Toon posts:

nVidia Firewall problemen met Asus A8N-8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, nieuwe gebruiker hier maar deze forums zijn nogal knowledgable dus ik dacht laat ik het hier proberen :)

Ik heb vorige week ge-reformat, alle drivers dus opnieuw geinstalleerd, updaten, blahblah - ik heb een asus a8n-e mobo en heb hiervoor een installatie cd met drivers. Mijn netwerk kaart zit in mijn mobo dus voor internet moest ik deze installeren, ik doe dit, internet werkt - te gek. Maar ik had dus ook de nvidia firewall geinstalleerd en deze zorgt voor nogal wat problemen.. sommige programma's werken helemaal niet, sommige kunnen geen eens op het internet verbinden en anderen verdwijnen gewoon - nogal download applicaties.

Ik heb dus de firewall proberen de verwijderen, maar op de uninstall lijst is er alleen 'nvidia drivers' en 'nvidia forceware network access manager' - de laatste is deel van de firewall. Zodra ik de access manager verwijder, verdwijnt mijn internet ook. Ik dus googlen, en kwam op deze site uit. Ik dus naar de nvidia website, nforce 4 chipset drivers downloaden, dan dus mijn LAN adaptor disablen, alles removen, nieuwe drivers te installeren en nope, internet weigert te werken. Ik heb alle drivers op mijn cd-rom individueel geinstalleerd, elke keer weigeren de nvidia firewall & force network access manager te installeren, maar mijn internet werkt ALLEEN als ik deze heb geinstalleerd.

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik werkend internet en geen firewall/force network access manager krijg? Ik wordt gek :(

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm.. Ik heb dit ook weleens gehad, en gewoon ALLES van nVidia er in safe mode af gegooid, na het rebooten even de driver-cd erin, en goed installeren. Alles werkt daarna.

Als je dit gedaan hebt, kun je dan naar je router, of ook dat al niet? Welk IP krijg je bij een ipconfig/all?

@onder: Het is ook algemeen bekend dat dat ding problemen veroorzaakt inderdaad.. Is het eerste wat ik er weer af gooide toen ik de A8N-E had, omdat het internet half werkte inderdaad :+

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 28-04-2007 19:24 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 11:29
Je kan het vaak via de standaard windows beveiligings centrum geval ook wel uitzetten. En anders kan je bij start->Programma's->Nvidia corporation->Network acces manager->Nvidia firewall
ook wel de firewall uit zetten.
Je komt dan gewoon op een of andere html pagina waar je de firewall kan uitschakelen.

Ik heb zelf ook een hekel aan die firewall, is niet echt een relaxed ding imho. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus gisteren gedaan, safe mode, alles weggehaald, opnieuw installeren en dan werkt het dus pas als ik die network force access manager installeer, en dat is dus deel van die firewall :/

Nope, kan geen verbinding met de router maken, IP is iets randoms.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:25:
Dat heb ik dus gisteren gedaan, safe mode, alles weggehaald, opnieuw installeren en dan werkt het dus pas als ik die network force access manager installeer, en dat is dus deel van die firewall :/
Met alleen die network force access manager moet het volgens mij lukken, dacht dat ik wel iets aan had laten staan ja, maar die firewall zélf niet. Dat deeltje maakt niet uit.
Nope, kan geen verbinding met de router maken, IP is iets randoms.
Ja, maar WAT is 'ie? (Als er drivers op staan uiteraard)

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs met de firewall uit heb ik dezelfde problemen, random restarts, programmas die verwijnen. Als ik de network force access manager niet installeer is mijn IP 169.254.48.221 en mijn internet zegt 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden omdat het netwerk geen netwerk adres is toegewezen'.

Enige andere tips? :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1