[XP] Na crash telkens ckdsk-hoe voorkom ikdat

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb een ernstige crash gehad. PC bevat twee harde schijven (voor het gemak even C en D).
C is gecrashed, ernstig gecrashed. Nu heb ik C ontkoppeld en Windows op D geïnstalleerd. Ja, eerst D een master gemaakt en C slave.
Nu wil ik proberen om vanuit de nieuwe installatie de oude schijf te benaderen om data te redden maar zo gauw ik de oude harde schijf weer aansluit en de pc opstart, blijft hij tijdens het opstarten maar hangen in chkdsk gebeuren! vanaf gisteravond tien uur tot vanochtend 9.00. En nog steeds bij stap 1 van 3
Hoe kan ik zorgen dat de pc gewoon van de nieuwe c schijf opstart, de oude schijf negeert en dus geen chkdsk uitvoert op die schijf maar dat de schijf wel benaderbaar blijft om data over te pompen.

P.Duh! lekker puh!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik denk dat als een disk een hele nacht bezig is met chkdsk, en dan nog niet klaar is dat je dat data over "pompen" wel vergeten kan

Had je geen backup gemaakt? :+

• pduh
Nou ja, noem het dan maar data redden! Of desnoods noem het helemaal niets maar dan wil ik die harde schijf weer kunnen benaderen.
Heb je daar ook nog een opmerking over dan? backup van belangrijk materiaal heb ik wel, daar gaat mijn vraag ook niet over!

P.Duh! lekker puh!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
op een toets drukken voordat de chkdsk begint ? volgens mij kun je die altijd overslaan...
Als de schijf niet meer benaderbaar is kun je nog zoiets als GetDataBack proberen

edit: naast dat je master en slave goed hebt staan moet je ook zeggen dat die van een bepaalde schijf moet starten. meestal staat er wel iets van press F(nummer) for boot menu en dan de goede schijf pakken...

[ Voor 37% gewijzigd door bastian433 op 28-04-2007 10:58 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan gewoon binnen 10 seconden op ESC drukken om de chkdsk af te breken hoor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pduh
Ahum, bedankt voor de tips.
Mijn computer is ook aangesloten op mijn tv en het opstartscherm zie ik alleen maar op de tv (ik weet niet waarom). De optie om chkdsk te annuleren zie ik dus alleen op de TV en laat ik dat nu net gemist hebben telkens! Binnen 10 sec op een toets drukken inderdaad!
Goed, hij start nu goed op, ben data aan het overzetten en ik denk dat ik er verder wel uitkom.
Bedankt

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1