Packetloss onder UPC

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Ik zit met een probleempje waar ik zelf niet meer uit kom.

Kenissen hebben mij gevraagd om naar hun internet verbinding te komen kijken want zelf kregen ze de boel niet aan de praat.

Ze hadden eerst Demon, maar dit is opgezegt (het is gelukkig nog wel actief voor een paar weken), en nu hebben ze zo'n UPC totaalpakket opgeleverd gekregen (telefonie en alles erbij geloof ik).

In ieder geval; het internet werkt nog niet zoals het zou moeten ..

Als ik het utp stekkertje van Demon erin plug is er niets aan de hand, maar zodra ik die van UPC gebruik dan heb ik enorme packetloss. Ongeveer 40 % van de pakketjes komen niet aan. Maar ook het surfen zelf gaat enorm traag, het is net op je via 14k4 zit te surfen. Niet te doen, en dit hoort ook niet.

Krijg netjes een ip van chello en dit klopt ook allemaal, pingtijden zijn goed van de pakketjes die ik terug krijg. Maar bijvoorbeeld het surfen naar het modem (192.169.100.1) duurt iets van 30 seconden voordat er uberhaupt iets verschijnt.

Ik verdenk de netwerkkaart ook wel een beetje, maar vind het zo gek dat ie met het demon modem wel goed werkt. Het is een 100mbit kaartje (Netgear fa311) waarvan ik de drivers vandaag net ge-update heb. Deze draait op 10mbit half duplex aangezien we 'vroeger' wat problemen met het kaartje gehad hebben om deze stabiel te draaien. Op 100mbit full duplex instelling lijkt ie nu wel goed te werken met Demon.
Maar zodra ik het stekkertje van upc erin druk dan werkt het kaartje een heel klein beetje (met veel packetloss dus) en op 100mbit werkt ie zelfs totaal niet. Krijg dan continue van XP te horen dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Kan het zijn dat de netwerkkaart gewoon niet goed samenwerkt met het modem van UPC? (Arris TM502B voor zover ik kan zien)

Ik heb de waardes van signaalsterkte enzo in het modem nagekeken en dat lijkt op het eerste gezicht allemaal redelijk goed. UPC zegt zelf ook dat het zou moeten werken nu.

Ik hoop dat iemand misschien nog een suggestie heeft wat ik kan proberen voordat ik een nieuw netwerkkaartje koop :)

bvd :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je niet de kabels eens verwisselen? Wellicht is de kabel tussen UPC modem en PC brak en de kabel tussen Demon Modem en PC niet :?

Als je het enige wat veranderd het modem is (dus met de zelfde kabel op hetzelfde netwerkaartje in dezelfde PC), dan zou ik denk ik eens met UPC gaan bellen voor een nieuw modem :P

Ow, en surfen naar 192.168.100.1 lukt volgens mij alleen als je modem niet online kan komen. Zodra hij online komt gaat die webinterface uit voor zover ik weet. En alleen als ie niet online is krijgt je pc een IP in diezelfde range, anders krijg je gewoon een publiek IP van chello.

[ Voor 71% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2007 15:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 21:54

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Probeer eens een andere netwerkkaart of pc (laptop?) aan je modem te hangen. Als dat werkt werken de netwerkchips op je netwerkkaart en in het modem niet echt lekker met elkaar. Zelfde heb ik gehad met een swtich met een realtek chip erin in combinatie met een AMD netwerkkaart. Een ander netwerkkaartje is dan de oplossing.

Overigens is de webinterface van het modem nog gewoon te bereiken als je een extern IP hebt gehad.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

40% packetloss op de eerste hop wijst op een duplex mismatch. Kijk welke duplex mode momenteel ingesteld is (full of half) en stel de andere in :z

Oslik blyat! Oslik!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

En die uber-trage snelheid kan ook wel kloppen. Met 40% packet-loss ben je niet slechts 40% van je bandbreedte kwijt. Doordat je TCP slowstart en Congestion Avoidance helemaal de mist in loopt, is het TCP algoritme helemaal van slag waardoor je bizar slechte doorvoer krijgt.

Maar 40% packet loss (+/- de helft dus) lijkt inderdaad sterk op een duplex mismatch zoals dion aangaf.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Oké, dan lijkt me het meest handig om een ander netwerkkaartje erin te drukken :) ik laat het weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

spokje schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:03:
Oké, dan lijkt me het meest handig om een ander netwerkkaartje erin te drukken :) ik laat het weten.
Waarom zou een ander netwerkkaartje geen duplex mismatch hebben :?

Kijk toch gewoon welke duplex nu ingesteld is en stel het andere in, je gaat toch ook niet een nieuwe printer kopen als hij niet goed print omdat een programma 'US letter' ingesteld heeft ipv A4... 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1