Toon posts:

Schemerfotografie Gumball 3000

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden,

Morgen is het zover, de Gumball 3000 komt in Amsterdam en ik ga er gewapend met een NIKON D200 en een 80-200mm lens staan. Nu vraag ik me dus af met welke instellingen ik bij de dan heersende schemering/avond toch scherpe en sfeervolle foto's kan maken. Op dit gebied heb ik toch erg weinig ervaring. Grote diafragma, tripod? Heeft iemand hier wel ervaringen mee?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 17:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Volgens mij is dat iets persoonlijks. Ik haat het om met een tripod te moeten leuren. Gevolg is vaak een hogere ISO waarde. Ik denk niet dat er iemand is die je kan vertellen wat je moet doen.

Ik zou zelf voor willen stellen om meteen naar buiten te gaan en eens wat te experimenteren in de schermer.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:32
Hey nog zo'n gek ;) Ik kom misschien ook even kijken! Maareh, een statief was ik toch niet van plan.
Wat hogere ISO waardes en een lekker groot diafragma gaat het worden bij mij denk ik.
Ik heb alleen geen idéé hoelaat ze aankomen, jij wel? (Waterlooplein toch hè?)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vanaf 21U volgens Autoblog vanochtend:
http://www.autoblog.nl/ar...-gumball-op-waterlooplein

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ze gaan om 4 uur weg uit london, 1 uur richting kust met wat blazen, even op de trein wachten en een stukje met de trein, vervolgens ben je 2,5 uur kwijt richting amsterdam met wat blazen, en dan kan je in amsterdam in de file gaan staan, tel daar het uur tijdsverschil nog bijop, zijn ze ongeveer 6 uur onderweg, dus 22u op zijn vroegst en dan zijn ze echt verdomde snel.

• Cyclonist
Oeh.. en ik was van plan om met de trein te gaan :X
Dat wordt láát dan! Nouja we zien morgen wel :*)

Verwijderd

Topicstarter
tussen 21.00-00.00 gaat het officieel worden. Ik vermoed dat de allersnelsten (Team 144 bijvoorbeeld, Team UNO) misschien wel eerder binnenrijden. We zullen zien, het is idd waterlooplein. Ik volg de rally nu 5 jaar en hoop dat 't dit jaar wat moois wordt. Na wat schriftelijke contact met Alex Roy hoop ik vandaag mijn kans te krijgen om hem eindelijk eens echt te spreken :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 11:07 ]

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

zoals hier boven al gezegd dat is echt onmogelijk (als ze inderdaad pas om 4 uur wegrijden uit london)

Verwijderd

Topicstarter
We zullen zien, natuurlijk kunnen we op wat vertraging rekenen boetes etc. Hoewel ik wel sceptisch ben over files, dat moet wel goedkomen, eenmaal rondom amsterdam gaat het wel rap, ze komen makkelijk amsterdam binnen, is geregeld tussen Cooper en de burgermeester. Wat vertraging maakt mij vrij weinig uit voor de rest. Ik ga via de officials het terrein op om een kijkje in de keuken te nemen, voel me dan toch al een kindje in een snoepfabriek.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 12:42 ]

• Cyclonist
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:39:
Ik ga via de officials het terrein op om een kijkje in de keuken te nemen, voel me dan toch al een kindje in een snoepfabriek.
Je kunt er niet gewoon in bedoel je? Ik neem aan dat het toch gewoon in het openbaar is of niet..

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben benieuwd wat de route van die gasten is, * jant woont in de regio breda. En ik ga er vanuit dat ze rond half 8 tot 8 uur langs de A16 moeten komen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Vergeten jullie het uur tijdsverschil niet?

Verwijderd

Topicstarter
Cyclonist schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:50:
[...]

Je kunt er niet gewoon in bedoel je? Ik neem aan dat het toch gewoon in het openbaar is of niet..
Nou je komt er gewoon rondom wel staan, maar op het terrein zelf waar de auto's komen te staan. Ik verwacht wel een soort van fencing wat ze in Londen en Dubrovnik hebben gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 13:56 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt me wel ja, ik zou als deelnemer niet graag een paar honderdduizend mensen tegen m'n Veyron aan willen hebben :/ :Y)

Op video's van afgelopen jaren kan je ook zelden zien dat iedereen direct bij de auto's kan komen.

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 29-04-2007 14:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 12:46

zAb

Net

De route, je hebt dus meerdere keuzes om een stek te kiezen. Ik denk dat je bij de macbike de beste kans hebt op actie fotos.

http://www.rallybird.eu/blog/?page_id=21

.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15

Mad_Demon

de dokter

Ik sta rond een uur of half negen op de brug van de kruising van de Mauritskade en de Weesperstraat. Ben benieuwd of het een beetje zal lukken met de foto's ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik ga mijn geluk beproeven op de Weesperstraat, bij het Mr Visserplein. Zo rond negen uur zal ik hier de deur uitlopen en ben er dan in 15 minuten.

This footer is intentionally left blank

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 14:52

lux

Ben eens benieuwd naar de foto's :D

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
foto's anyone?

LinkedIn
BlackIntel

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor de mensen zonder HK-toegang ga ik even regel 1 en 2 van de HK breken :+
Aike schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:52:
Net bij een tankstation langs de A27:

[afbeelding]

En filmpjes:
Filmpje 1
Filmpje 2
wheeler schreef op maandag 30 april 2007 @ 01:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn vriendin heeft hand van Jay Kay geschud dus die is helemaal blij :) Meer foto's volgen morgen.
Verder schijnt er op FOK! wat te vinden te zijn, maar ik heb geen zin om te zoeken.
Wel triest hoe het verder afgelopen is btw.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Hoe is 't verder afgelopen dan?

|>

• TheZeroorez
  • Niet online
In Nederland zijn sowieso 8 rijbewijzen ingenomen en 2 auto's in beslag genomen, maar die rijbewijzen maken niet zoveel uit (bijrijders enzo, en vaak ook gewoon rijbewijzen uit China/Brazillië/etc., zodat ze dit geintje 5x kunnen uithalen).

Maar ik denk dat dit wel genoeg zegt :X
Gewoon pliesie die de boel lastig maakt enzo :/

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ja, onbegrijpelijk. Als je genoeg geld hebt zou je toch gewoon alles mogen doen waar je zin in hebt.......

Edit: misschien is het handig om hier centraal door te gaan.

En "aangehouden", je bedoeld waarschijnlijk "staande gehouden". Daar is niks bijzonders aan, doen ze voor APK keuring, alcohol controles ook voortdurend. In Amsterdam reden ze ook als idioten als ze de kans hadden. Naar het Waterlooplein stonden ze het laatste stuk in de file. 1 zo'n auto nam dus het fietspad. Wel met gematigde snelheid, echter zijn daar meerdere keren de hulpvoertuigen (ambulance, polite, brandweer) langs gegaan. Die konden er anders helemaal niet doorkomen. Lijkt me fijn als je moeder ligt dood tegaan omdat zo'n rijke patser de weg helemaal blokeerd voor de ambulance.
Vanag het Waterlooplein trapten ze het steeds goed in, want de brug staat over honderd meter al weer een verkeerslicht... en tevens staken continue mensen lopend de weg over. Dus als je daar niet bekend bent (te zien aan alle navigatiesystemen was niemand dat), lijkt het mij handig dat je dan toch een beetje normaal rijdt. Die lage auto's hebben sowieso al moeite om vooruit te kijken. Alle Jonnies met hun gepimpte Golfjes/whatever waren er trouwens ook bij. De politie trad in A'dam helemaal niet op, tegen die gastjes hadden ze zeker wel wat mogen doen. Nu reed er af en toe een motoragent naar een deelnemer, die dan opeens wel normaal kon rijden.

[ Voor 110% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-04-2007 09:12 ]

This footer is intentionally left blank

• TheZeroorez
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 30 april 2007 @ 08:57:
Ja, onbegrijpelijk. Als je genoeg geld hebt zou je toch gewoon alles mogen doen waar je zin in hebt.......
:|

IEDEREEN is dus aangehouden, terwijl ze niet allemaal extreme overtredingen hadden gemaakt. Op voorbaat is gewoon een roadblock neergezet, wat ik inderdaad niet vind kunnen. Dat van die rijbewijzen enzo is meer dan normaal.

Zie ook: http://www.politie.nl/klp...jbewijzen_ingevorderd.asp

@onder: Maar dan hoef je nog niet iedereen die mee rijdt aan de kant te zetten, en zeker niet op die manier (ik refereer dus naar die actie van de Duitse pliesie).
Verder denk ik niet dat het patsen is, maar gewoon lol maken (tenminste, dat is hoe ik het zou ervaren).
ajhaverkamp schreef op maandag 30 april 2007 @ 08:57:
Edit: misschien is het handig om hier centraal door te gaan
Nog een topic in FGA voor Gumball? Anyway, ik kwam hier eigenlijk alleen maar even de foto's die in de HK stonden doorlinken.. Ik trek me snel weer terug naar mijn kijk-en-waardeer-positie in FG :P

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 30-04-2007 09:07 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
TheZeroorez schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:03:
[...]

:|

IEDEREEN is dus aangehouden, terwijl ze niet allemaal extreme overtredingen hadden gemaakt. Op voorbaat is gewoon een roadblock neergezet, wat ik inderdaad niet vind kunnen. Dat van die rijbewijzen enzo is meer dan normaal.

Zie ook: http://www.politie.nl/klp...jbewijzen_ingevorderd.asp
ondanks dat ik zo'n rally ook spannend vind is dit natuurlijk een logisch gevolg van 't patsen met te hard rijden en je niet aan de regels houden.

|>

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/77978306.jpg

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22:15

Mad_Demon

de dokter

Nou, geen foto's van mijn kant. Ik heb er 3 uur staan klappertanden en ben 2 auto's tegen gekomen. Een aftandse Nissan met Gumball stickers (waarschijnlijk organisatie) en een Bentley waarvan ik pas zag dat het Gumball was toen hij weg was gereden...

Waardeloos :(

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Cyclonist
Mad_Demon schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:50:
Nou, geen foto's van mijn kant. Ik heb er 3 uur staan klappertanden en ben 2 auto's tegen gekomen. Een aftandse Nissan met Gumball stickers (waarschijnlijk organisatie) en een Bentley waarvan ik pas zag dat het Gumball was toen hij weg was gereden...

Waardeloos :(
Waar stond je dan??
Pagina: 1