Toon posts:

Asus Striker Extreme onderste PCI-express 16x geen beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een ASUS Striker Extreme moederbord, nou zitten daar 2x PCI-Express 16x sloten op en een keer een 8x PCI-Express slot....

Nou als ik mijn SINGLE Videokaart een ASUS 7800GT erin steek in het onderste slot...krijg ik geen beeld, al boot hij wel op in Windows omdat ik het deuntje hoor....weet iemand hier iets van?

Voor de rest doet de bovenste PCI-E het wel en de middelste...

Weet iemand hier wat over waarom en hoe?

Alvast bedankt voor jullie antwoord....

Verwijderd

Topicstarter
Oh ff toevoeging, ik switch wel van DVI 1 en DVI 2 om te kijken of het niet daty alleen een poort beeld krijgt maar beide krijgen gewoon geen beeld....hoewel de GPU wel draait ik zie wel de fan draaien met LED en hij boot gewoon in windows ik hoor het deuntje...

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
ja een enkele videokaart hoort ook altijd in het bovenste slot. wat is in godsnaam het probleem :?
dat slot eronder is voor een eventuele SLI uitbreiding.

[ Voor 22% gewijzigd door struul op 28-04-2007 19:48 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stop hem gewoon bovenin? Waar ie hoort?
En kijk dan in de BIOS of je het ook anders in kan stellen.

offtopic:
En voor toevoegingen is er de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop.

[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 28-04-2007 19:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

:+
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:26:
Hoi allen,

Ik heb een ASUS Striker Extreme moederbord, nou zitten daar 2x PCI-Express 16x sloten op en een keer een 8x PCI-Express slot....

Nou als ik mijn SINGLE Videokaart een ASUS 7800GT erin steek in het onderste slot...krijg ik geen beeld, al boot hij wel op in Windows omdat ik het deuntje hoor....weet iemand hier iets van?

Voor de rest doet de bovenste PCI-E het wel en de middelste...

Weet iemand hier wat over waarom en hoe?

Alvast bedankt voor jullie antwoord....

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Topicstarter
ik wil eigenlijk testen of alles het doet, en of er niks stuk is, gezien het feit dat beide pci e 16x volledige allebei zelfde aantal lanes hebben leek het mij dat ik hem ook beneden in kan stoppen, maar dan hoor ik toch ook beeld te krijgen toch als ik hem eronder doe of heb ik dat helemaal verkeerd?

wil wel rgaag antwoorden als jullie het zeker weten...want als ie stuk is , dan zit ik nu met een stukke mobo als ik later wil upgraden dan masg ik ook mobo upgraden ...

vandaar deze vraga of het normaal is dat de onderste het niet doet...gezien het feit dat het ook een pci-e 16x is ik kan ook nergens terug vinden dat ik geen single gpu in de onderste kan zetten....

dus graag een toelichting..

alvast bedankt

• pvr

pvr

cl0ud

Als je het echt wil testen, zal je toch een tweede Videokaart ASUS 7800GT moeten gebruiken.

Ik heb me Asus Striker Extreme nog niet binnen, maar in de bios moet je volgens mij "SLI broadcast aperture" enablelen, met 2 kaarten.

En het kan ook zo wezen, als je een OS installeert, en je kaart zit in de eerste 1x16pci slot, en je zet daarna je kaart in een ander slot, dat dit niet werkt, omdat je zo je OS niet hebt geinstalleert.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:10:
ik wil eigenlijk testen of alles het doet, en of er niks stuk is, gezien het feit dat beide pci e 16x volledige allebei zelfde aantal lanes hebben leek het mij dat ik hem ook beneden in kan stoppen, maar dan hoor ik toch ook beeld te krijgen toch als ik hem eronder doe of heb ik dat helemaal verkeerd?

wil wel rgaag antwoorden als jullie het zeker weten...want als ie stuk is , dan zit ik nu met een stukke mobo als ik later wil upgraden dan masg ik ook mobo upgraden ...

vandaar deze vraga of het normaal is dat de onderste het niet doet...gezien het feit dat het ook een pci-e 16x is ik kan ook nergens terug vinden dat ik geen single gpu in de onderste kan zetten....

dus graag een toelichting..

alvast bedankt

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dat SLI Aperatur nergens terug vinden....in het bios...

misschien wil jij het een keer proberen om in het begin allleen de onderste PCI-E te gebruiken eens kijken of je een signal krijgt/beeld....

ik had ook geprobeerd alle drivers te deinstalleren en te rebooten met de opstelling bottom PCI-e only....maar dat werkte dus ook niet....ik krijg dus ook geen POST,BOOT, windows loading scherm helemaal niks maar hij gaat wel naar windows toe vanwege het deuntje dus dat ik hoor....

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pvr schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:39:
En het kan ook zo wezen, als je een OS installeert, en je kaart zit in de eerste 1x16pci slot, en je zet daarna je kaart in een ander slot, dat dit niet werkt, omdat je zo je OS niet hebt geinstalleert.
Dat maakt niet uit, ze zitten immers aan dezelfde controller.

Maar het is inderdaad zo dat je altijd de bovenste moet gebruiken als je één kaart hebt, kun je niet testen zonder twee kaarten :P (En waarom wil je het eigenlijk zo nodig getest? Dat doet Asus al voordat hij weg gaat, en garantie heb je 2 jaar...)

Verwijderd

Topicstarter
emaar waarom werkt ie dan niet als ik alleen de onderste gebruik dat komt mij makkelijk uit trouwens, en hebhelaas geen twee kaarten. kan ik dan ook gewoon twee 6200 turbocache gerbuiken dan? zonder de sli bridge? als ik zou testen?

• pvr

pvr

cl0ud

De eerste VGA kaart moet gewoon in de bovenste, en waarom testen als je bord werkt |:(

Wat The_Zeroorez al zegt, garantie heb je 2 jaar...)

En anders koop je een tweede ASUS 7800GT erbij, met sli bridge ;)
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:17:
emaar waarom werkt ie dan niet als ik alleen de onderste gebruik dat komt mij makkelijk uit trouwens, en hebhelaas geen twee kaarten. kan ik dan ook gewoon twee 6200 turbocache gerbuiken dan? zonder de sli bridge? als ik zou testen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogal loos topic dit. Neem eens op je gemak de handleiding van je moederbord door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.