Game systeem - budget: €1000

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 21:41
Hey,
Vandaag of morgen wil ik mijn nieuwe pc gaan bestellen, ik heb de onderdelen dan ook al bij elkaar gezocht maar wil natuurlijk even bij jullie checken of het goed is, en of jullie nog eventuele tips hebben. Ik heb al een kast (antec p180) een voeding (tagan 480 watt), 2 HDD's (2x 250GB) liggen en een zalman 9500 cpu cooler. deze onderdelen ga ik gebruiken voor in mijn nieuwe pc, maar ik koop wel 2 extra hardeschijven die in raid komen met windows erop.

Mijn boodschappenlijstje:

Intel Core 2 Duo E6600 €202
Een snelle processor die zichzelf inmiddels wel bewezen heeft, ook nog eens goed over te klokken voor zover ik weet.

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (kingson, KHX6400D2LLK2/2G) €119,04
Lijkt mij goed geheugen en hiermee moet ik ook wel aardig over kunnen klokken volgens mij.

Gigabyte GA-965P-DS4, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 142,64
Een moederbord wat op veel sites aangeraden wordt, en waarom ik niet kies voor een asus dat zit zo: zoals ik hierboven al heb gezegd heb ik al een kast en een voeding, maar het probleem is dat in deze kast de voeding onderaan zit en de bekabeling naar de 4/8pin atx plug op het moederbord het niet gaat halen op een asus moederbord, hij haalt het pas (uit ervaring met oud moederbord) als deze plug iets onder het schroefje zit, wat bij dit moederbord het geval is. Voor de rest zijn de 8 sata poorten en de dikke pasieve koeling ook altijd mooi meegenomen.

Leadtek GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) PX8800GTS € 359,01
een hele snelle videokaart, ik ben van plan voor nu op mijn monitor te gamen op 1280x1024 maar ik wil in de toekomst graag een nieuwe monitor met een hogere resolutie kopen, vandaar dat mij 640MB een betere keuze lijkt dan de 320MB versie.

2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 69,75 € 139,50
Hier twijfel ik nogal over, bij tomshardware valt me namelijk op dat bijvoorbeeld de samsung spinpoint t166 500GB beter presteerd, maar wat is nu verstandiger? 1x 500GB (minder opslag, maar kost ook minder, is alleen sneller maar weet niet of hij ook sneller is als ik die andere in raid zet, wat ook een voordeel is is dat je hem over kan zetten in een andere pc zonder je raid (en dus je bestanden) kwijt te zijn) of 2x 320GB (wellich sneller in raid, maar dat vraag ik me dus af)

Totaal € 962,19

waar ik dus erg over twijfel zijn de hardeschijven en wat ik wil weten is of de voeding genoeg vermogen heeft (volgens mij moet dat geen probleem zijn), andere tips/opmerking zijn ook erg welkom want ik heb natuurlijk zoveel mogelijk bang for buck

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
In deze review lees je dat de eVGA 8800GTS 320 MB KO ACS³ (330 euro) altijd sneller is dan de 640MB versie (350euro) als je een scherm hebt dat kleiner is dan 22 inch.

http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/

Verder een uitstekend systeem niks aan veranderen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Solid_Aapie op 28-04-2007 13:59 ]

Specs

Verwijderd

Solid_Aapie schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:58:
In deze review lees je dat de eVGA 8800GTS 320 MB KO ACS³ (330 euro) altijd sneller is dan de 640MB versie (350euro) als je een scherm hebt dat kleiner is dan 22 inch.

http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/

Verder een uitstekend systeem niks aan veranderen ;)
misschien koopt hij een 22´´+ scherm

on topic:

Blijkbaar heb je veel opslagruimte nodig.. Maar welke RAID wil je?

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 21:41
ik ben van plan raid 0 te gaan draaien, zodat alles (hopelijk) lekker vlot draait.
de reden dat ik een nieuwe hardeschijven koop en niet die oude gebruik voor een nieuwe raid is dat die schijven wat ouder zijn en dat die nog vol staan met data die ik niet kwijt wil. En als nieuwe schijven leken mij de 320Gb versies qua prijs/gigabyte de beste keuze. en veel opslag is uiteraard nooit weg.

en oja, ik ben niet van plan een groter dan 22" scherm te gaan kopen dus ik ga nu even die review lezen en is kijken of ik dus misschien beter voor die kaart kan gaan, ookal kan je een 8800 natuurlijk ook zelf overklokken (waarschijnlijk niet zover, en dat ben ik ook voorlopig nog niet van plan)

[ Voor 27% gewijzigd door cuberob op 28-04-2007 14:12 ]

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik neem zelf de DFI Infinity en Urban Ops geheugen. :Y) Is wel leuk om te verdiepen in OC'en en het geheugen is volgens een review naar 950Mhz te clocken. :9

Verwijderd

Ah, had begrepen dat je raid wilde maken met 4 hdd's, excuses!

En idd, als je zwaar wil gaan oc'en (dit systeem is puik!) kan je, afhankelijk van je oc-skills, naar de DFI-bordjes kijken.. Die hebben standaard meer 'speling' om mee te overklokken en je kan bios-config opslaan en terug oproepen enzo.. Op een topic bij news zei je dat je ging wachten met update tot ddr4 er was, dan kan je nu best 640Mb versie kopen, die kan sowieso langer mee..

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-01 13:02

Instatic

To Be Or Not To Be

waar kan je dat urban ops geheugen kopen ????

That Is The Question

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:21
vergeet niet dat het nut van een 640 mb videokaart in de toekomst groter kan zijn dan het nu lijkt, zelf verwacht ik in games zoals Crysis (zelfs op een lagere reso) 40/50% betere fps met een 640 mb kaart. voor die paar euro meer ben je toch beter op de toekomst voorbereid in dat geval.

Mss leuk idee om een Gigabyte 8800 GTS te nemen (350 euro), past mooi bij je mobo, en heeft 640 mb.

voor de rest lijkt me het een mooi systeem :)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Eigenlijk is deze keuze vrij moeilijk te maken. Als je kijkt naar directx 9.0c weet je meteen dat de overgeklockte 320MB versie sneller is en meer waarde bied voor zijn geld. Maar men weet nog niet wat directx 10 te bieden heeft en hoe efficient deze omgaat met zijn geheugenstroom :) Als je een 640MB versie neemt onderzoek dan even de extra waarde van de fabrieksgeklockte kaarten ;)

Specs

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Wacht nog even tot uiterlijk 14 mei, dan zal de HD 2900XT uitkomen die sowieso sneller wordt dan de 8800GTS (een aanzienlijk stuk sneller) en 20 euro meer gaat kosten dan jouw huidige 8800GTS 640MB. Verder heb ik niks aan te merken eigenlijk..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Pagina: 1