Ik heb dit weekend een DL260 van de baas mee naar huis genomen om er wat mee te spelen/experimenteren.
Ik heb gezien dat op deze server een ILO2 interface zit, dus deze aangesloten en ingesteld, snmp software op me laptop,ILO advanced demo licentie geïnstalleerd en nu testen wat 't allemaal kan.
Nou heb ik de volgende vragen:
Ik heb gezien dat op deze server een ILO2 interface zit, dus deze aangesloten en ingesteld, snmp software op me laptop,ILO advanced demo licentie geïnstalleerd en nu testen wat 't allemaal kan.
Nou heb ik de volgende vragen:
- Hoe gebruiken jullie ILO in je bedrijf? gebruik je de (dure) kvm oplossing of toch maar een losse kvm switch? Gebruik je de snmp mogelijkheden of gebruik je liever een snmp agent die op het besturingssysteem draait?
- Ik lees in de documentatie dat ilo ook (besturingssysteem onafhankelijk snmp traps kan versturen, de test snmp trap komt mooi aan, maar als ik 1 van de 2 voedingen uit trek stuurt hij geen melding. Dit lijkt me nou juist een van de mooiere functies. Moet je hier soms een script voor inladen? of is dit niet mogelijk?