Welk software voor beginners voor de nodige effecten

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
goed, ik spring ff gelijk met de vraag wie mij de weg wijs kan maken. Zoek namelijk naar een programma waarmee een hobbyist zijn/haar foto's op een makkelijke manier kan bewerken met layers teksten etc etc. denk hierbij aan fancy kaarten maken, met simpele maar toch mooie effecten

voor wie? ; denk hierbij aan mensen die de kracht van een pc net beginnen te ontdekken en van alles willen uitproberen op hun zelfgemaakte foto's maar toch teleurgesteld naar mij toe komen voor de nodige hulp. zodoende heb ik me gister en vandaag suf zitten zoeken. want hoewel ik zelf redelijk overweg kan met photoshop, is het geven van een cursus voor de gemiddelde nerd geen uitkomst vanwege de nodige frustraties die opkomen wanneer iemand niet begrijpt wat er bedoelt wordt met DERDE icoontje RECHTSBOVEN :)

uiteindelijk ben ik terecht gekomen op velociti.in (india) en dit lijkt me een geschikt programma, maar toch heb ik liever vergelijksbaar zodat ik met een goed gevoel de knoop kan doorhakken en de bestelling kan plaatsen

disclaimer :
- ja zoeken gebruikt
- heb zelf niks kunnen vinden op download.com / snapfiles.com / softpedia.com
- snel ff faq hier gelezen mbt software vragen, niks kunnen vinden

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 23:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Heb je ook gekeken naar Picasa, volgens mij is dat ook vrij makkelijk te begrijpen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
SYQ schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:56:
goed, ik spring ff gelijk met de vraag wie mij de weg wijs kan maken. Zoek namelijk naar een programma waarmee een hobbyist zijn/haar foto's op een makkelijke manier kan bewerken met layers teksten etc etc. denk hierbij aan fancy kaarten maken, met simpele maar toch mooie effecten

voor wie? ; denk hierbij aan mensen die de kracht van een pc net beginnen te ontdekken en van alles willen uitproberen op hun zelfgemaakte foto's maar toch teleurgesteld naar mij toe komen voor de nodige hulp. zodoende heb ik me gister en vandaag suf zitten zoeken. want hoewel ik zelf redelijk overweg kan met photoshop, is het geven van een cursus voor de gemiddelde nerd geen uitkomst vanwege de nodige frustraties die opkomen wanneer iemand niet begrijpt wat er bedoelt wordt met DERDE icoontje RECHTSBOVEN :)

uiteindelijk ben ik terecht gekomen op velociti.in (india) en dit lijkt me een geschikt programma, maar toch heb ik liever vergelijksbaar zodat ik met een goed gevoel de knoop kan doorhakken en de bestelling kan plaatsen

disclaimer :
- ja zoeken gebruikt
- heb zelf niks kunnen vinden op download.com / snapfiles.com / softpedia.com
- snel ff faq hier gelezen mbt software vragen, niks kunnen vinden
Tja, wat je hier stelt is eigenlijk een beetje tegenstrijdig. Enerzijds moet een gebruiker dus lomp genoeg zijn om het derde icoon rechtsboven niet te snappen, anderzijds moet hij wel met layers kunnen gaan werken?

Is het niet handiger om die personen eerst een soort algemene les in computers te geven en pas daarna te gaan leren hoe ze hun foto's / bestanden moeten bewerken? want iemand die het icoontje niet kan vinden, zal ook bijvoorbeeld zijn bestand niet (gestructureerd) op kunnen slaan imho...

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 18:16
Gratis?
Paint die bij Windows zit
Picasa2 (Google)
Paint.NET
Gimp

En als je geld wilt uitgeven (ongeveer 100 euri):
Paint Shop Pro
Photoshop Elements

Als je veel geld uit wilt geven:
Photoshop CS3

[ Voor 12% gewijzigd door catchingfire op 28-04-2007 18:29 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is Photoshop CS3 zó makkelijk in gebruik dan? :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

YellowCube

Wait...what?

is meer iets voor FGW

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Henk
GJ-tje schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:43:
[...]
Is Photoshop CS3 zó makkelijk in gebruik dan? :)
Bij photoshop is het een kwestie van leren welke knop wat doet, daarna is het simpeler (intuïtiever) dan paint. Maar als iemand niet weet wat een icoon is, of de positie '3e van boven' niet kan vinden is het in het eerste geval tijd voor een basiscursus met pc's omgaan.

In het 2e geval is daar geen beginnen aan, omdat die persoon dus letterlijk achterlijk is. En dan achterlijk niet bedoeld als scheldwoord maar als letterlijke betekenis ;) .

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RedXraD schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:59:
Bij photoshop is het een kwestie van leren welke knop wat doet, daarna is het simpeler (intuïtiever) dan paint. Maar als iemand niet weet wat een icoon is, of de positie '3e van boven' niet kan vinden is het in het eerste geval tijd voor een basiscursus met pc's omgaan.

In het 2e geval is daar geen beginnen aan, omdat die persoon dus letterlijk achterlijk is. En dan achterlijk niet bedoeld als scheldwoord.
Dan is CS3 toch niet aan te raden, of vat ik je nu verkeerd op? :?
En op zich is 3e icoon van rechts ook niet bepaald duidelijk natuurlijk...
• Diagonaal?
• Verticaal?
• Horizontaal?
Dus ook voor een niet-Nerd is het nogal onduidelijk... ;)

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 18:00
Hangt er een beetje vanaf hoe heftig je wilt nabewerken. Als je echt dingen wilt kom je m.i. niet onder photoshop/the gimp/paintshop pro/... uit.

Voor de basisbewerkingen zijn er tig progjes, misschien voldoet de software geleverd bij je camera al.
Een hoop mensen zijn idd tevreden over picasa, dus die kun je sowieso es proberen.

Als je photoshop 1x door hebt is het m.i. niks lastiger dan andere programma's, alleen heb je wel veel meer mogelijkheden (zeker als je de plugins meetelt). The Gimp is mij nooit bevallen eigenlijk, maar zijn ook mensen die dat weer helemaal het einde vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door - J.W. - op 28-04-2007 18:35 ]

• Henk
GJ-tje schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:20:
[...]
Dan is CS3 toch niet aan te raden, of vat ik je nu verkeerd op? :?
En op zich is 3e icoon van rechts ook niet bepaald duidelijk natuurlijk...
• Diagonaal?
• Verticaal?
• Horizontaal?
Dus ook voor een niet-Nerd is het nogal onduidelijk... ;)
CS3 is een wat steile leercurve in het begin, maar daarna werkt het heerlijk :)

En dat 3e icoon van rechts ging ik uit van een rij met iconen, verder niets :+ ;) zeker omdat het figuurlijk gesproken was. Geef mij een raster van 4x4 iconen en ik weet ook niet 'welk' 3e icoon van rechts bedoeld wordt, terwijl ik níet achterlijk (nee, stiekem niet :P ) ben en toch best wat met pc's werk. Het is dan gewoon een stukje duidelijkheid dat de begeleider moet geven alsin:"1e van boven, 3e van rechts" :)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sorry mensen, nu pas de mogelijkheid gehad om weer te reageren. maar valt me tegen dat iedereen reageert op "derde icoontje rechtsboven". daarmee wilde ik alleen aangeven dat ik geen zin heb om iemand een klein cursusje te geven, want ik irriteer me enorm als iemand langzaam werkt terwijl ik het glashelder uitleg. zie het maar als een tikje :)

maar waar ik nog steeds op zoek naar ben zijn programma's a la velociti of microsoft picture it, en dus absoluut geen paint.net of adobe photoshop of paintshop

foto openen, effectje overheen gooien eventueel tekst erbij. kant en klare kaders (layers) omheen gooien. verjaardagskaartje maken. meer van dit dus. men wil gewoon de nieuwe pc met foto-printer optimaal benutten, dit probleem kennen wij tweakers toch allemaal wel??

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51

Garyu

WW

Voor de meeste effecten die je noemt kan je bordermaker gebruiken. Die doet redelijk straightforward randjes en teksten in de foto's met verschillende lettertypes.

Voor fotobewerkingen qua kleur, bijsnijden, en wat speciale effecten kan je picasa gebruiken.

Beide programma's zijn gratis te gebruiken, en leveren mooie effecten op.Voorbeeldjes van Bordermaker:
Afbeeldingslocatie: http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/images/IMG_2182-border.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 01-05-2007 13:00 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1