onboard geluid

Pagina: 1
Acties:

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:20
ik heb nou sinds 2 week een nieuwe pc. en voor het geluid maak ik gebruik van het onboard geluid.
ik had nou laatst mijn pc weer even uitelkaar gehaalt wegens wat extra waterkoeling enz. en daarom deed ik de pc weer aan na alles weer inelkaar te hebben gezet alleen nou krijg ik bij elk geluid wat word afgespeelt een krasgeluid (KGGGGG). als er geen geluid is dan is het ook gewoon stil.
het maakt ook niet uit hoe hard ik het geluid het ingesteld in windows het geluid blijf even hard.

dit probleem is in windows XP en in windows vista.

het moederbord is een: Asus M2N-E SLI

weten jullie dit een probleem is wat op te lossen of is dit echt een hardware probleem wat niet op te lossen is?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het kan iets te maken hebben met statische elektrischiteit die door het aanpassen van je systeem wat anders geworden is op je moederbord. Ook kan het zo zijn dat je kabel wat scheef zit ofzo.

• nsttu
door statische elekstrischiteit zou het geluid toch alleen een beetje vervormt kunnen worden?

Verwijderd

heb je niet een adapter in de buurt van je speakers liggen? Dat is bij mij ook al eens de oorzaak geweest van een vergelijkbaar probleem.

• nsttu
nee dat is het niet als ik de headset aansluit heb ik het zelfde.

Verwijderd

dan heb je waarschijnlijk toch iets gesloopt op je moederbord

• nsttu
heb het al weer opgelost. ik zag dat 2 condensatoren op het moederbord tegen elkaar aandrukten. heb ik even met een schroevendraaier uitelkaar gedrukt en toen had ik weer uitstekend geluid.
Pagina: 1