Ik heb een hardeschijf van 320 gb in een externe behuizing zitten via usb 2.0. Maar deze wil ik eigenlijk aan laten gaan als ik mijn pc start en ook weer uit laten gaan als ik mijn pc afsluiten. Nu doe ik dat handmatig via het aan/uit knopje op de externe behuizing maar het zou makkelijker zijn als dat autmatisch ging door bijvoorbeeld een usb signaal via het bios ( ik heb een vrij nieuw moederbord ). Nu heb ik op internet niet veel kunnen vinden dus mischien kan het niet eens
. Dus mijn vraag is kan het of kan het niet
Verwijderd
bij mijn WD Mybook gaat ie uit (standby) als de PC uitgaat en weer aan als de PC aangaat.
mijn advies => koop een MyBook, sloop deze open en implementeer hetgene in jouw USB behuizing.
mijn advies => koop een MyBook, sloop deze open en implementeer hetgene in jouw USB behuizing.
Met een master-slave stekkerblok (paar tientjes) kan dat wel. Je schakelt de HDD dan wel uit door onderbreking van de netspanning.
Zoef
Verwijderd
gaat niet werken, USB case heeft zelf ook aan/uit knopje. denk bovendien dat die HDD het niet zo leuk vind......Zpottr schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:48:
Met een master-slave stekkerblok (paar tientjes) kan dat wel. Je schakelt de HDD dan wel uit door onderbreking van de netspanning.
Die aan-uit knop is dus geen harde schakelaar (zoals een tuimelschakelaar) die in dezelfde stand blijft na spanningsvrij? Da's lastig dan ja.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:59:
[...]
gaat niet werken, USB case heeft zelf ook aan/uit knopje. denk bovendien dat die HDD het niet zo leuk vind......
Als de voeding een beetje redelijk is (geen in/uitschakelpieken van betekenis) is er voor de HDD geen verschil tussen het gebruiken van zo'n tuimelschakelaar (zoals te vinden op mijn externe HDD) en het spanningsvrij maken van de netvoeding.
Zoef
Uit al de berichten begrijp ik eigenlijk dat er niet 1 of andere optie in het bios is of een programma die dit kan realiseren. Ik heb geen zin om er geld aan te besteden want zo groot probleem is het niet maar het is wel handig als het had gekunt met een programma ofzo
Pagina: 1