NAD 3240PE met pootjes omhoog. Watsnjou?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gister begin mijn linkerspeaker ineens te doen alsof hij opgeblazen is. Kraken en zo. Na testen blijkt gewoon het hele linkerkanaal op de versterker rot te zijn, het licht dus niet aan de speakers.

Het is een NAD 3240PE uit volgens mij 1988, dus niet nieuw of zo. Zou dit makkelijk te verhelpen zijn of kost dit dikke pieken, of moet ik hem gewoon maar opgeven en iets nieuws kopen? Hij is zo mooi en tijdloos zucht. Speakers zijn JBL LX44's trouwens. Gaan verstekers met zo'n leeftijd wel vaker dit soort kuren vertonen?

specs

Verwijderd

Joh! 't Ding is 19 jaar oud. Ja, dan kunnen onderdelen stuk gaan.
Waarschijnlijk prima repareerbaar, maar dan moet je bij een vakman zijn, en ik weet niet of die goedkoper is dan een nieuwe versterker.
't Leukst is natuurlijk wanneer je een amateur/liefhebber kunt vinden die dit soort oudere spullen wil repareren... ;)

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 09:57

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een aantal jaar (jaar of 2-3) geleden mijn philips versterker uit ongeveer 1985. Hierbij klapte ook ineens het rechter kanaal eruit, even later een flinke brand geur en bij nader onderzoek bleek er een enorme brand/schroeiplek op de printplaat te zitten. Erg jammer want het apparaat deed het nog prima.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;