[VBscript] dsnless mysql & sql insert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemorgen,

Ik heb een dsn less connectie naar mijn mysql server, die werkt overigens, maar ik krijg het niet voor elkaar om een insert te doen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dim my_conn, rs
Set my_conn = createobject("ADODB.Connection")
Set rs = CreateObject("ADODB.Recordset") 

my_conn.open = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=ip; DATABASE=db; " & "UID=user;PWD=pass; OPTION=3"

rs.execute "Insert into log (date, time, online, logon, username) VALUES ('4/28/07', '10:50', 1, 1, 'airwolf');"

my_conn.close ' Close database connection 
Set my_conn = nothing 'obj variable released
Set rs = nothing 'obj released

Bij het uitvoeren krijg ik echter deze melding:

code:
1
Object doesn't support this property or method: "execute"

Als ik goed gok betekent dit dus dat met mijn mysql connectie execute niet werkt blijkbaar. Maar nu heb ik overal gezocht, maar eigenlijk alles wat ik tegenkom is asp of vbscript waarbij naar een access db geschreven wordt en daar wordt execute gebruikt.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan gebruiken ipv execute in mijn geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ehmm ja, anders gebruik ik even het goede object. ;)

Nevermind dus. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Attilla op 28-04-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Execute is een method van ADODB.Command. Wil je een record toevoegen via een ADODB.Recordset dan moet je de AddNew method gebruiken, maar dan moet je al wel een (desnoods lege) recordset hebben opgehaald.

Dit kostte me overigens 1 minuut googlen... "adodb recordset" intikken, en de 1e hit was prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Dat zei ik toch al in mijn eigen reactie, maar je vond het leuk om me nog even erop te wijzen dat ik moest googlen zodat je je specialer ging voelen of had je nog een andere reden .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen Airwolf, lezen en leren...
Als je gegevens op wil halen gebruik je een ADODB.Recordset. Wil je gegevens toevoegen of wijzigen dan is ADODB.Command je vriendje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:57:
Lezen Airwolf, lezen en leren...
Als je gegevens op wil halen gebruik je een ADODB.Recordset. Wil je gegevens toevoegen of wijzigen dan is ADODB.Command je vriendje.
Of de ADODB.Connection's .execute method ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1