Toon posts:

Server als router mbv Winroute; clients geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een server staan met twee netwerkkaarten. In de 1e netwerkkaart steekt het internet, in de tweede hangt de Linksys WRT55AG (dient als (draadloze) switch voor mijn 3 client pc's). De WAN port van de WRT is leeg en in port 1 zit het draadje tussen de server en de router zelf, in de overige 3 zitten overige PC's. Ik heb wat rondgezocht en ik ben uitgekomen bij Winroute Firewall. Geinstalleerd, werkt allemaal nog prima. Internet op de server werkt (typ ik nu vanaf). Maar mijn client pc's krijgen geen internet. Ik heb al rondgezocht maar ik ben niet echt wijzer geworden..

De netwerkkaart waar de WRT inzit, laat ik alles automatisch toewijzen, net zoals de netwerkkaart waar het internet inzit.. schakel ik de netwerkkaart in houdt het internet er helemaal mee op (wat dus via netwerkkaart 1 gaat). Als ik de netwerkkaart waar de WRT inzit weer uitschakel, kan ik wel het internet weer op met de server (via netwerkkaart 1). :? Hoe kan dat nou weer?

Hoe verzorg ik de overige drie Pc's ook internet?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 20:32 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DHCP in de WRT uitgezet?
Op zn mooist heb je een ip conflict of dubbele dhcp enzo.

Beide wil je niet.

En heb je je services goed toegang gegeven enzo?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:04:
De netwerkkaart waar de WRT inzit, laat ik alles automatisch toewijzen, net zoals de netwerkkaart waar het internet inzit.. schakel ik de netwerkkaart in houdt het internet er helemaal mee op (wat dus via netwerkkaart 1 gaat). Als ik de netwerkkaart waar de WRT inzit weer uitschakel, kan ik wel het internet weer op met de server (via netwerkkaart 1). :? Hoe kan dat nou weer?

Hoe verzorg ik de overige drie Pc's ook internet?
Door je local network nic een vast IP te geven zonder gateway.
De DHCP server van Winroute kan je dan gebruiken om IP adressen uit te delen aan de PCs.
Geef als gateway dan het IP adres op van de interne netwerkkaart van je Winroute machine.

Lees de help er maar op na van Winroute, daar wordt dat ook allemaal in uitgelegd.
Verder is het denk ik wel verstandig dat je het één en ander over routing bij gaat lezen :)

(Static) routing tutorial kan je daarbij wel helpen.

Probeer wat meer van de aanwezige FAQs en de ingebouwde help van software gebruik te maken, want dit is redelijk basic stuff wat doorgaans in dergelijke zaken goed terug te vinden is.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 29-04-2007 00:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt, mijn dank is groot. :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En hoe heb je het nou gefixt?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.