Rookpluim uit de auto uitlaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 23:16
Dag allemaal

Dit is wat ik van ochtend had mee kunnen maken.

Vandaag ging ik zoals gewoonlijk weer weg met de auto naar een afspraak toe. Deze afspraak bevond zich in een industriegebied waar in het weekend vrij rustig is, omdat er dan nauwelijks bedrijven open zijn. Dus besloot ik op de terug weg maar wat meer snelheid te maken, echter zag ik op een gegeven moment een voetganger vreemd omkijken, dus ik keek maar in mijn binnenspiegel of er wat achter de auto hing. Tot mijn verbazing zag ik een witte/licht blauwerige rookpluim achter mij die vervolgens weer verdween. Met dit beeld in mijn achterhoofd begon ik te twijfelen of deze rookpluim nou van de banden kwamen of uit het uitlaat.

Dus besloot ik maar de snelweg op te gaan om even de auto te testen, eerste was een 80 km weg, deze netje gereden, toerental 2500 rpm, temp norm, geen rare lampjes die gingen branden.

Vervolgens ging ik een rustige/stille snelweg op waar ik vervolgens gas bij begon te geven. van de 4de versnelling naar de 100 km/h en geschakeld naar de 5de versnelling, toerental vervolgens 3000 rpm, temp norm, geen rare piepjes/lampjes. Hierna heb ik vervolgens ongeveer 600m gereden en zag nog steeds geen rookpluim, dus maar weer gas bij geven :+ richting de 140 km/h ( was toch geen auto te zien op de weg ). Toen ik dit ineens deed kwam er ineens een rookpluim achter de auto vandaan, ik snel mijn rechter voet van de gaspedaal, waarschuwinglichten aan en vervolgens met een vertragende snelheid richting de berm, waar ik vervolgens met 15/20 km/h ben door gaan rijden naar een stopplek langs de weg.

Hierna heb ik dus uitgestapt, ben de auto gaan inspecteren, maar zag niks waar ik bezorgd over moest maken. Geen ingezakte vering of lekke/klapband etc, olie was nog pas geleden bijgevuld en de rest van de vloeistof niveau's zagen er ook goed uit.

Na deze inspectie ben ik maar de auto gaan keren ( Jah ik weet het, ik bevond mij op de snelweg, maar er was geen auto te zien en de volgende afslag was lang nog niet in zicht.) en heb met waarschuwingslichten aan met een snelheid van 60 km/h terug gereden naar de garage toe.

Hier hebben zij geprobeerd de computer uit te lezen, wat overigens niet gelukt was maar nadat zij de vloeistof niveau's hadden bekeken (deze waren goed), zeiden ze tegen mij dat ik gewoon ermee door kan rijden en waarschijnlijk het probleem lag aan wat druppels water dat ergens op een hete leiding terecht was gekomen.

Toch heb ik een vreemd gevoel hierbij, hoe denken jullie hierover? Lag het aan mijn rechter voet of ergens anders aan? Ik maak mij in ieder geval niet druk om eventuele kosten omdat er toch 5 jaar garantie op zit, maar toch het voelt niet lekker. Graag jullie advies :)

Het gaat trouwens om een Mazda 3 2.0, bouwjaar 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Witte rook: gewoon vocht, niet al te druk om maken
Blauwe rook: olie

Je hebt wrs wel een probleempje, als het probleem nog steeds blijft duren gewoon terug naar die garage. Namen ze je wel serieus?

[ Voor 9% gewijzigd door flashin op 28-04-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gekeerd op de snelweg? :o :D :X

en idd, blauwe rook is olie = problemen...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

flashin schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:49:
Toch handig om een lekke koppakking te laten herstellen :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Excuses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 22:15
Klinkt inderdaad als een lekke pakking. Meestal kun je het dan meteen schudden (aangezien de motor dan meestal afslaat), maar wellicht is het nu een klein lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Ligt er maar net aan. Heb zo eens een tijdje naar huis gereden midden in de nacht (km of 10) met een serieus lekke koppakking. Achter m'n auto zo'n enorme grote witte wolk :X Halverwege water bijgevuld wat ik nog bij had in een fles :X
Gezond is wel anders :+

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 28-04-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 22:35

Part

Helemaal niets.....

Auto met turbo?

Maakt ook niet zo veel uit bouwjaar 2007 dus garantie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Je hebt wrs wel een probleempje, als het probleem nog steeds blijft duren gewoon terug naar die garage. Namen ze je wel serieus?
Naar mijn gevoel namen zij mij wel serieus, ik ben daar al jaren klant dus werd ik ook gelijk geholpen, zij hadden geprobeerd met een computer de gegevens uit te lezen, maar lukte hun alleen niet om verbinding te maken. Daarna hadden ze met 2 man optisch de auto geinspecteerd, waaruit bleek dat ik wel gewoon door kon rijden, zelfs de snelweg weer op.
Part schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:48:
Auto met turbo?

Maakt ook niet zo veel uit bouwjaar 2007 dus garantie denk ik.
Net even gecheckt, deze auto heeft geen turbo volgens Autoweek.nl

Wel moet ik erbij vertellen dat de rookpluim die achter de auto vandaan kwam niet constant was, het was meer eenmalig een grote puf met witte rook. ( dat blauwe kleur denk ik dat het door het mooie weer wat op de achtergrond was)

Ik had gistermiddag nog totaal anderhalf uur ermee gereden (stad) en zag geen rook achter de auto vandaan komen. Wat dat betreft was het wel geruststellend.
Ja, het probleem begon iets minder dan 1 km nadat ik ingevoegd had op de snelweg. Verder was er echt geen auto te zien op de snelweg, hooguit kwam er om de anderhalf minuut 1 a 2 auto's voorbij. Ik had dus de keuze doorrijden zeker 2 a 3 km naar de volgende afslag of snel keren en die 1 km terug rijden, ik had dus voor het laatste gekozen om zo weinig mogelijk hinder aan het verkeer geven door nog 2 a3 km met 60 km/h op de snelweg door te rijden. 100km/h durfde ik niet meer aan, was bang dat het probleem ernstiger werd.

Schoot mij net iets te binnen, de eerste en de tweede keer toen ik dit waarnam reed ik net een bocht uit en stond de functie DSC (Dynamic Stability Controle) aan. Kan het niet zijn dat één van de banden hun grip verloor en daardoor rook uit de achter van de auto kwam?

[ Voor 6% gewijzigd door PCMedic op 29-04-2007 12:14 . Reden: schoot iets te binnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 23:31
PCMedic schreef op zondag 29 april 2007 @ 12:06:
[...]

Schoot mij net iets te binnen, de eerste en de tweede keer toen ik dit waarnam reed ik net een bocht uit en stond de functie DSC (Dynamic Stability Controle) aan. Kan het niet zijn dat één van de banden hun grip verloor en daardoor rook uit de achter van de auto kwam?
Dan moet je dat zeker hebben gemerkt aan het rijgedrag van je auto. (helemaal als je bezig bent uit en bocht te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat moet je toch ook horen? Ik denk dat je juist met DSC aan niet een continue rookwolk zou moeten zien.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Keren op de snelweg zou je achteraf nog een rijontzegging voor moeten krijgen. Denk NA!
En Got is geen gararge :) Bel gewoon de Mazda dealer / garage...Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Op het moment dat er rookpluimen van je banden komen die je in je binnenspiegel ziet merk je écht wel dat het van je banden komt; het moet dan namelijk enorm lawaai maken en waarschijnlijk sta je dan al dwars ofzo. Ik zou het echt niet steeds in je banden zoeken of iets waar 't zou aanlopen of iets dergelijks.

Ik vermoed ook dat het wat olie is in je motor die er niet hoort (koppakking lek/kapot) of wat teveel aan olie (peil eens?). En als het dat niet is lijkt het me inderdaad (witte rook dus) niet echt iets waar je je zorgen om hoeft te maken, tenzij het echt dikke rook is (als in: zicht: 0.5m :P ).

Ik heb een keer een km of 15 gereden met een kapotte koppakking (gege, ik vergeet die lui bij de stoplichten nooit meer, hele kruisingen stonden onder de "mist" :P ) en dan 'twijfel' je echt niet of het iets ernstigs is ofzo; dat wéét je op zo'n moment wel ;) (Ik rij overigens wel een Diesel, geen idee of dat nog verschil maakt... en ik ben sowieso geen 'expert' hoor...)

En idd, voor dat keren op de snelweg heb je een fikse boete verdiend IMHO. Dat je je auto stilzet op de vluchtstrook; tja, daar is 'ie voor. Maar dat je gaat spookrijden (ook al is er niemand) is IMHO te lijp voor woorden.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 29-04-2007 13:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

RobIII schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:02:
Ik heb een keer een km of 15 gereden met een kapotte koppakking (gege, ik vergeet die lui bij de stoplichten nooit meer, hele kruisingen stonden onder de mist :P ) en dan 'twijfel' je echt niet of het iets ernstigs is ofzo; dat wéét je op zo'n moment wel ;)
Herkenbaar. Zo was het toen bij mij ook. Stond ik voor een rood licht te wachten, allemaal mensen uit hun raam hangen en roepen. Ik dan gewoon "ik weet het" en vertrokken bij groen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
RobIII schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:02:
Ik vermoed ook dat het wat olie is in je motor die er niet hoort (koppakking lek/kapot) of wat teveel aan olie (peil eens?). En als het dat niet is lijkt het me inderdaad (witte rook dus) niet echt iets waar je je zorgen om hoeft te maken, tenzij het echt dikke rook is (als in: zicht: 0.5m :P ).

En idd, voor dat keren op de snelweg heb je een fikse boete verdiend IMHO. Dat je je auto stilzet op de vluchtstrook; tja, daar is 'ie voor. Maar dat je gaat spookrijden (ook al is er niemand) is IMHO te lijp voor woorden.
Dat over olie, zal ik binnenkort wel even nachecken, er is idd kort geleden (2wk) nog extra olie bij ingekomen wat gedaan is door de garage.

Wat betreft over het punt dat jij beweerd dat ik ging spookrijden is niet helemaal juist, ik heb gewoon gekeerd op een twee baans weg, één heen en één terug. Hoe kan ik dan spookrijden als ik op de goede weg helft terug ging rijden?

Maar jullie hebben wel gelijk dat het niet legaal is om te gaan keren op een snelweg, maar dat is de keuze die ik had gemaakt en hooguit 60km/h rijden op een snelweg voor nog eens 2 a 3 km is ook niet verstandig. Had ik Mazda Service gebeld was het nog erger kunnen worden, waarschijnlijk zouden zij de auto voor de zekerheid weg hebben vervoerd, wat overigens ook niet te goede kwam voor de doorstorming van het verkeer.
wvkreg schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:02:
Keren op de snelweg zou je achteraf nog een rijontzegging voor moeten krijgen. Denk NA! En Got is geen gararge :)
Nadenken heb ik zeker gedaan, na mij idee had ik ook goed gehandeld, alleen dat keren dat het illegaal was meer niet. Dit geef ik ook toe.

En dat GOT geen garage is, is mij wel langer bekend hoor!! ik vraag alleen hoe jullie erover denken, ik vraag geen oplossing. ;)

Owja by the way.. ik heb even iets door elkaar gehaald. Het was op een autoweg en geen autosnelweg. Ik zie net op internet dat veel mensen bij het woordje snelweg al denken aan een autosnelweg. Als ik daar ging keren was ik idd aan het spookrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je weet dat op rustige snelwegen door veel mensen hard wordt gereden?

en dan met 60km/h tegen het verkeer in rijden.. stel dat er opeens iemand met 180km/h was komen aanblazen. die schrikt zich kapot met alle gevolgen van dien.

ik zeg dit niet om de moraalridder uit te hangen hoor. ik ben juist zo'n 'idioot' die op een lege snelweg nog wel eens veel te hard rijdt. moet er niet aan denken om dan opeens een spookrijder zoals jij tegen te komen.

volgende keer gewoon je auto laten staan en ANWB bellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk op 29-04-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:18
Maar als ik het goed begrijp heeft ie niet spook-ge-reden. Hij reed waarschijnlijk op een snelweg, en niet op een autosnelweg, waar de heen en terug banen echt gescheiden zijn.
Als dit niet het geval was, ben ik het helemaal met de rest eens...

Edit, zie het laatste stukje maar
PCMedic schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:24:
[...]
Owja by the way.. ik heb even iets door elkaar gehaald. Het was op een autoweg en geen autosnelweg. Ik zie net op internet dat veel mensen bij het woordje snelweg al denken aan een autosnelweg. Als ik daar ging keren was ik idd aan het spookrijden.

[ Voor 45% gewijzigd door Pittie op 29-04-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

ik zou er niet echt een probleem van maken zolang je niet voelt dat de motor inhoudt / schokt / bizar doet of er geen waarschuwingslampjes branden. Het is een auto uit 2007, dus stel dat er toch iets misgaat wat de auto niet aangeeft, dan is het gewoon garantie. Ze kunnen nl niet verwachten dat jij aan de kleur rook die uit je auto komt kan zien wat er aan scheelt (en gewoon wat witte pluimpjes lijken mij zelfs normaal, hoe vaak zie je geen auto's waar witte pluimpjes uit komen).

Banden zullen het sowieso niet zijn, van gewoon slippen krijg je nog geen rook (daarvoor moet je echt blijven doordraaien met je banden, en daarvoor zal een mazda 3 wss te weinig vermogen hebben) en dat ruik je echt wel. Zelfs als je enkele kilometers héél hard doorgereden hebt + een paar keer geschoven in de bocht, dan nog ruik je dat als je je auto een kilometer of 5 verder parkeert (+ je merkt inderdaad echt dat je wagen begint te schuiven, zelfs met allerlei elektrische regelsysteempjes erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 09:56

Ace

Happy Happy Joy Joy

PCMedic schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:24:
[...]

Dat over olie, zal ik binnenkort wel even nachecken, er is idd kort geleden (2wk) nog extra olie bij ingekomen wat gedaan is door de garage.
Heb je zo veel kilometers gereden dan de afgelopen 4 maanden ? De auto is uit 2007 zeg je, het is nu eind april en er dient al olie bijgevuld te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Kan al op een lekke pakking duiden.

Kijk eens naar je motor en zoek eens naar spoortjes van olie die naar beneden lopen, zie je vaak een beetje blinken.

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 29-04-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ace schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:57:
[...]

Heb je zo veel kilometers gereden dan de afgelopen 4 maanden ? De auto is uit 2007 zeg je, het is nu eind april en er dient al olie bijgevuld te worden?
na het inrijden is het gebruikelijk dat de olie ververst word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Hij zegt extra olie erbij gedaan, niet ververst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Blauwe rook: olie

lol... witte rook : lekke koppaking (in 9 van de 10 gevallen) dus ook dikke problemen
blauwe of zwarte rook : olie/oude verbrande olie, ook koppaking, dus dikke problemen

blauwe rook die wasemd : combinatie koelvloeistof en olie --> koppakking vervangen, kop vlakken, dus nog dikkere problemen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door KatirZan op 29-04-2007 16:33 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 08:31

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Maar goed, een auto uit 2007 heeft toch wel een motormanagementsysteem, en het lijkt me wanneer je koppaking lek is je "abnormale" waarden krijgt bij de sensoren die de verbranding meten (voor millieudoeleinden)

dus is het lampje van je motormanagement echt niet aan ?

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Een snelweg waar je kunt keren? Je zult een "gewone" autoweg bedoelen. (veredelde B-weg waar je 100 mag) Ik ken geen snelweg met niet minimaal een vangrail tussen de rijbanen. (Misschien dat ze er zijn, maar ik ken ze niet.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Gisteren had ik voor de zekerheid maar de auto weer langs de garage gebracht. (jullie brachten mij in de twijfel met die lekke koppakking verhaal :+ ) Maar goed, de auto had ik daar een dag laten staan en de hoofdmonteur zal erna gaan kijken, terwijl ik mooi een andere Mazda 3 mee mocht nemen als leenauto. Ik kon volgens hem morgen wel terug komen om te zien of alles gefixt was, maar idd volgens hem was er iets aan de hand. Auto hield te veel in.

Vanochtend ben ik dus weer naar de garage gegaan en tot mijn verbazing was de auto weer helemaal gefixt (Hulde aan de Mazda Service), volgens de hoofdmonteur was er geen lekkage of iets dergelijks, mechanisch was de auto 100% in orde, motormanagment was hem wel gelukt om uit te lezen en werden geen fouten opgegeven. Vervolgens heeft hij in contact opgenomen met Mazda Nederland en zij kwamen tot de conclusie dat de auto niet goed was ingereden (te veel kleine stukjes rijden en te zuinig willen rijden, steeds een versnelling hoger dan normaal, wat overigens ik in de begin regelmatig wel deed) en daarom de motor aan binnenkant een beetje vervuild. Dit was dus de oorzaak van de rookpluim die uit de uitlaat kwam wanneer ik op hoge snelheid reed. Wat zij nu hebben gedaan is de motor van binnenuit geheel schoongemaakt. Ik heb vandaag zo 50 a 60 km gereden op de snelweg en hebt tot nu toe nog geen rookpluim gezien, ik denk dat het probleem is opgelost.

Wat betreft de olie verbruik hadden zij ook een antwoord voor gevonden, volgens Mazda Nederland kwam dit bij alle moderne Mazda's voor, de olie die krimpt in de loop van de tijd tussen de mechaniek van de motor waardoor deze goed is ingesmeerd. Wanneer de motor niet afgekoeld is en de olie word gemeten, zal het lijken als of er te weinig in zit, met andere woorden, er was onnodig een extra hoeveelheid olie bij toegvoegd, gelukkig had dit niet tot schade geleden en word de betreffende monteur die dit had gedaan hierop gewezen. (zal wel een stagiaire zijn geweest :+ ) Zij hebben gisteren dus direct de olie ververst en de juitste hoeveelheid weer ingedaan.

Verder werd er nog tegen mij verteld, mocht het probleem nog terug komen dat zij dan iets zouden regelen met Mazda Nederland, het this namelijk een nieuwe auto.

Ik ben nu weer helemaal happy met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Dat ding van mij rookt soms ook, alsof t ineens mistig is achter je ;)
Ook niet altijd, willekeurig. Ook niet extreem rook. Olie/koelvloeistofverbruik is niet veel hoger dan normaal. Denk dat koppakking een beetje lek is.

Als de motor goed warm is, en ik sta stil, dan stinkt de hele auto naar verbrande olie. Er is iets lek, koppakking oid, waardoor er oa olie lekt op het motorblok, wat bij stilstaan lekker gaat verbranden.
Rondom bougies zie je ook olie liggen enz.

Dat heeft ie inmiddels al een maand, en hij rijd nog steeds prima. Over 7 dagen gaat ie enkele reis sloop, dus nog 1 week om 'm af te raggen. Keuring haalde ie al niet meer ;) (Verroestte Opel)

Voor 350eur een vervangertje gescoord, met nieuwe APK, dus ik doe geeneens meer moeite voor m'n huidige kar (ja, carputer eruitslopen, de carPC is nu letterlijk 10x autowaarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
DJSmiley schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:16:
Dat ding van mij rookt soms ook, alsof t ineens mistig is achter je ;)
Ook niet altijd, willekeurig. Ook niet extreem rook. Olie/koelvloeistofverbruik is niet veel hoger dan normaal. Denk dat koppakking een beetje lek is.

Als de motor goed warm is, en ik sta stil, dan stinkt de hele auto naar verbrande olie. Er is iets lek, koppakking oid, waardoor er oa olie lekt op het motorblok, wat bij stilstaan lekker gaat verbranden.
Rondom bougies zie je ook olie liggen enz.

Dat heeft ie inmiddels al een maand, en hij rijd nog steeds prima. Over 7 dagen gaat ie enkele reis sloop, dus nog 1 week om 'm af te raggen. Keuring haalde ie al niet meer ;) (Verroestte Opel)

Voor 350eur een vervangertje gescoord, met nieuwe APK, dus ik doe geeneens meer moeite voor m'n huidige kar (ja, carputer eruitslopen, de carPC is nu letterlijk 10x autowaarde)
Bij jouw auto gaat het om schade in de motor (mechanich denk ik), maar de auto waar ik in rij is echter lang nog niet rijk voor de sloop, dus was het nog al vreemd waarom er plotseling rook achter de auto vandaan kwam. Ik heb het dan niet over een rookpluimpje wat je bij de meeste auto's in de winter ziet vandaan komen. Het was meer dat de auto ging blowen :+ één grotere rookpluim en ineens ging rookpluim meer. Beetje te verlijken met dat indianen gedoe wat je ook wel in oude films ziet gebeuren.

Ik ben ieder geval happy dat er geen mechanische schade was en gewoon om vervuiling ging. Inmiddels kan ik weer flink raggen met deze auto.

Wat voor auto ga je trouwens aanschaffen, als je Opel op de sloop komt te liggen?
Pagina: 1