3com SuperstackII 3300XM (3c16985) dood?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Zojuist is mijn 3com switch ermee 'gestopt'. Alle ledjes waaren uit, op het power-on selftest ledje na (knippert groen). En status (naast 24) blinkt oranje.

Ik heb even de manual opgezocht (page 33-34) en ik moet dus de reseller contacteren... beetje lastig bij een 2nd hand device (uit 2001). Feit is wel dat het een belangrijk deel van mijn thuis-netwerkje is, en ik hem weer draaiend wil krijgen.

Googlen hierop leverde me niets nuttigs op.
Kan iemand me helpen om te kijken of ik deze switch weer kan reanimeren?

PS: Het was een tikje warm op de plek waar hij stond, maar meer dan een graad of 35-38 was het niet. Ook na een tijdje in een koele omgeving te hebben gestaan gaat de POST ook mis dus.

offtopic:
is dit nou voer voor netwerken of OH?

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 28-04-2007 16:21 ]

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:14
al eens geprobeerd te kijken met seriele kabel en hyperterminal wat voor boodschap je krijgt?

http://specs.tweak.to/12729

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
nop, maar ik hoorde van een kennis met hetzelfde probleem al dat de voeding dood is.

ik ga even een null-modem kabel pakken trouwens

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Als ik me niet vergis heeft 3com levenlange garantie.
Dat kun je volgens mij via de website van hun regelen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ik heb hem open gemaakt, en helemaal schoon gezogen (damn wat was die smerig in het voedingsdeel).
Nu draait hij weer een uur of 18 netjes...

gek verhaal, want zo vies was hij nou ook weer niet. 8)7

• The_Greater
Boudewijn schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:39:
ik heb hem open gemaakt, en helemaal schoon gezogen (damn wat was die smerig in het voedingsdeel).
Nu draait hij weer een uur of 18 netjes...

gek verhaal, want zo vies was hij nou ook weer niet. 8)7
Misschien maakte "vette" stof wel contact met andere delen.
Waardoor er een lek stroom ontstond en de voeding dit doorgaf als een storing?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
The_Greater schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:47:
Als ik me niet vergis heeft 3com levenlange garantie.
Dat kun je volgens mij via de website van hun regelen.
Is alleen voor de eerste eigenaar, en onder levenslang wordt 5 jaar verstaan voor Computer apparatuur

• The_Greater
fleppuhstein schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:47:
[...]

Is alleen voor de eerste eigenaar, en onder levenslang wordt 5 jaar verstaan voor Computer apparatuur
Dat is inderdaad fijn om te weten.
Danku!

• rapture
  • Laatst online: 15:21

rapture

Zelfs daar netwerken?

fleppuhstein schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:47:
Is alleen voor de eerste eigenaar, en onder levenslang wordt 5 jaar verstaan voor Computer apparatuur.
Na 5 jaar is al het apparatuur afgeschreven, overboord gesmeten (letterlijk over de balk, in de kliko's smijten of gewoon op straat) en er staat nieuwe apparatuur in het netwerk. Hier en daar rijdt een tweaker/netwerkbeheerder voorbij die gratis servers/netwerkmateriaal (bv Pentium II & III gebaseerde servers en dergelijke) opvist.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 29-04-2007 15:00 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja ik weet het.
maar voor thuis is een 3300xm best leuk speelgoed, als het allemaal niet uber-high-end hoeft te zijn ;)

volgens mij is zo'n voeding tweaken ook niet al te lastig (daar zat het meeste stof ivm de fans die erop hangen). heeft iemand daar mischien een schemaatje van?

edit: hij is er net (17:40) weer uitgepleurd. ik begin er chagrijnig van te worden...

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 29-04-2007 17:44 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-03 10:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik vond het stukje over dat je voeding dood was terwijl er ledjes status signalen gaven wel geinig >:).

Kijk als je de kans hebt of je een temp sensortje in dat bakkie kan plaatsten en probeer dan na te gaan of hij crasht door de temp.na zoveel uur alsnog een crash is op zijn minst dubieus te noemen. (na zo'n actie)
Dsnoods nieuw software erin o.i.d (niet dat dat verschil maakt als ie crasht door de temp, dan is er iets hardwarematig niet helemaal lekker meer.

edit------

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
@Cyber: is dit de HK of ben je verdwaald? :>
@Kabouterplop: een voeding maakt meer dan 1 voltage hoor ;)

Heb net even getest: hij blijft prima stabiel draaien tot je de seriele poort of de webinterface benadert. Dan loopt hij compleet vast en moet hij ettelijke uren staan om er nog wat mee te kunnen doen.

Vreemd verhaal.
Pagina: 1