router achter router (EB)

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb vanmiddag een router achter m'n experia box gezet, maar kan nog niet op internet (had niet anders verwacht).. maar nu moet ik weten op welk ip-adres de router zit om instellingen te wijzigen.. als ik cmd en ipconfig /all doe, krijg ik echter geen standaardgateway.. via de verbinding heb ik nu ook beperkte of geen verbindingsmogelijkheid... weet iemand hoe ik achter het ip adres van de router kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk in het boekje?

Meestal iets van: 192.168.1.1

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

allure

Titaan fase 2/3

Even de tweede router tussenuit halen en kijken wat ie dan voor adressen uitgeeft.
Op de tweede router DHCP uitzetten, en Adressen door de eerste router laten uitgeven.
waarom een tweede router?

De router er tussen uithalen, ipadres laten verkrijgen.
Gateway even noteren.
DHCP aanzetten op de router.

Edit; Verkeerd gelezen

[ Voor 27% gewijzigd door allure op 28-04-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De experia box is een router, dus waarom wil je daar nog een 2e achter?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MK:

Dit was ook mijn eerste gedachte. Geprobeerd, maar:

De server op 192.168.1.1 doet er te lang over om te antwoorden.

allure, CyBeR:

EB geeft adressen uit als 192.168.2.x
Ook daarmee zitten spelen, niet gevonden
Waarom twee routers? EB heeft nogal moeite met XBOX360 als media center extender, dus omzeil ik het met een tweede router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Je router achter de experiabox deelt blijkbaar geen ipadressen uit (ik ga ervan uit dat je het goed hebt aangesloten). Normaal gesproken zou je direct het internet op moeten kunnen als je het op deze manier aansluit:

Sluit je router via de WAN poort aan op een LAN poort van je Experia box en sluit vervolgens een computer aan op de LAN poort van je router. Tenzij de router dezelfde ip range gebruikt als de Experia Box zou dat moeten werken.

Als dit niet werkt, kan je proberen om de Experia Box even niet aan te sluiten en alleen een computer aan te sluiten op je router. Als het goed is moet je dan wel in je router kunnen komen om de instellingen aan te kunnen passen..

Als het om een nieuwe router gaat, zou het ook nog zo kunnen zijn dat de router kapot is of dat de kabel van de router naar de pc niet goed is..

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

allure

Titaan fase 2/3

Ik dacht al dat de experia box ook een router was, waarom dan er een tweede router tussen? Nu toch de doorstreepte handelingen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

CyBeR schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:22:
De experia box is een router, dus waarom wil je daar nog een 2e achter?
Ik snap niet goed waarom mensen vertikken om een switch te kopen? Zo'n doosje met netwerkkabels wordt ten onrechte router genoemd zodat de consument in de computerwinkels naar een router vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borizz:

Nu je dat zegt: Even een domme vraag: EB en router verbind ik toch met een standaard UTP kabel? Geen crosslink toch?

En inderdaad WAN router zit op LAN 1 van EB.

Maar je bedoelt dus dat ik eventueel kan proberen:
Als dit niet werkt, kan je proberen om de Experia Box even niet aan te sluiten en alleen een computer aan te sluiten op je router. Als het goed is moet je dan wel in je router kunnen komen om de instellingen aan te kunnen passen.
Ik neem aan LAN 1 router naar PC?

Router is zeker niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapture:

Had die router nog liggen, vandaar ;)

EDIT: Mijn draadloze directe verbinding met de EB lijkt er nu ook continu uit te klappen, al kan dat ook toeval zijn...

EDIT2: Nu werkt het in de basis... 1 vraag nog: Mogen in de tweede routers hetzelfde subnet hebben?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als in subnetmasker wel, als in hetzelfde netwerk, nee. Dan valt er niks te routeren (verkeer van ene naar andere netwerk sturen).

Dus:

192.168.0.0 - 255.255.255.0
192.168.1.0 - 255.255.255.0

is goed..maar:

is foute boel. Je router kijkt of het IP adres wat je probeert te bereiken binnen zijn eigen netwerk ligt (bijvoorbeeld 192.168.0.1 - 192.168.0.254). Als dat zo is dan gaat die router ervanuit dat het IP adres lokaal is aangesloten. Pas als het buiten zijn netwerk ligt dan gaat die wat naar buiten sturen.

[ Voor 71% gewijzigd door Glashelder op 28-04-2007 18:37 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Glashelder schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:33:
..

is foute boel. Je router kijkt of het IP adres wat je probeert te bereiken binnen zijn eigen netwerk ligt (bijvoorbeeld 192.168.0.1 - 192.168.0.254). Als dat zo is dan gaat die router ervanuit dat het IP adres lokaal is aangesloten. Pas als het buiten zijn netwerk ligt dan gaat die wat naar buiten sturen.
Dat doet je router niet eens, maar je computer ziet zelf dat het ip adres binnen het subnet zit (de switch , in dit geval onderdeel van de router zorgt ervoor dat je pakketjes bij de juiste computer in je lokale netwerk uitkomen) . Als je computer ziet dat het ip adres waar je naar wilt connecten buiten je subnet ligt, dan pas gaat het request via de gateway (in dit geval ook je router).

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga naar opdrachtprompt

typ daar in : ipconfig dan krijg je alle info die je nodig hebt!
Afbeeldingslocatie: http://www.startspot.nl/paginas1/haat/xxs.jpg

bij jouw zullen waarschijnlijk de ip's anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En het was werkelijk nodig om deze kennis twee jaar na dato alsnog met ons te delen? :P

Dat link-local adres uitvegen was ook overbodige moeite trouwens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

leuke usernaam wel, henky2vista :P

Signature

Pagina: 1