[2003SBS] Error tijdens maken van backup

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben in het bezit van een Win2k3 SBS server.
Hierop heb ik exchange draaien.

Vandaag ben ik bezig geweest met het installeren van MS SQL server 2005.

Sinds SQL 2005 erop draait is het onmogelijk om backups te draaien m.b.v ntbackup.exe (windows backup).
De problemen doen zich alleen maar voor wanneer ik ook kies voor "System State" backupen.

De volgende melding krijg ik:
Volumeschaduwkopie maken: poging 1.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
"MSDEWriter" heeft de volgende fout gerapporteerd: 0x800423f4. Dit is deel van de systeemstatus. Het maken van de backup kan niet worden voortgezet.

Fout opgetreden tijdens het maken van een schaduwkopie van volume 800423f4
Back-up wordt afgebroken.

----------------------

De bewerking is niet voltooid.

----------------------

Als ik google gebruik, dan zie ik dat ik niet de enigste ben met dit probleem.
Verschillende websites vermelden een oplossing te hebben, namelijk en Microsoft Patch.
Als naar de link van patch wil gaan krijg ik van de Microsoft website een Page Not found 404 te zien.
Het lijkt er dus op dat nergens meer zo'n patch te vinden is.

Het vervelendste is dus, dat ik geen backup kan maken nu.... :(

Wie o wie weet hier een oplossing voor? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Services down brengen voor je de backup start :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

..en opsplitsen.

Ik heb een 'alles in één keer doen' backup strategie nooit echt logisch gevonden eerlijk gezegd.
• Als je backup failed heb je helemaal niks
• Als je alleen je SQL data wil restoren moet je je complete backup uit elkaar pluizen
• Doet er veel langer over.

Ik zou er de voorkeur aan geven om SQL en Exchange apart van System State te backuppen.
Een SQL backup kan je net zogoed naar file laten doen en die in je normale backup mee nemen, en hij is sneller restored dan dat je eerst je hele catalog mag lopen afspeuren naar de juiste file.

Maar dat ben ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
alt-92 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:40:
..en opsplitsen.

Ik heb een 'alles in één keer doen' backup strategie nooit echt logisch gevonden eerlijk gezegd.
• Als je backup failed heb je helemaal niks
• Als je alleen je SQL data wil restoren moet je je complete backup uit elkaar pluizen
• Doet er veel langer over.

Ik zou er de voorkeur aan geven om SQL en Exchange apart van System State te backuppen.
Een SQL backup kan je net zogoed naar file laten doen en die in je normale backup mee nemen, en hij is sneller restored dan dat je eerst je hele catalog mag lopen afspeuren naar de juiste file.

Maar dat ben ik ;)
SQL hoeft niet gebackupt te worden.
Het enigste wat gebackupt moet worden is het systeem zelf + Exchange.
Zodra ik de System State aanvink werkt de backup niet meer.

Net geprobeerd om SQL 2005 te verwijderen, maar nog steeds dezelfde melding :(

Aangezien ik NTBackup zelf gebruik, zijn er dus niet bepaald veel mogelijkheden :(

[ Voor 4% gewijzigd door AMDathlonxp op 28-04-2007 19:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus je kan geen system state ZONDER exchange doen sinds SQL2k5 op die doos staat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Error message when you use the Volume Shadow Copy Service (VSS) to back up SQL Server 2000 database files or SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE) database files: "'MSDEWriter' has reported an error 0x800423f4"

Is dan wel voor SQL 2000, maar wellicht de moeite waard om even te bekijken... :)

Overigens ben je niet de enige met dit probleem. Als ik even snel Google op je foutmelding zijn er meerdere met dit probleem. Bij sommige heeft een (her) installatie van SP1 de foutmelding ook verholpen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien dat een installatie van sql2005 sp2 het probleem dan wel helemaal verhelpt ;)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1