Toon posts:

Lacie Porsche Design niet vanzelf in standby.

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment ben ik in bezit van twee prachtige Lacie Porsche Design hardeschijven: 250GB & 500GB. En ondanks de 250GB variant fluisterstil is, wil de 500GB variant met zijn ventilator nog wel eens herrie maken.

Onder OS-X gaan deze schijven na een periode van inactiviteit, bij het unmounten, of bij het in stand-by zetten van mijn computer zelf in een slaapstand.

Onder Windows krijg ik dit niet voor elkaar. Of ik mijn computer nou uitzet, in slaapstand zet, ik ze veilig verwijder of ik een uur lang niks met de schijven doe: Ze blijven aan staan. Is het een questie van een firmware upgrade? Is dit een bekend probleem?

Daar waar de schijven gevuld met data zijn wil ik liever geen riskante dingen doen, zoveel is het gezoem mij niet waard ;)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Even een oud topic omhoog kicken!

Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik het niet op een mac testen. Ik heb de 500gb porsche USB schijf en deze gaat niet in standby. In windows xp niet en ook niet in vista (al wel gespeeld met de standby instelling voor vaste schijven, selectieve onderbreking voor usb in en uitgeschakeld). De schijf blijft eeuwig draaien, zelfs als ik de pc in standby (S3) of volledig uitzet.

Iemand hier een antwoord op?

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 14:13
Nou er zelf ook twee. Ook deze gaan volgens mij niet op stand-by, nooit geprobeerd/opgelet eigenlijk :S. Maar bij Apparaatbeheer wordt aan gegeven dat de schijf D0 en D3 ondersteund. Kijk ik dan verder bij "toewijzingen van energiebeheer" staan er S0 -> D0, S1t/S5 -> D3. Lijkt mij toch dat de schijven iets van terug geschakeld of op standby gezet worden. :) Maar goed kan er ook naast zitten hoor. :D

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Verwijderd

@ Geqxon: klopt! Dit had ik ook gevonden en daarom neem ik aan dat er in de aansturing iets niet goed gaat....

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Meeuw schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:42:
Nou er zelf ook twee. Ook deze gaan volgens mij niet op stand-by, nooit geprobeerd/opgelet eigenlijk :S. Maar bij Apparaatbeheer wordt aan gegeven dat de schijf D0 en D3 ondersteund. Kijk ik dan verder bij "toewijzingen van energiebeheer" staan er S0 -> D0, S1t/S5 -> D3. Lijkt mij toch dat de schijven iets van terug geschakeld of op standby gezet worden. :) Maar goed kan er ook naast zitten hoor. :D
Als hij echt op standby gaat, dan is dat qua beleving hetzelfde effect als dat je de hardeschijf uit zet. Ik kan je verklappen dat je dat heel erg duidelijk hoort. :)

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 14:13
Nee ook hier gaat de schijf niet in standby of wordt terug geschakeld (niet merkbaar teminste ;) ). Heb net even geprobeerd door laptop op standby te zetten.
Wat houdt die D3 stand in waar de schijf in hoor te gaan als de CPU terug word geschakeld? Is dit eigenlijk wel een standby stand voor de schijf. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Verwijderd

Heb sinds enkele weken ook een LACIE 500 Prorsche...qua snelheid en geluid inderdaad een Porsche..snel en "lawaaiering". Maar dat is voor mij geen probleem.

Wel heb ik een probleem waar ik nog geen reactie op zie dus mijn kant eveneens:
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Lacie vanzelf in standby gaat...nu moet ik iedere keer
het knopje op de achterzijde indrukken. Ik werk met een IMAC 24", eveneens 2 weken oud,
onder OS leopard.

Lees graag hoe dit op te lossen is.
Pagina: 1