Toon posts:

[MYSQL] Erg grote database importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een irritant probleem waar ik niet uitkom.
Heb google al afgezocht en diverse fora's afgestruimd maar de oplossingen die er zijn werken niet goed voor mij.

Het probleem:
Ik ben bezig met een lokale testserver op xampp waarop ik een exacte kopie heb draaien van een community, nu wou ik de huidige database van de community (32mb) exporteren en dat was ook gelukt (via phpmyadmin ge-exporteerd).

Echter, Zodra ik de database nu probeer te importeren op me lokale server krijg ik de volgende foutmelding

Foutmelding in phpMyAdmin 2.10.1-rc1:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Er schijnt een fout te zijn in uw SQL query. Mocht de MySQL server een error hebben terug gegeven, probeer dan of uw hiermee uw fout kunt oplossen.

ERROR: Onbekende Punctuatie String @ 5
STR: />
SQL: <br />
<b>Fatal error</b>:  Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 4602412 bytes) in <b>/var/www/html/phpmyadmin/export.php</b> on line <b>81</b><br />

SQL-query:

<br /> <b>Fatal error</b>: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 4602412 bytes) in <b>/var/www/html/phpmyadmin/export.php</b> on line <b>81</b><br />

MySQL retourneerde: Documentatie
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '<br />
<b>Fatal error</b>:  Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (trie' at line 1

Wat ik zelf al heb geprobeerd om de database toch te kunnen importeren:
  1. Memory limit van php verhogen in de php.ini naar 128MB
  2. Max post size verhogen in de php.ini naar 128MB
Dit heeft allemaal niet geholpen, enige suggesties zijn erg welkom.
Ik draai xampp trouwens op Windows XP Professional SP2 in combinatie met PHP5/MySQL 5.0.37

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 08:45

Tjark

DON'T PANIC

en 'gewoon' op de command prompt importeren?

zoiets als:

mysql -u username -ppassword database_name < FILE.sql

[ Voor 21% gewijzigd door Tjark op 28-04-2007 20:53 ]

*insert signature here

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Zo vreselijk groot is die database niet hoor. ;)
Maar inderdaad; het beste kan je zoiets via de CLI uitvoeren. Via phpmyadmin is leuk voor wat klein spul, maar bij de grotere databases kies ik toch altijd voor de CLI.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Heb je de apache server ook opnieuw gestart na het aanpassen van php.ini (alleen nodig als php als een module draait van apache)?

Want je foutmelding geeft toch echt aan dat je memory limit van php nog op 8 MB staat.

If I can't fix it, it ain't broken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

32mb is een lachertje ;)
Hoe dan ook.. met mysqlimport kun je perfect databases importeren. Vermoedelijk maakt jouw php script er een array o.i.d. van voordat het wordt geimporteerd. Dan kun je i.d.d. tegen het execution limit van php aanlopen. Dit heeft overigens niets met mysql te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:00:
Heb je de apache server ook opnieuw gestart na het aanpassen van php.ini (alleen nodig als php als een module draait van apache)?

Want je foutmelding geeft toch echt aan dat je memory limit van php nog op 8 MB staat.
Ja heb gerestart, en me phpinfo geeft ook 128MB aan.
Dat importeren via Command Line Interface, hoe doe ik dat dan?

Als iemand me daar mee kan helpen ben ik erg dankbaar, ga ondertussen al wat rondkloten misschien dat ik er zelf uitkom ;)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
MySql kent ook een (online) handleiding, waarin je o.a. een mysqlimport documentatie kan vinden..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hartstikke bedankt.

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:23
the right syntax to use near '<br />
<b>Fatal error</b>: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (trie' at line 1
Als ik dit zo zie, staat de tekst
<br />
<b>Fatal error</b>: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (trie' at line 1
Letterlijk in je .sql bestand, en is de uitvoer dus niet goed gegaan.

Zoals je al zegt, phpinfo geeft 128 MB aan. De limiet die hier overschreden is is 8 MB.
Verder staat de melding meerdere keren in je scherm, meestal stopt een script na een fatal error. De 'fatal error' die hier staat afgebeeld, is dus geen fatal error van het script, maar iets in de invoer dat toevallig meerdere keren wordt weergegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door EdwinG op 29-04-2007 12:45 ]

Bezoek eens een willekeurige pagina

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

EdwinG schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:43:
[...]

Als ik dit zo zie, staat de tekst ... Letterlijk in je .sql bestand, en is de uitvoer dus niet goed gegaan
Heel scherp! Ik was er ook bijna voor gevallen... Totdat ik jouw post las en ik moet het met je eens zijn.
De foutmelding lijkt inderdaad als tekst in het sql bestand te bestaan en dan is de export dus mislukt.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 29-04-2007 12:47 ]

Alles kan stuk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Hmm.. ook overheen gelezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
BigDump is ook een aanrader als je niet CLI bij mysql kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje AK47, heb toch maar BigDump gebruikt.
Werkt ook stuk makkelijk, en werkt goed :)

Bedankt! :)
Pagina: 1