Toon posts:

HP ILO2 en SNMP

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend een DL260 van de baas mee naar huis genomen om er wat mee te spelen/experimenteren.
Ik heb gezien dat op deze server een ILO2 interface zit, dus deze aangesloten en ingesteld, snmp software op me laptop,ILO advanced demo licentie geïnstalleerd en nu testen wat 't allemaal kan.

Nou heb ik de volgende vragen:
  • Hoe gebruiken jullie ILO in je bedrijf? gebruik je de (dure) kvm oplossing of toch maar een losse kvm switch? Gebruik je de snmp mogelijkheden of gebruik je liever een snmp agent die op het besturingssysteem draait?
  • Ik lees in de documentatie dat ilo ook (besturingssysteem onafhankelijk snmp traps kan versturen, de test snmp trap komt mooi aan, maar als ik 1 van de 2 voedingen uit trek stuurt hij geen melding. Dit lijkt me nou juist een van de mooiere functies. Moet je hier soms een script voor inladen? of is dit niet mogelijk?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik iLO niet met SNMP maar alleen voor de KVM functionaliteit (in iLO 1) of seriele console (iLO 2, helaas kun je daar zonder extra licentie geen KVM meer mee doen.) Verder gebruik ik idd een snmpd op de server zelf. Niet voor SNMP traps maar voor cpu load stats e.d. De monitoring software stuurt me verder mailtjes als er iets mis is. Voeding eruit -> mailtje. Schijf kapot? Mailtje. The works.

Overigens gebruik ik 't ook alleen maar als er iets goed fout is. Dan is een remote powerknop enzo wel een geinigheid. (Nou heb ik daar in m'n eigen rack ook een APC pdu voor, maar ik heb ook een doos in .ca hangen waar ik die luxe niet heb..)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 29-04-2007 01:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Hier ook alleen remote gebruik van iLo. Toevallig gisteren weer geholpen. SP2 op een machine in het buitenland deed lasstig. Via iLo safe mode in en SP2 geuninstalled.

Makkelijk om de eventuele blauwe schermen te zien en de machine remote uit te kunnen zetten. (En weer aan. :) )

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
• Hoe gebruiken jullie ILO in je bedrijf? gebruik je de (dure) kvm oplossing of toch maar een losse kvm switch? Gebruik je de snmp mogelijkheden of gebruik je liever een snmp agent die op het besturingssysteem draait?
Dit verschilt per klant bij ons. Sommige klanten hebben ook een (IP) KVM switch, oa voor direct achter de server te werken in het datacenter. Maar iedere server heeft bij ons een ILO Advanced licentie. Voornamelijk voor remote beheer. Effe de server overnemen en een reboot geven, of even een virtual media laden, en de server herinstalleren. Werkt allemaal goed. Bij de meeste klanten is er een appart Management VLAN voor de ILO. Alleen de management en beheerders VPN mogen daar bij. Eventueel kan je de RDP passtrouh client gebruikern als je server bv in een DMZ staat. ILO staat dan gewoon netjes in het beheerders VLAN, en je kan de machine toch snel overnemen. Ook draaid er op iedere server de Management Agents. Deze geven alles door naar onze HPSIM server welke het weer doorstuurd naar HPOV. SNMP via de ILO gebruiken we eigenlijk niet.
• Ik lees in de documentatie dat ilo ook (besturingssysteem onafhankelijk snmp traps kan versturen, de test snmp trap komt mooi aan, maar als ik 1 van de 2 voedingen uit trek stuurt hij geen melding. Dit lijkt me nou juist een van de mooiere functies. Moet je hier soms een script voor inladen? of is dit niet mogelijk?
Draaien de host agents wel? Ik gebruik de functie zelf niet, dus ik kan je hier helaas niet verder mee helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat zitten spelen en met het installeren van een agent blijkt 't goed te werken, ik zou 't echter leuk vinden om zonder die agent te werken, dus helemaal hardwarematige controle op de cpu en voedingen e.d., maar ik denk dat dit niet mogelijk is. Morgen maar weer met een bak koffie in de documentatie duiken ;)

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 20:29
iLO 2 supports up to three IP addresses to receive SNMP alerts. Typically, the addresses used are the
same as the IP address of the HP SIM server console.

http://bizsupport1.austin...l/c00553302/c00553302.pdf

Pagina 66 en verder vind je meer info over snmp passtrough naar b.v. HP SIM of andere systemen waarvan je wilt dat ze snmp traps ontvangen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 14:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je weet dat je een topic van 2 en een half jaar oud omhoog schopt :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.