Ik heb hier een server staan met twee netwerkkaarten. In de 1e netwerkkaart steekt het internet, in de tweede hangt de Linksys WRT55AG (dient als (draadloze) switch voor mijn 3 client pc's). De WAN port van de WRT is leeg en in port 1 zit het draadje tussen de server en de router zelf, in de overige 3 zitten overige PC's. Ik heb wat rondgezocht en ik ben uitgekomen bij Winroute Firewall. Geinstalleerd, werkt allemaal nog prima. Internet op de server werkt (typ ik nu vanaf). Maar mijn client pc's krijgen geen internet. Ik heb al rondgezocht maar ik ben niet echt wijzer geworden..
De netwerkkaart waar de WRT inzit, laat ik alles automatisch toewijzen, net zoals de netwerkkaart waar het internet inzit.. schakel ik de netwerkkaart in houdt het internet er helemaal mee op (wat dus via netwerkkaart 1 gaat). Als ik de netwerkkaart waar de WRT inzit weer uitschakel, kan ik wel het internet weer op met de server (via netwerkkaart 1).
Hoe kan dat nou weer?
Hoe verzorg ik de overige drie Pc's ook internet?
De netwerkkaart waar de WRT inzit, laat ik alles automatisch toewijzen, net zoals de netwerkkaart waar het internet inzit.. schakel ik de netwerkkaart in houdt het internet er helemaal mee op (wat dus via netwerkkaart 1 gaat). Als ik de netwerkkaart waar de WRT inzit weer uitschakel, kan ik wel het internet weer op met de server (via netwerkkaart 1).
Hoe verzorg ik de overige drie Pc's ook internet?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 20:32 ]