Ubuntu 7.04 loop stuk bij installeren (permission denied)

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik probeer de nieuwe ubuntu release (7.04) te installeren.
Als ik probeer op te starten vanf cd dan krijg ik op gegeven moment ineens een stul of 7 regels onder elkaar met "Permission denied" Vervolgens gaat die even later verder. lijkt het, maar dan krijg ik ineens allemaal meldingen met [129.487917] SQUASHFS error: unable te read fragment.... of[129.487917] SQUASHFS error: unable te read block...
verder komt die niet.
Ik heb hem al 2 keer opnieuw gedownload vanaf de server hxxp://nl.releases.ubuntu.com/7.04/
de laatste cd heb ik gechecked via dat keuzemenu wat je krijgt. Deze had errors in 5 bestanden..
Ligt het hier aan? Ik ben hem nu opnieuw aan het laden (maar nu met torrent via isohunt)

Overigens hem ik 6.10 wel kunnen installeren (alleen problemen met sitecom wireless) als ik deze echter wil afsluiten dan krijg ik eerst een keer dat dat balke van vol naar leeg loopt, vervolgens gaat het beeld even op zwart, dan komt dat lege balkje terug. Mijn pc doet nu even net alsof die heel druk is en vervolgens blijft die hangen (en dus harde reset nodig)
Kan één en ander verband met elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
De iso die je download kun je ook checken, zie ubuntu site.
Indien deze goed is, dan gaat het branden niet goed, hoe kun je kontroleren of je goed gebrand hebt, zie www.cdfreaks.com, daar kun je een beschrijving vinden.
Indien je alleen goedkope dvd/cd koopt kun je dit ook hebben, welke zijn goed, zie cdfreaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:48:
Deze had errors in 5 bestanden..
Ligt het hier aan? Ik ben hem nu opnieuw aan het laden (maar nu met torrent via isohunt)
Dat zou dus kunnen, maar dan moeten we eigenlijk wel weten welke bestanden :p

Torrents zal waarschijnlijk beter gaan, omdat hashes daarmee direct na het downloaden gecontroleerd worden... :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:48:
Overigens hem ik 6.10 wel kunnen installeren (alleen problemen met sitecom wireless) als ik deze echter wil afsluiten dan krijg ik eerst een keer dat dat balke van vol naar leeg loopt, vervolgens gaat het beeld even op zwart, dan komt dat lege balkje terug. Mijn pc doet nu even net alsof die heel druk is en vervolgens blijft die hangen (en dus harde reset nodig)
Kan één en ander verband met elkaar hebben?
Misschien dat er in de configuratie van de ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) iets niet goed is, en daardoor het power-off signaal niet werkt?

Addit: een paar handige commando's voor in je terminal:
# Voor informatie over ACPI pakketten:
apt-cache search acpi
# Kies je relevante pakket uit en installeer deze:
apt-get install powermgmt-base
# En als het al is geïnstalleerd maar niet goed is ingesteld:
dpkg-reconfigure powermgmt-base

Voor wat betreft de upgrade, je kunt natuurlijk ook vanaf Ubuntu 6.10 een 'apt-get dist-upgrade' doen. Als het niet werkt kijk dan in je /etc/apt/sources.list en vervang de naam van de oude Ubuntu versie door de nieuwe.

[ Voor 15% gewijzigd door benoni op 28-04-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benoni schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:20:
[...]

Misschien dat er in de configuratie van de ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) iets niet goed is, en daardoor het power-off signaal niet werkt?

Addit: een paar handige commando's voor in je terminal:
# Voor informatie over ACPI pakketten:
apt-cache search acpi
# Kies je relevante pakket uit en installeer deze:
apt-get install powermgmt-base
# En als het al is geïnstalleerd maar niet goed is ingesteld:
dpkg-reconfigure powermgmt-base

Voor wat betreft de upgrade, je kunt natuurlijk ook vanaf Ubuntu 6.10 een 'apt-get dist-upgrade' doen. Als het niet werkt kijk dan in je /etc/apt/sources.list en vervang de naam van de oude Ubuntu versie door de nieuwe.
Thanks voor de uitgebreide hulp. Zal eens kijken of dat helpt. Wat betreft upgrade vanuit 6.10, ik wil natuurlijk juist graag 7.04 installeren omdat in 6.10 de sitecom wireless adapter moeilijker in te stellen valt. Zou dus toch het liefst graag vanaf cd doen. Als het echt niet anders gaat zal ik wel even een tijdelijk kabeltje trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik denk dat er ergesn toch iets mis gaat met mijn hardware of zo. Ook de versie van torrent geeft de zelfde fout op het moment.. heb nog iets uitgebreider gekkeken en zie o.a. vaak deze teksten als onderdeer van de foutmelding:

sb_bread failed reading block....
zlib-infllate returned unaspected...

Ben nu even aan het zoeken op deze meldingen. Ze leveren wel hits op in google, nu nog kijken of er ook een oplossing tussen staat..

edit:
hmm zie een soortgelijk probleem vaker langs komen, maar nergens een oplossing. Zoek ik verkeerd?
Als ik de resultaten bekijk lijkt het haast iets met het geheugen of de videokaart te zijn..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Op welke snelheid brandt je je cd's ? Toch wel op een lage mag ik hopen ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:25:
Op welke snelheid brandt je je cd's ? Toch wel op een lage mag ik hopen ?
Ik brand gewoon op 24 speed (dus niet op 40 of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 18:13
Ik kreeg bij 6 ook een foutmelding bij installeren, terwijl de isos goed waren (volgens de checksum). Ik kan me helaas niet herinneren wat de fout precies was. Een paar keer geprobeerd te branden, met verschillende dvd's/cd's en iso's, maar uiteindelijk bleek het flashen van m'n brander de oplossing. Ik heb een Benq 1620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Probeer eens een nieuwe firmware op je brander te zetten. Mijn NEC brander ging na anderhalf jaar perfecte dienst ineens raar doen, veel brandfouten (echt heel veel) en na een firmware flash was hij weer helemaal de oude, geen idee waar het aan gelegen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En als echt alles je tegenzit, hoef je niet bij de pakken neer te zitten, want ...

... je kunt dan nog altijd de gratis Ship-it CD van Ubuntu aanvragen O-) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik ken een soortgelijk probleem. Het heeft waarschijnlijk te maken met dma. Probeer bij het opstartmenu van ubuntu eens de opstartregel te wijzigen en iets als "nodma" oid toe te voegen?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gisteren mijn brander van nieuwe firmware voorzien, vervolgens opnieuw gedownload via torrent en gebrand op 10x ipv 40x... Maar nog steeds dezelfde fout. Ik ga nu eens het nodma proberen wat hierboven staat.

Ik heb het afsluiten van 6.10 al wel gefixed door in power management aan te geven wat die moet doen als de power off button wordt ingedrukt (helemaal afsluiten in dit geval) dit stond nog niet ingevuld en was blijkbaar het probleem.

Als het nodma niet werkt zal ik alsnog maar eens proberen mijn sitecom WLAN aan de praat te krijgen binnen 6.10...

edit: nodma werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook maar even een berichtje op ubuntuforums gezet, maar ook daar nog geen oplossing.
Ben bang dat ik de moed maar op moet gaan geven... :'(
Een uitdaging voor de echte tweakers om dit probleem op te lossen :?

Edit:

Ik lees net op de gmrl wiki:
Booting fails with squashfs errors
You get the following output on the console:

SQUASHFS error: zlib_fs returned unexpected result 0x........
SQUASHFS error: Unable to read cache block [.....]
SQUASHFS error: Unable to read inode [.....]Make sure the medium (ISO and CD-ROM) is ok. Verify it via booting with “grml testcd”. Check your CD low-level via running:

# readcd -c2scan dev=/dev/cdromIf the medium is definitely ok and it still fails try to boot with deactivated DMA via using “grml nodma ide=nodma” at the bootprompt.

Dit is niet precies de fout die ik krijg (ik krijg niet de laatste error) maar het lijkt er veel op.
Ik had al wel een keer nodma getypt, maar niet op de manier van hierboven.. Zal dit eens even proberen vanavond als ik thuis kom.

Weet iemand anders hoe ik mijn RAM geheugen kan checken.. Mischien dat die stuk is, is iets wat ik ook vaker tegen kom als ik zoek op

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

memtest, staat als het goed is op de Ubuntu CD zelf.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joepie! Het tweaker/linux gevoel heeft mij gisteren bereikt. Na het al bijna te hebben op gegeven nog één poging gedaan door nodma te gebruiken door onderstaande code toe te voegen aan de commandline (F6 bij keuzemenu voor het installeren) En eindelijk is het mij dan gelukt dit probleem te overwinnen.

grml nodma ide=nodma

het is mij nu dus gelukt om de boel te installeren. Heb hem succesvol over de oude partities van 6.10 heen weten te zetten (dmv manuel kiezen bij aanmaken partitie) en heb meteen even het bootmenu aangepast zodat standaard XP wordt opgestart. Ik weet het dit is niet DE manier voor echte tweakers, maar ik heb ook nog een vriendin die ik voorlopig even niet met Linux wil opzadelen bij het opstarten tot ik het helemaal werkende heb (incl. gaim/amsn en filmpjes en muziek)

Wat mij meteen opvalt is:

+ Mijn NTFS partities zijn automatisch gemount en staan al op de bureaublad aangegeven.
- Mijn usb WLAN sitecom W113 wordt ook in 7.04 niet 1,2,3 herkend.

Volgende uitdaging wordt dus dit aan de praat te krijgen. Dit zal een eenvoudigere klus worden dan bovenstaande vermoed (en hoop) ik..
Pagina: 1