Toon posts:

Wake up on Lan met 3Com 3C905B TX

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik wil graag mijn printserver laten opstarten op afstand, maar het lukt niet. Er zit een 3Com kaart in en de PC ondersteunt Wake Up on Lan. Ik heb de drivers geinstalleerd (terwijl hij het al deed in W2k) en de kabel aangesloten, ook het wake up kabeltje en in de bios goedgezet, maar hoe moet hij nu weten dat ie moet opstarten. Bij 3Com hebben ze het over Magic Packets............??????
Wie kan me helpen?

Heel erg bedankt!

Verwijderd

Is het wel een ATX kast? Anders werkt het namelijk niet!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Euh, als je alles goed aan hebt gesloten, krijg je idd het verhaal van de magic packets :)
Nou weet ik verder niet hoe het allemaal werkt, maar je moet dus een magic packet vanuit een computer versturen om de anderen op te laten starten. Hoe je een magic packet verstuurd weet ik niet, maar ws kan dat met het programmaatje dat standaard bij de 3com drivers zit.
Btw ik vond hier nog een utility voor het zenden van magic packets (ik weet niet zeker of je er wat mee kunt trouwens) http://www.amd.com/products/npd/software/pcnet_family/drivers/magicpacket.html

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Ik zit nu thuis, maar had onder Pizza's naam gepost.
Heel erg bedankt!!! Dat is de utilitie die ik zocht, van AMD gekgenoeg, maar volgens 3Com moest het inderdaad AMD zijn!!!
PS Het is inderdaad een ATX kast, sorry, was het vergeten te vermelden.
Het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thanks thanks thanks!!!!!!!!!!! Ik kon gewoon met "create a list..." het ethernetadres opzoeken. Toen shutdown en vervolgens op afstand het adres intypen op een andere comp. met de utilitie en hij start op!!!!
Wooow!!!!

Groeten,
Erik

Verwijderd

Dat proggie MPwake, is dat er ook voor windows ? Op de site van AMD staat alleen een DOS proggie. Niet dat ik daar dood aan ga overigens :)

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op donderdag 20 juli 2000 22:26 schreef Pizza het volgende:
Bij 3Com hebben ze het over Magic Packets
Volgens mij moet de inhoud van je ping pakketje het mac adres van je nic zijn die je probeert te "waken".

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Pagina: 1