Toon posts:

[ADSL] Verhuizing naar nieuwbouw met dedicated ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een abonnement bij Speedlinq in Hoek van Holland,
nu ga ik verhuizen naar Zoetermeer. (een nieuwbouw huis).

Nu kan Speedlinq niet mijn abonnement verhuizen omdat het Kancas nummer
niet zou kloppen, ik moet van speedlinq zelf achter dat kanvas nummer aan.
KPN geeft dit nummer niet aan de klant en in mijn geval is er nog nooit
een nummer op deze lijn geweest dus ze zeggen dat er nog geen Kanvas nummer bekend is.

Ik zou dus op advies van Speedlinq een nummer aan moeten vragen bij KPN omdat dit
makkelijker zou zijn om mijn internet over te laten zetten, nu wil ik geen KPN nummer
omdat ik al een nummer zou hebben bij Speedlinq en ik betaal 9,50 euro aan speedlinq
om gebruik te kunnen maken van de KPN lijn. Dus als ik een nummer aanvraag bij KPN
betaal ik dubbel om internet te kunnen hebben via Speedlinq.

Daar pas ik dus voor, want ik gaat niet dubbel betalen.

Wie heeft hier ook ervaring mee, want ik vind niet dat iemand die naar een nieuw adres verhuisd
dubbel moet gaan betalen omdat KPN of Speedlinq de zaakjes niet op orde heb.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit is een situatie die komt bij meerdere ISP's voor en vooral bij nieuwbouw. Speedlinq probeert ADSL aan te leggen op je nieuwe adres, maar blijkbaar staat het bij KPN (nog) anders in hun technische/lijnen database (kanvas) je postcode + huisnummer. Kan zijn dat tijdens de bouw hier iets tijdelijks ingezet is.

Let op! Het kan zoals hierboven. Het kan ook goed staan en een andere reden hebben. Echter maakt de reden niet uit want....

Probeer niet dit bij KPN recht te laten zetten, is allemaal achter de schermen en je komt niet bij mensen aan de telefoon die hier over gaan of iets mee kunnen. En daarbij ga je geen KPN dienst aanvragen en heeft KPN ook geen probleem, maar Speedlinq.

Speedlinq maakt het jouw probleem, maar of dat juist is is maar de vraag. Aan de andere kant zou je niets doen dan blijft je ADSL op je oude adres en daar ben je niet mee geholpen natuurlijk :+

Dus...

Hier is echt maar één oplossing en dat is een analoge lijn aanvragen met telefoonnummer bij KPN. Dan kan Speedlinq daarop ADSL aanleggen en zal je ook die €9.50 natuurlijk niet hoeven betalen omdat je geen dedicated lijn hebt maar linesharing (je betaalt de lijnhuur immers aan KPN in de vorm van een Belbudget abonnement van €9.67 per maand dan!).

Ik maak je topic titel even duidelijker.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 28-04-2007 20:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Zoals bjck het al zegt, als jij de KPN lijn neemt hoef jij geen 9,50 te betalen aan Speedlinq, wel aan KPN. Daarna zeg je KPN weer op en ga je vrolijk verder met Speedlinq.

Inderdaad een beetje waanzin dat ze het jouw probleem maken, maar deze oplossing zal wel de snelste voor jou zijn, anders zit je tijdens het getouwtrek zonder internet.

Verwijderd

Let wel op, als je een lijn aanvraagt begin je met een jaarcontract als ik me niet vergis. Kijk even op http://www.kpn.com/kpn/show/id=346478/spage=1768144 (downloadsite met algemene voorwaarden) voor 100% zekerheid ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Klopt, is minimaal 12 maanden dat contract. Maar je kan het ook gewoon houden natuurlijk, kost immers per maand niets meer ook.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Of je zegt gewoon de hele ADSL zooi op en gaat over naar de kabel. Dan krijg je volgens mij gewoon een nieuwe aansluiting met een nieuw nummer en dan is het ook opgelost, enigste nadeel is dat je dan je huidige nummer kwijt bent

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
en je betaalt 18 euro voor de lijnhuur (als je geen tv kijkt moet je toch een tv abo hebben).

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een KPN nummer aanvraagt blijf ik betalen aan speedlinq, dit vertelde een medewerker aan mij van Speedlinq, dat vind ik dus echt niet kloppen.

Vandaar dat ik weiger een KPN nummer te nemen. Betaal ik dubbel voor niets.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
+ dat je daan waarschijnlijk ook aansluitkosten bij de kpn betaald, toch weer 48 euro geloof ik.

Abo kpn is trouwens per maand is mij toen verteld.
Ik heb hetzelfde gehad namelijk, uiteindelijk toch een kpn lijn genomen en gehouden. Maar bij mij kwam die 9.95 richting de provider wel te vervallen toen ik zelf een lijn had. Voordeel is dat ik nu nog kan bellen/gebeld worden als internet/stroom er af gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Def_P op 12-05-2007 16:38 ]

I, for one, like Roman numerals

Pagina: 1