Bij jouw herkent ie die echter niet dus denk ik niet dat het gaat lukken op die manier (totdat rivatuner hem wel gaat ondersteunen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan spellen op de zwaarte instelling spelen, echt een superkaart, maar Vista geeft mijn PC als cijfer een 1 voor de twee dingen die te maken hebben met de videokaart. Toch zijn de drivers geïnstalleerd.

Ik weet dat de cijfers niet veel uitmaken, maar dit zijn de cijfers (waarvan de 1en toch wel opmerkelijk zijn):

Processor (C2D E6600): 5.3
Geheugen (Corsair 2gig): 5.0
Grafisch: 1.0
Grafische weergave in spellen: 1.0
Primaire vaste schijf: 5.7

Overigens had ik mijn PC na de eerste installatie direct opnieuw geinstalleerd omdat ik teveel had geklooid met de instellingen van Vista. Toen kreeg ik na het installeren van de videokaart wel cijfers ipv die 1en, namelijk twee keer een 5.9.

Wellicht wordt mijn kaar niet gezien in ATI-tool doordat er iets niet goed geinstalleerd is? Vista herkent het tenslotte ook niet echt.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je moet driver versie 158.18, hebben.

Verder kan het met RivaTuner wel, maar je moet gewoon wat verder kijken dan het scherm dat je bij het starten ziet.

@onder: Ik heb even geen toegang tot RivaTuner hier, maar je moet op dat schuine pijltje bij je videokaar klikken, daar een van de ikonen aanklikken en gewoon even verder zoeken bij de tabbladen :P

[ Voor 29% gewijzigd door TheZeroorez op 28-04-2007 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder gekeken, maar kom niet uit bij die instellingen die je op die screens ziet. Zou je mij kunnen vertellen waar ik stap voor stap op moet klikken om daar te komen? Ik kan t namelijk echt totaal niet vinden.

Ik zal nu ook maar eens even gaan rusten, ben al de hele dag met mijn nieuwe PC aan het klooien. Eerst de temps, doordat de casefans de verkeerde kant op aan het blazen waren (opgelost dus). En nu dan de videokaart onder handen nemen :P

Oh, en bedankt voor de link naar die drivers, ik zal ze eens even installeren om te kijken wat het uit haalt!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 22:38 ]

Pagina: 1