Toon posts:

[Vista] BSOD met nieuw Asus moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem.

Ik krijg sinds ik een nieuw moederbord, processor en voeding heb aangeschaft regelmatig een BSOD (Blue Screen Of Dead)..

Ik heb het volgende systeem:

Kast: Antec P180B
Moederbord: Asus PB5
Processor: Core 2 Duo 6420
Harddisk: 2 x Western Digital 1 x Maxtor, allen 250 GB SATA 2
Videokaart: NVIDIA Geforce 7900GS TOP 256 MB
TV-kaart: Hauppage 150 MCE Kit
Besturingsysteem: Windows Vista Ultimate

De volgende melding krijg ik als ik weer terug kom in Windows Vista:

Klik hier om te zoeken naar een oplossing etc.... Dan wordt er gezocht naar een oplossing, maar verder gebeurder er niks. Wat later kreeg ik een "oplossing" aangeboden. Deze luidde als volgt:
"Volg deze stappen om het probleem met a video device driver op te lossen.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

"
Oplossing 1:
  • Ga naar de website Microsoft Update om te zien of er nog bijgewerkte stuurprogramma''s zijn voor uw videokaart. Indien stuurprogramma''s worden weergegeven, dient u deze te installeren.
  • Als Microsoft Update geen bijgewerkte stuurprogramma''s heeft en u de fabrikant van de videokaart kent, neemt u contact op met de productondersteuning van de fabrikant van de kaart.
  • Als Microsoft Update geen bijgewerkte stuurprogramma''s heeft, u de naam van de fabrikant van de videokaart niet kent en u meer hulp nodig hebt bij het onderzoeken en oplossen van dit probleem, neemt u contact op met de productondersteuning van uw computerfabrikant.
Oplossing 2:
  1. Klik hier om de hulpprogramma''s voor en informatie over prestaties te openen.
  2. Klik onder Taken op Visuele effecten aanpassen.
  3. Selecteer Beste prestaties op het tabblad Visuele effecten. Windows zal de visuele effecten op uw scherm aanpassen.
  4. Probeer deze instelling enige tijd om te zien of het probleem zo is verholpen.
Verder heb ik handmatig in de software van NVIDIA de hardwareversnelling uitgezet.

link naar oplossing

Deze oplossing heb ik geprobeerd uit te voeren, maar ik kan op het tabblad probleem oplossen niks aanklikken, dit is namelijk grijs. (heb het nu dus via software van NVIDIA gedaan)
Ik heb ook de nieuwste drivers vann NVIDIA en vanuit de Windows Update gebruikt, maar het probleem blijft zich voordoen.

Tevens heb ik een nieuwe bios versie erop gezet. Versie 1102.

Ik heb hiervoor, in mijn oude systeem, geen problemen gehad met de videokaart en vista samen. Dit was overigens een Barebone van Asus, de T2-PH2. Hierop draaide alles vlekkeloos.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat het begrijpelijk is wat er mis gaat etc.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Remco

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Had bij iemand vrijwel hetzelfde probleem, dit bleek later te komen doordat er een hardeschijf nogal dood aan het gaan was. Dus mischien een ideetje om ze even te controleren met chkdsk / scandisk of hoe het ook mag heten :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vrot nog even het OS in je topictitel, per de policy :)
Doe je dat volgende keer zelf weer? :)

Verder: staat hier een nieuwe installatie op, of heb je gewoon de schijf overgehangen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Excuse voorhet vergeten om de OS versie te vermelden in de titel.

Ik heb eerst alles gewoon overgezet, maar toen kreeg ik dus een BSOD. Daarna heb ik alles verwijderd, geformateerd dus, en een nieuwe installatie uitgevoerd. Alle HD's zijn goed, getest met PowerMax (heet nu iets met Seagate blabla), maar de BSOD blijft.

Vind het gewoon vreemd dat ik nu problemen krijg met de videokaart (als dat het tenminste is) terwijl dat voorheen geen problemen opleverde. Misschien ligt het aan de compatibliteit van het nieuwe moederbord ASUS P5B en NVIDIA Geforce 7900GS TOP? Ik heb daar nog niks van kunnen vinden op internet tenminste.

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Sorry voor de kick van dit relatief oude topic

Ik heb het zelfde probleem met het zelfde moederbord/videokaart.

Heb je hier ondertussen al een oplossing voor gevonden?

Ik heb namelijk zelf ookal geheugen/HD's getest met tools en hier ligt het niet aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Jackazz op 18-07-2007 13:58 ]