Toon posts:

.dmg mount niet / apple update crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een gloednieuwe macbook pro (17", 2,33 Ghz) , maar hij functioneert niet helemaal naar behoren.

De eerste 2 dagen nadat ik hem kreeg was er niets aan de hand, maar vanaf de derde dag kreeg ik problemen met het mounten van .dmg files. Het mount schermpje verschijnt, maar het blijft ongelofelijk lang hangen op 'mounting image'.

Tegelijk met dit probleem was het ook niet meer mogelijk om 'software update' te draaien. Het startte wel op, maar bleef dan hangen bij het looking for updates balkje.

Ik heb al een reinstall geprobeerd, eerste 2 dagen weer goed, derde dag weer raak.

Iemand met hetzelfde probleem, of liever nog, een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zelf al uitgekomen, maar laat ik mijn oplossing hier ook nog even plaatsen.

Ik ben student aan de TU/e, en daar werken we natuurlijk met een Domein. Als je in osx de active directory aanzet op het domein van de tu/e, dan beginnen de problemen.

De oplossing is dus simpel, gebruik de active directory alleen als je daadwerkelijk met dit netwerk verbindt.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Dat een .dmg daar niet door zou mounten lijkt me nogal vreemd eerlijk gezegd. Als je in het domein hangt kun je toch ook gewoon .dmg's mounten? Dan zou je dat ook gewoon moeten kunnen blijven doen ookal hang je niet meer in dat domein as far as I'm concerend.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:11:
Ik ben er zelf al uitgekomen, maar laat ik mijn oplossing hier ook nog even plaatsen.

Ik ben student aan de TU/e, en daar werken we natuurlijk met een Domein. Als je in osx de active directory aanzet op het domein van de tu/e, dan beginnen de problemen.

De oplossing is dus simpel, gebruik de active directory alleen als je daadwerkelijk met dit netwerk verbindt.
Laat de AD gewoon voor wat ie is. Ik heb ook anderhalf jaar met mijn Mac op de TU/e gewerkt en je hebt heel die AD toegang niet nodig. Als je gewoon Mail.app gebruikt voor je mail en Addressbook, dan heb je alle functionaliteit die je nodig hebt. Als ik me niet vergis hebben de lui van ID een vrij compleet overzicht van Mac specifieke settings online staan. :)

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
In die mac specifieke settings stond dus ook de AD account vermeld.. Vandaar dat het fout ging.

En Daenney, het kan best dat het niet logisch lijkt wat ik vertel, maar het probleem was toch zeker over toen ik de AD heb verwijderd, kan dus dat ik op een andere bug ben gestuit, maar de oplossing was dezelfde

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Meestal heb je problemen wanneer er tegen een AD geauthenticeerd moet worden en die niet beschikbaar is. Hetzelfde geldt voor driveletters.

Gooi je MBP maar eens in "sleep" wanneer er verschillende drives gemount zijn -- verhuis van netwerk en doe dan je MBP maar terug open. Alles loopt dan heel traag tot het systeem doorkrijgt dat de disken er niet meer zijn.

This space intentionally left blank.

Pagina: 1