Files kopiëren duurt zéér lang.

Pagina: 1
Acties:

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 13:34
Beste,

Als ik files van m'n client PC (Windows Vista) naar m'n server PC (Windows 2003 R2 64-bit) kopieer (via explorer) dan is dat verschrikkelijk traag. Ik geraak niet boven den 4 MB/s. Men Gigabit NIC's zijn slechts voor 4% belast.

Om zoveel mogelijk faktoren uit te sluiten heb ik zelf in de rapte een TCP echo server geschreven. Hiermee haal ik snelheden van 25 MB/s (ook nog niet echt héél snel maar toch beter dan 4 MB/s). Dus aan de switch (Allied Telesyn AT-GS950/24) of aan de kabels kan het niet liggen.

Aan de RAID-5 adapter (Adaptec Serial ATA II RAID 2420SA) kan het ook niet liggen, want als ik de files kopieer naar een harddisk die niet is opgenomen in de RAID configuratie, geraak ik ook niet boven de 4 MB/s.

Ik heb ook al geprobeerd met één groot bestand.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 21:17

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Aan de RAID-5 adapter (Adaptec Serial ATA II RAID 2420SA) kan het ook niet liggen, want als ik de files kopieer naar een harddisk die niet is opgenomen in de RAID configuratie, geraak ik ook niet boven de 4 MB/s.
Lijkt het me dus dat niet het netwerk maar de controller (drivers?) de bottleneck is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-02 13:34
Zijn nochtans de laatste nieuwe van Intel (versie 12).

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17

sanzut

It's always christmas time

nieuw is niet altijd beter.

Werkte het voorheen wel goed?
En kan je nog wel snel bestanden op andere pc;s in je netwerk benaderen.
Weet je zeker dat je je sever niet via internet benaderd, en dus 4MB/s je max is van je internet

Verwijderd

Probeer je snelheid fixed op een snelheid (100 Mbps of 1Gbps) te zetten, of als je dat gedaan hebt op Autodetect. Zowel op client als server.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Vista doet soms vreemd, je kan dit omzeilen door bijvoorbeeld even een HTTP- of FTP-servertje te installeren, dan zou hij wel fullspeed moeten kunnen downloaden.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Kan te maken hebben met de schijnbare DRM checks die ingebouwd in Vista zijn. Er zijn meer problemen geraporteerd door websites met folders waar veel spul in staat ( die dus lang duurt om de folder content te laden ) en schijnbaar heeft dat met DRM te maken!

Aangezien ik geen Vista heb en maar een simpele tweaker ben moet je het zien als advies van het Paard.

There is no place like ::1

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
Je laatste opmerking lijkt me de enig juiste eerlijk gezegd.

When you copy large files to or from earlier operating systems, the copy operation may be slower than expected on some Windows Vista-based computers

code:
1
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
in een commandprompt inkloppen werkt in de meeste gevallen al goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1