Hallo,
ik zit met het volgende probleem.
Ik krijg sinds ik een nieuw moederbord, processor en voeding heb aangeschaft regelmatig een BSOD (Blue Screen Of Dead)..
Ik heb het volgende systeem:
Kast: Antec P180B
Moederbord: Asus PB5
Processor: Core 2 Duo 6420
Harddisk: 2 x Western Digital 1 x Maxtor, allen 250 GB SATA 2
Videokaart: NVIDIA Geforce 7900GS TOP 256 MB
TV-kaart: Hauppage 150 MCE Kit
Besturingsysteem: Windows Vista Ultimate
De volgende melding krijg ik als ik weer terug kom in Windows Vista:
Klik hier om te zoeken naar een oplossing etc.... Dan wordt er gezocht naar een oplossing, maar verder gebeurder er niks. Wat later kreeg ik een "oplossing" aangeboden. Deze luidde als volgt:
"Volg deze stappen om het probleem met a video device driver op te lossen.
U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.
"
Oplossing 1:
link naar oplossing
Deze oplossing heb ik geprobeerd uit te voeren, maar ik kan op het tabblad probleem oplossen niks aanklikken, dit is namelijk grijs. (heb het nu dus via software van NVIDIA gedaan)
Ik heb ook de nieuwste drivers vann NVIDIA en vanuit de Windows Update gebruikt, maar het probleem blijft zich voordoen.
Tevens heb ik een nieuwe bios versie erop gezet. Versie 1102.
Ik heb hiervoor, in mijn oude systeem, geen problemen gehad met de videokaart en vista samen. Dit was overigens een Barebone van Asus, de T2-PH2. Hierop draaide alles vlekkeloos.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat het begrijpelijk is wat er mis gaat etc.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Remco
ik zit met het volgende probleem.
Ik krijg sinds ik een nieuw moederbord, processor en voeding heb aangeschaft regelmatig een BSOD (Blue Screen Of Dead)..
Ik heb het volgende systeem:
Kast: Antec P180B
Moederbord: Asus PB5
Processor: Core 2 Duo 6420
Harddisk: 2 x Western Digital 1 x Maxtor, allen 250 GB SATA 2
Videokaart: NVIDIA Geforce 7900GS TOP 256 MB
TV-kaart: Hauppage 150 MCE Kit
Besturingsysteem: Windows Vista Ultimate
De volgende melding krijg ik als ik weer terug kom in Windows Vista:
Klik hier om te zoeken naar een oplossing etc.... Dan wordt er gezocht naar een oplossing, maar verder gebeurder er niks. Wat later kreeg ik een "oplossing" aangeboden. Deze luidde als volgt:
"Volg deze stappen om het probleem met a video device driver op te lossen.
U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.
"
Oplossing 1:
- Ga naar de website Microsoft Update om te zien of er nog bijgewerkte stuurprogramma''s zijn voor uw videokaart. Indien stuurprogramma''s worden weergegeven, dient u deze te installeren.
- Als Microsoft Update geen bijgewerkte stuurprogramma''s heeft en u de fabrikant van de videokaart kent, neemt u contact op met de productondersteuning van de fabrikant van de kaart.
- Als Microsoft Update geen bijgewerkte stuurprogramma''s heeft, u de naam van de fabrikant van de videokaart niet kent en u meer hulp nodig hebt bij het onderzoeken en oplossen van dit probleem, neemt u contact op met de productondersteuning van uw computerfabrikant.
- Klik hier om de hulpprogramma''s voor en informatie over prestaties te openen.
- Klik onder Taken op Visuele effecten aanpassen.
- Selecteer Beste prestaties op het tabblad Visuele effecten. Windows zal de visuele effecten op uw scherm aanpassen.
- Probeer deze instelling enige tijd om te zien of het probleem zo is verholpen.
link naar oplossing
Deze oplossing heb ik geprobeerd uit te voeren, maar ik kan op het tabblad probleem oplossen niks aanklikken, dit is namelijk grijs. (heb het nu dus via software van NVIDIA gedaan)
Ik heb ook de nieuwste drivers vann NVIDIA en vanuit de Windows Update gebruikt, maar het probleem blijft zich voordoen.
Tevens heb ik een nieuwe bios versie erop gezet. Versie 1102.
Ik heb hiervoor, in mijn oude systeem, geen problemen gehad met de videokaart en vista samen. Dit was overigens een Barebone van Asus, de T2-PH2. Hierop draaide alles vlekkeloos.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat het begrijpelijk is wat er mis gaat etc.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Remco